jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?

31. Data: 2008-03-10 19:58:10

Temat: Re: jak przygotować glebę pod trawę, świerka i tulipany?
Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W mojej okolicy rośnie dużo takich świerków i jakoś się nie wykopyrtują
> mino silnych wiatrów.

Dirko jest przewrażliwiony, kiedyś wykopyrtnął się
cały jego świat i stąd ...... .

Pozdrawia Be

32. Data: 2008-03-11 07:33:42

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Srebrny świerk, jakież to banalne i ograne

ale może mi się podobać, czy chcesz jednak o tym podyskutować?

> System korzeniowy za kilka lat
> zdemoluje kostkę brukową a kilkunastoletni lub starszy egzemplarz może się
> efektownie wykopyrtnąć, przy okazji niszcząc pół dachu. :-(

Tak, ostrzegano mnie już w postach wyżej. Nie sądzę, bym mieszkał tam
kilkanaście lat. Poza tym to nie jest rozwiązanie na stałe. Znudzi mi
się świerk - pójdzie do kominka.

> Jeśli już musi być świerk, to może coś niższego, jakaś odmiana karłowa.
> Na przykład świerk serbski (Picea omorica) "Nana". :-)

Dzięki za sugestię. Poszukam, popatrzę. Ważne żeby ta "karłowata"
odmiana osiągała przynajmniej te 3 metry.

33. Data: 2008-03-11 07:36:44

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Tak, ostrzegano mnie już w postach wyżej. Nie sądzę, bym mieszkał tam
kilkanaście lat. Poza tym to nie jest rozwiązanie na stałe. Znudzi mi
się świerk - pójdzie na tył działki.

> Jeśli już musi być świerk, to może coś niższego, jakaś odmiana karłowa.
> Na przykład świerk serbski (Picea omorica) "Nana". :-)

Dzięki za sugestię. Poszukam, popatrzę. Ważne żeby ta "karłowata"
odmiana osiągała przynajmniej te 4 metry. To front domu i chcę by ładnie
się tam prezentował. Ładnie dla mnie i żony podkreślam - Tobie może się
nie podobać.

34. Data: 2008-03-11 07:39:12

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
>Z prac wewnątrz nowego domu przeniosłem się na zewnątrz. Zaczynam od
>niewielkiego skrawka ziemi otoczonego kostką brukową. To taka łezka. Plan
>jest taki, żeby w środku łezki usadowić świerka srebrzystego,

Rozumiem, że jako podpora pod świąteczne światełka. Może lepiej coś
orginalniejszego: jodłę koreańską lub któryś ze świerków karłowych.

> dookoła trawa, a przy krawędzi kostki - rządek tulipanów.

Świerk lubi kwaśny odczyn gleby, a trawa zasadowy. Musisz oddzielić jakimś
materiałem część dla świerka/jodły od części dla trawy. Jeżeli gleba jest
kwaśna, to powierzchnię pod trawę trzeba dobrze wysypać kredą.
Lepiej jednak zrobić zamiast trawnika nasadzenia roślin wrzosowatych:
wrzosy, wrzośce, różaneczniki, azalie japońskie, i t.p.

> Ponieważ na niewielkim obszarze będą takie gatunki roślin jak wyżej
> chciałbym zapytać jak przygotować glebę pod nie.
> Na razie wygląda to tak:
> gleba piaszczysta. Nawiozłem na to 30 cm ziemi z lasu. Usunąłem kamienie,
> korzenie. Strona zachodnia.
> Co teraz? Jakiś nawóz? Potem trawa - jaki gatunek Państwo mogą polecić?

Na tak małą powierzchnię warto zastosować Osmocote. Stosuje się raz w roku i
zapomina.

Pozdrawiam
Leszek

35. Data: 2008-03-11 07:46:12

Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że jako podpora pod świąteczne światełka. Może lepiej coś
> orginalniejszego: jodłę koreańską lub któryś ze świerków karłowych.

Odpowiadam: tak, będzie to w przyszłości podpora dla świątecznych
światełek, oraz schronienie dla 13 krasnali!

Dziękuję też za poradę praktyczną. Rzeczywiście coraz chętniej
przyglądam się innym gatunkom drzew iglastych!

> [...]
> Lepiej jednak zrobić zamiast trawnika nasadzenia roślin wrzosowatych:
> wrzosy, wrzośce, różaneczniki, azalie japońskie, i t.p.

I właśnie chyba tak będzie - w ogóle zrezygnuję z trawy w tym miejscu.
Dookoła będą wrzosy, po środku jakiś okazały (docelowo) iglak. Ziemię
przykryję korą. To chyba najpraktyczniejsze.

Dzięki za wskazówki.

36. Data: 2008-03-11 08:15:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jerry" <j...@n...pl> wrote in message

> I właśnie chyba tak będzie - w ogóle zrezygnuję z trawy w tym miejscu.
> Dookoła będą wrzosy, po środku jakiś okazały (docelowo) iglak. Ziemię
> przykryję korą. To chyba najpraktyczniejsze.

Dlatego pisałem o sztucznej - radykalnie, ale i bez kłopotów.

37. Data: 2008-03-11 14:11:44

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> Świerk lubi kwaśny odczyn gleby, a trawa zasadowy. Musisz oddzielić jakimś
> materiałem część dla świerka/jodły od części dla trawy.

Moim zdaniem gruba przesada. W Tatrach Zachodnich o ile wiem jest odczyn
zasadowy (skały są wapienne), a świerki rosną bez problemu. A poza tym
wszędzie w młodnikach świerkowych, o ile drzewa nie rosną za ciasno,
rośnie trawa. Oczywiście jak świerki już wszystko zacienią, to trawa
przestaje rosnąć.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

38. Data: 2008-03-11 16:19:21

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fr5cv4$utg$1@news.dialog.net.pl Leszek Serdyński
<l...@o...eu> napisał(a):

> Świerk lubi kwaśny odczyn gleby...

Hejka. A może byś tak podał, które gatunki , bo na pewno nie świerk
serbski, który rośnie na urwistych wapiennych zboczach gór nad Driną. :-)
Pozdrawiam precyzująco Ja...cki

39. Data: 2008-03-11 18:09:57

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> [...]
> wszędzie w młodnikach świerkowych, o ile drzewa nie rosną za ciasno,
> rośnie trawa. Oczywiście jak świerki już wszystko zacienią, to trawa

Tyle, że to nie ta/taka trawnikowa trawa.
pozdr. Jerzy

40. Data: 2008-03-12 01:41:49

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. A może byś tak podał, które gatunki , bo na pewno nie świerk
> serbski, który rośnie na urwistych wapiennych zboczach gór nad Driną. :-)
> Pozdrawiam precyzująco Ja...cki

Strasznie się czepiasz, a ludzie piszą co wiedzą.

Jak usunąć MRÓWKI z domu
Dzika jabłoń
Mądrzy ludzie - krzaka potrzebuję ...
Mały problem