Re: jak przygotować ziemię, zeby potem rósł ładny trawnik

From: "Dirko" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: jak przygotować ziemię, zeby potem rósł ładny trawnik
Date: Sat, 17 May 2008 20:03:27 +0200

W wiadomości news:g0e86v$evt$1@news2.ipartners.pl Przemek
<r...@o...pl> napisał(a):

> Mam 5000 m2, ziemia leżała odłogiem 1,5 roku, jestem na etapie
> dwukrotnego zaorania, jednokrotnego przebronowania i chwastów, które
> wzeszły nierównomiernie na jakieś 10-15 cm.
> Mam teraz pytanie, co dalej z tym zrobić, żeby pozbyć się
> nierówności (są lekkie zafalowania zmiemi, takie góry i dolinki na
> 20-30 cm) i mieć ładny trawnik w efekcie?
> Myślałem, żeby teraz opryskać roundupem, po tygodniu-dwóch zaorać
> ponownie, zjechać glebogryzarką i od razu wysiać trawę.
> Macie może inne pomysły?

Hejka. Skoro chwasty maja już wysokość 10-15 cm to trzeba niezwłocznie
opryskać Roundupem. Po około 3 tygodniach przejechać glebogryzarką "na
krzyż". Do wyrównania powierzchni dobry jest agregat brona wahadlowa
(aktywna) plus wałek strunowy. Gdy nie ma takiego agregatu trzeba bronować
do upojenia. Ponieważ to odłóg, to bym odczekał ponownie aż po raz kolejny
chwasty wzejdą i w przypadku gdy wzejdzie ich mało bym zglebogryzałkował a
gdy dużo opryskał ponownie Roundupem i po odczekaniu 2-3 tygodni
glebogryzarka i siew mieszanki traw.
Pozdrawiam efektywnie Ja...cki