Re: jak przestac palic ?

From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: jak przestac palic ?
Date: Thu, 13 Apr 2006 14:51:57 +0200

Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości

> Na to jest fajny sposob. Kumpel z pracy zalozyl sobie w domu skarbonke.
> Kiedys codziennie palil paczke papierosow. Pozniej (jak ja zucilem to on
> mi pozazdroscil i tez rzucil :) codziennie do tej skarbonki wzucal
> rownowartosc paczki fajek :) Pozniej druga skarbonke bo w pierwszej juz
> sie nie miescilo, pozniej kolejna. Mial kolekcje skarbonek w domu:) Robil
> tak przez kilka lat (az go wszyscy podziwiali :) Po kilku latach nie
> wytrzymal i rozbil te skarbonki :) Wiecie co? Za to, co w nich znalazl
> kupil nowe meble, nowy telewizor Sony i jeszcze zostalo :) A
> [...]

Przykład Twojego kolegi nasuwa mi tylko przypuszczenie, że posiada on nawyk
oszczędzania, który (jak każdy nawyk) sprawia mu wyraźną przyjemność. A to,
że potrafił go skutecznie użyć jako motywacji i powiązać z rzuceniem nałogu,
to mu się bardzo chwali... :)

Gdybym ja chciał zastosować identyczną metodę, to zanim wyrobiłbym sobie
nawyk systematycznego oszczędzania, wydałbym majątek na kolejne wciąż
tłuczone przeze mnie skarbonki... Na pewno mebli ani telewizora bym sobie
nie kupił. ;))

pozdrawiam świątecznie
michał
--
Myślę więc jestem. Nie myślę, to znaczy, że mnie głowa boli