Re: jak przygotować ziemię, zeby potem rósł ładny trawnik

From: "Przemek" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: jak przygotować ziemię, zeby potem rósł ładny trawnik
Date: Sat, 17 May 2008 10:48:08 +0200

Użytkownik "Skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> Po oprysku roundupem należałoby odczekać 3 tygodnie.

Przyjmuje do wiadomości :) Ale... Zadam pytanie, skoro po tygodniu żółkną,
to zaorane odżyją?

> Następnie jeśli nie będziesz w tym roku zakładał trawnika
> to zaorać i posiać coś na nawóz zielony.

No właśnie chciałbym zakładać, ale...

> Nowo zakładany trawnik wymaga "doglądania" i pielegnacji.
> Nie takiej, od czasu do czasu, ale prawdziwej pielęgnacji.
> Będziesz tam cały czas lub przynajmniej dość często i systematycznie?

Mam nadzieję być systematycznie, raz na dwa tygodnie to systematycznie?

> Jeśli nie, to kolejna orka zmniejszy Twoje "górki i dołki".

Ok, tylko kolejne orki to szmal, zdaję sobie sprawę, że za darmo się nie da,
ale nie chcę też w koło Macieju orać :/

> Zakładaj trawnik dopiero wtedy, gdy bedziesz miał dla niego czas.
> Inaczej to marnotrawstwo sił i środków.

ok, ale wyszedłem z założenia, że do ideału nie mieszkając tam nie
doprowadzę, ale łatwiej będzie jeśli już teraz zacznę o tę ziemię dbać niż
dopiero za jakiś czas, poza tym jakaś "ludzka trawa" zacznie wygłuszać
chwastry, któe tam zasuwają jak dzikie.

> :-)
> Pozdrawiam pogodnie

:)