jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?

21. Data: 2008-03-10 14:12:04

Temat: Re: jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?
Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ładnie wyglądają rośliny okrywowe. Wrzosy i wrzośce
> lubią kwaśną ziemię. Rododendrony, azalie, gloteria. Wrzośce kwitną cały
> rok, wez też to pod uwagę

Dzięki za rady. Z pewnością temat rzeka! Wciąga mnie - może kupie jeansy
ogrodniczki ;-).

22. Data: 2008-03-10 15:41:57

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

jerry wrote:

> Ponieważ to nieregularny kształt (łezka) trudno podać precyzyjnie jego
> powierzchnię. Dla przybliżenia mogę powiedzieć, że gdyby otoczyć ten
> kształt prostokątem miałby on boki 4,6m x 5m.

Mój świerk, który 13 lat temu miał około 1,5m wysokości (czyli taki
z grubsza jaki chcesz posadzić) teraz zajmuje przy podstawie koło
o średnicy około 5m. W Twoim przypadku wchodziłby już na kostkę
gałęziami. Ale jeśli to Ci w perspektywie nie przeszkadza, sadź.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2008-03-10 15:57:33

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i zawsze gratis ciepłe słowo, prawda ?

Byle nie za ciepłe.

Po Be

24. Data: 2008-03-10 15:59:00

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fr3ef1$3p8$1@news.interia.pl jerry
<j...@n...pl> napisał(a):

> Ponieważ to nieregularny kształt (łezka) trudno podać precyzyjnie
> jego powierzchnię. Dla przybliżenia mogę powiedzieć, że gdyby
> otoczyć ten kształt prostokątem miałby on boki 4,6m x 5m.

Hejka. Srebrny świerk, jakież to banalne i ograne a przy okazji mocno
niepraktyczne na małej działce budowlanej. System korzeniowy za kilka lat
zdemoluje kostkę brukową a kilkunastoletni lub starszy egzemplarz może się
efektownie wykopyrtnąć, przy okazji niszcząc pół dachu. :-(
Jeśli już musi być świerk, to może coś niższego, jakaś odmiana karłowa.
Na przykład świerk serbski (Picea omorica) "Nana". :-)
Pozdrawiam alternatywnie Ja...cki

25. Data: 2008-03-10 16:03:10

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdemoluje kostkę brukową a kilkunastoletni lub starszy egzemplarz może się
> efektownie wykopyrtnąć, przy okazji niszcząc pół dachu. :-(

Jesteś Dirko niepoprawnym optymistą. Za kilka lat
ów świerk podskoczy może o metr, a za kilkanaście
polecimy koledze np. siekierę.

Pozdrawia Be

26. Data: 2008-03-10 16:30:41

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Srebrny świerk, jakież to banalne i ograne

Ale za to jakie ładne!

> [...]
> zdemoluje kostkę brukową a kilkunastoletni lub starszy egzemplarz może się
> efektownie wykopyrtnąć, przy okazji niszcząc pół dachu. :-(

W mojej okolicy rośnie dużo takich świerków i jakoś się nie wykopyrtują
mino silnych wiatrów.

Pozdrowienia,
Michał

27. Data: 2008-03-10 16:58:05

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:47d5622f$0$30714$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Ale za to jakie ładne!

Hejka. Nawet najładniejsze się opatrzy. :-)
Pozdrawiam oryginalnie Ja...cki

28. Data: 2008-03-10 18:02:33

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Mar 2008 12:30:41 -0400, Michal Misiurewicz napisał(a):

>:

> Ale za to jakie ładne!

Taaa... ale tylko w lesie:)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://www.mmm.home.pl

29. Data: 2008-03-10 19:28:35

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

? pisze:

> Kiedy mają możliwość idą też w głąb co nieco.

Lub kiedy się je skutecznie zmusi przycinając szpadlem przez parę lat po
posadzeniu.
pozdr. Jerzy

30. Data: 2008-03-10 19:32:21

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:
[...]
> W mojej okolicy rośnie dużo takich świerków i jakoś się nie wykopyrtują
> mino silnych wiatrów.

Michale, ty masz glinę a pytacz piach.
pozdr. Jerzy

Jak usunąć MRÓWKI z domu