Re: jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?

Data: 2008-03-11 07:39:12
Temat: Re: jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?
Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu>

Użytkownik "jerry" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
news:fr34ln$mol$1@news.interia.pl...
>Z prac wewnątrz nowego domu przeniosłem się na zewnątrz. Zaczynam od
>niewielkiego skrawka ziemi otoczonego kostką brukową. To taka łezka. Plan
>jest taki, żeby w środku łezki usadowić świerka srebrzystego,

Rozumiem, że jako podpora pod świąteczne światełka. Może lepiej coś
orginalniejszego: jodłę koreańską lub któryś ze świerków karłowych.

> dookoła trawa, a przy krawędzi kostki - rządek tulipanów.

Świerk lubi kwaśny odczyn gleby, a trawa zasadowy. Musisz oddzielić jakimś
materiałem część dla świerka/jodły od części dla trawy. Jeżeli gleba jest
kwaśna, to powierzchnię pod trawę trzeba dobrze wysypać kredą.
Lepiej jednak zrobić zamiast trawnika nasadzenia roślin wrzosowatych:
wrzosy, wrzośce, różaneczniki, azalie japońskie, i t.p.

> Ponieważ na niewielkim obszarze będą takie gatunki roślin jak wyżej
> chciałbym zapytać jak przygotować glebę pod nie.
> Na razie wygląda to tak:
> gleba piaszczysta. Nawiozłem na to 30 cm ziemi z lasu. Usunąłem kamienie,
> korzenie. Strona zachodnia.
> Co teraz? Jakiś nawóz? Potem trawa - jaki gatunek Państwo mogą polecić?

Na tak małą powierzchnię warto zastosować Osmocote. Stosuje się raz w roku i
zapomina.

Pozdrawiam
Leszek