jak powstała "nowa rasa"?

101. Data: 2008-09-15 21:45:17

Temat: Re: jak powstała "nowa rasa"?
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:

> Dla czlowieka widzacego wszystkie kolory, taki obraz jest nie do
> przyjecia.

coś sobie zdaje się uzurpujesz

--
http://patrz.pl/trener

102. Data: 2008-09-15 21:54:49

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Wrz, 23:45, tren R <t...@n...sieciowy> wrote:

> coś sobie zdaje się uzurpujesz

Ok.
Dla mnie, ktora widze wszystkie kolory, taki obraz jest nie do
przyjecia.

103. Data: 2008-09-15 21:59:10

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:

> Ok.
> Dla mnie, ktora widze wszystkie kolory, taki obraz jest nie do
> przyjecia.

zdaje ci się, że widzisz wszystkie kolory?

--
http://patrz.pl/trener

104. Data: 2008-09-15 22:19:36

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Wrz, 23:59, tren R <t...@n...sieciowy> wrote:

> zdaje ci się, że widzisz wszystkie kolory?

Widze wszystkie dostepne mi, tu i teraz, kolory.
Co, rzecz jasna, nie znaczy, ze widze je tak samo jak inni.

W moim widzeniu swiata, wybieram obraz wielokolorowy, jako blizszy
moim doswiadczeniom.

105. Data: 2008-09-15 22:28:51

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:

> Widze wszystkie dostepne mi, tu i teraz, kolory.
> Co, rzecz jasna, nie znaczy, ze widze je tak samo jak inni.

co oczywiście również nie znaczy, że widzisz wszystkie :)

> W moim widzeniu swiata, wybieram obraz wielokolorowy, jako blizszy
> moim doswiadczeniom.

kwestia liczby kolorów ma drugorzędne znaczenie.
świadomość istnienia innych barw - pierwszorzędne

--
http://patrz.pl/trener

106. Data: 2008-09-15 22:30:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie.
Nie w tym wypadku.
Nie w takiej formule jaką R z uporem maniaka stara się narzucać.

Redart stosuje CHORY IMHO zabieg arbitralnego pseudo-logicznego
oczerniania "niewygodnego" dyskutanta z nastawieniem, iż ten w panice
będzie próbował "się bronić".
Ja tego nie kupuję.
I będę to powtarzał do znudzenia.

IMHO nie może być mowy o akceptacji dla tego rodzaju "zabiegów"
w dyskusji, oraz wszytskiego co ten styl sobą reprezentuje.

Jeśli ktoś jest gotów to kupować: OK.
Ja tego nie kupuję.

Tyle.

--
CB

"Hanka" <c...@g...com> napisał(-a)
w wiadomości
.googlegroups.com:

107. Data: 2008-09-15 22:31:29

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

j.w.

--
CB

"bazyli4" <b...@o...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gamjnc$agk$1@atlantis.news.neostrada.pl:

108. Data: 2008-09-15 23:10:53

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zauważasz nawet tę niezwykłą losowość?
Super. :)
Ja także ją zauważam i zdumiewa mnie niewąsko.
A konkretnie to, że o poziomie bardzo ponadprzeciętnych zdolności
decydują przede wszystkim walory indywidualne, które nie są
odtwarzalne tylko poprzez proste dziedziczenie.

Niemniej ta "ulotność" o której wspominasz jest hipotezą mocno
na wyrost IMHO.

Wydaje mi się, że nie bierzesz pod uwagę, iż moje "doświadczenia"
okazały się wprost niczym nowym czy nieznanym pod Słońcem,
a czego nie pozostawiające złudzeń ślady zawierają przekazy biblijne,
zwyczaje i symbole/dzieła religijne, oraz relacje innych osób, które
opisały podobne przeżycia i bardzo podobne treści w swoich "wizjach".

Pośrednio optujesz w ten sposób zdaje się za hipotezą, jakoby np
autorzy ksiąg biblijnych mieli [także] organiczne dysfunkcje w pracy
mózgu dzieki którym doznawali "przeżyć transcendentnych", zgadza się?
Byłoby to irracjonalnie naciągane i absurdalnie karkołomne z twojej
strony, by nie powiedzieć: rozpaczliwe.

Nie sądzę, aby moja "potrzeba dzielenia się" pewna określoną wiedzą
wyróżniała się kuriozalnie wśród wielu innych instancji różnego rodzaju,
nie wyłączając w tym twojej... choć mogę się tu jakoś mylić, oczywiście.
Jak sądzisz? :)

Preferujesz buddyzm?
Mógłbyś otaczać czcią bezduszne, martwe figury stworzone przez ludzi?
Padać, kłaniać się przed nimi, palić im kadzidła i modlić sie do nich?
Powaga?

Ja to bym nie mógł czegoś takiego robić.
Nawet religia krk stała się dla mnie synonimem praktyk i obrzędów
pogańskich (synkretycznych) i nie jestem w stanie już czcić bożków
zamiast Boga i przyjmować słowa klechy zamiast Słowa Bożego. :)

Wśród wszystkich istniejących religii nabrałem za to wielkiego respektu
dla Judaizmu i Islamu.

Akurat buddyzm to w moim pojęciu kult ściśle i "klasycznie" Pogański
(przez duże "P").

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gamahu$btd$1@inews.gazeta.pl:

109. Data: 2008-09-15 23:21:49

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie jest tak, że niektóre barwy ci jakby lekko umykają?

A może masz skłonność do bardzo szerokiej akceptacji obrazów?

Jakby coś w rodzaju liberalizmu.
Lub obojętności, czy "odrętwienia".

IMHO nie każdy dowolny chwyt jest do przyjęcia w dyskusjach.
Ale to oczywiście moje bardzo osobiste przeświadczenie.

--
CB

"Hanka" <c...@g...com> napisał(-a)
w wiadomości
.googlegroups.com:

110. Data: 2008-09-15 23:46:11

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do precyzji opisów: nie widzę potrzeby drobiazgowego opisywania
"wszystkiego". :)

Spotykałem osoby doświadczających "wizji", ale były to wizje innego
rodzaju.
Np ktoś "widział" wielkie zamieszanie i panikę wśród ludzi, a następnie
[cytuję] "pana Jezusa na krzyżu" (figurkę wyobrażającą postać Jezusa
przybitą do krzyża) która przemówiła (figurka przemówiła) "Nie martw się,
ja ciebie uratuję!", co ukoiło tę osobę w jej "wizji".

Czyli typowe "widzenie" o którym wspominał vB - trankrypcja wierzeń
i symboli stricte religijnych.

Czy dopuszczam odwrotną interpretację: NIE.

Co do "bronienia się" dam ci cytat z ewangelii Tomasza:
113 <<Zapytali Go uczniowie Jego: "W jakim dniu nadejdzie królestwo?"
"Ono nie nadejdzie wtedy, gdy go wyczekują. Nie będą mówić:
"Oto tutaj, albo oto tam", lecz królestwo Ojca rozszerza się na ziemi,
a ludzie go nie widzą".>>

Nie widzą, bo IMHO bardzo chcą nie widzieć, a czasem zamiast tego
chcą widzieć tak jak jest IM wygodniej.
Wnioskuję z wielu-wielu godzin spędzonych dawniejszymi czasy na
dyskusjach z wiernymi krk, prawosławia oraz ludźmi uznającymi się
za "świadków Jechowy".

Np pytałem świadków Jechowy: skoro wg Biblii istnieją księgi w Niebie
określające od początku świata kto konkretnie zostanie zbawiony, a
kto potepiony, to jaki jest sens tych wszystkich praktyk (chrzest,
studiowanie Biblii (dla nich to jest Słowo Boże), wierność naukom
biblijnym, tudzież naśladowanie Jezusa), dzięki którym człowiek staje się
"wybranym" w waszym przeświadczeniu?
W skrócie|: no bo... tak. :)

Każda religia chrześcijańska tak ma IMHO: zagospodarowuje pojęcie
"wybrani" wg własnego widzimisię, który ma sie nijak do rzeczywistości
biblijnej i ewangelicznej, która jest _świadectwem_ Słowa Bożego,
czyli Prawdy.

--
CB

"Hanka" <c...@g...com> napisał(-a)