jak schudnac bedac wege?

131. Data: 2004-04-19 12:38:33

Temat: Re: jak schudnac bedac wege?
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:c6061j$f1e$1@inews.gazeta.pl...
> Krystyna*Opty* w wiadomości news:c6042h$ffq$1@news.onet.pl pisze:
>
> A lyzka na to: niemozliwe! Dziekuje za lekcje przechodniosci relacji,
nigdy sam bym na to nie wpadl ;) Tylko wskaz mi, prosze, gdzie niby
napisalem o tym, ze margaryna jest wg Kwasniewskiego lepsza od masla lub
smalcu? Czyzbys nie zrozumiala tego, co napisalem?

Oj Marcinku, już nie wiesz, gdzie to napisałeś? Cytuję:
"A czy to nie Kwasniewski utworzyl nastepujacy
szereg: smalec - maslo - margaryna - nieutwardzone oleje roslinne?..."
^^^^^^^^^^^^^^

Widzisz ten "szereg"? To TWOJA wypowiedź. Z niej wyraźnie wynika porównanie
smalcu, masła, margaryny i nieutwardzonych olejów
roślinnych. I dalszy ciąg cytatu:

"...Wciaz powtarza, ze utwardzone lepsze, i rozplywa sie nad uwodorniona,
a wiec w jego mniemaniu "uszlachetniona" przez zwiekszona zawartosc
"optymalnego paliwa", margaryna. Znow jakis rozdzwiek miedzy tym, co w
ksiazkach Mistrza, a optymalna rzeczywistoscia?"

To, że atrament jest dobry, nie oznacza, że należy go pić... ;>

> Nie, Krysiu, nie mam z tym zadnych problemow. W przeciwienstwie do
> Ciebie ukonczylem wyzsza uczelnie,

Aż takiego kalibru argumentu musiałeś użyć? Wszak jak wiesz (sądząc po
wypowiedziach na grupach różnych ludzi z wyższym wykształceniem) - nie
wszyscy muszą się znać na wszystkim, tylko dlatego, że ukończyli jakąś
uczelnię. Nikt nie jest alfą i omegą.
Ba, czasem nawet po tekstach niektórych grupowiczów trudno wnioskować,
że mają jakieś wyższe wykształcenie, chociaż tak twierdzą i zdarza się,
że nagle inni grupowicze taką informacją są zaskoczeni. Znamy takie teksty,
nieprawdaż? :)
Przy okazji - skoro już mi machnąłeś dyplomem przed oczami, to proszę, podaj
jeszcze, z łaski swojej swoją specjalność, naprawdę z przyjemnością się
dowiem z kim mam zaszczyt :)

> potrafie czytac i pisac, nie tylko w ojczystym jezyku, oraz wyciagac
> wlasne, czasem nawet prawidlowe, wnioski,

To prawda, zdarza Ci się... ;)

> wiec to chyba wystarczajacy dowod na to, ze moje rozumienie nie jest
> gorsze od twojego?

Czyli że co? Wysoko wykształceni są nieomylni, a reszta pospólstwa
nie ma prawa mieć racji? Gdyby tak było, to wszyscy wysoko wykształceni
ludzie z jakiejś dziedziny byliby jednomyślni. A coraz częściej się okazuje,
że jednak się mylą, a nawet kompromitują... :[
A więc dyplom wyższej uczelni nie musi być gwarancją nieomylności
zawsze i w każdej sytuacji.

> Czy zaprzeczysz, ze margaryna znajduje sie na liscie dozwolonych
> produktow spozywczych w diecie Kwasniewskiego?

Nie, nie zaprzeczę. Znajduje się na liście w rankingu tłuszczów, dodam
że nawet dopiero na ostatniej pozycji wśród wcześniej wymienionych
tłuszczów :) Cytuję:
PRODUKTY ZALECANE DLA CZŁOWIEKA PRZY ŻYWIENIU OPTYMALNYM

1. Wszystkie rodzaje serów.
2. Dużo jaj, powyżej czterech na dobę.
3. Podroby, galarety mięsne, chrząstki, tłuste rosoły.
4. Każde mięso, najlepiej tłuste, wieprzowe.
5. Wszystkie wędliny - najlepsze salcesony, pasztetowa, pasztety.
Kaszanka zawiera ok. 10% cukru, toteż 200 g kaszanki=ok. 20 g cukru.
6. Ryby, konserwy rybne.
7. Drób, najlepsza tłusta gęś, kaczka.
8. Dużo tłuszczu: masło, smalec, słonina, smalec gęsi, olej
słonecznikowy, oliwa, dobra margaryna. Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego
są znacznie lepsze od tłuszczów pochodzenia roślinnego.
9. Mleko lub śmietana do 0,5 litra dziennie/dobę=ok. 20 g cukru.
10. Wszystkie jarzyny, pieczarki, pieczarki, grzyby do 300 g/dobę=ok.10 g
cukru.
11. Jeden ziemniak (frytki na smalcu, łoju)=ok. 10 g cukru.
12. Należy pić więcej płynów - oczywiście bez cukru.
13. Orzechy, słonecznik, majonez, przyprawy, kawa, herbata lub soki
owocowe, nie słodzone - 2-3 łyżki na szklankę gorącej lub zimnej wody.
-----------------------------------------Koniec cytatu.

> Zaprzeczysz, ze stawia on margaryne przed olejami roslinnymi tylko
dlatego, ze ma ona wiecej "wodorow"?

Zależy przed JAKIMI olejami. Z powyższej tabeli wynika, że ZA tymi
olejami, których w niej nie wymienia, np. ZA olejem rzepakowym, czyli
można wnioskować, że dobra margaryna jest lepsza od oleju rzepakowego,
ale gorsza od oleju słonecznikowego i oliwy... zgadza się? :)

Zanegujesz mozliwosc, ze wiecej niz jeden optymalny po lekturze
> dziel zebranych bedzie swiecie przekonany o tym, ze zdrowiej dla niego
> bedzie jesc margaryne, niz nieutwardzone tluszcze roslinne? Pomijajac
> juz to, ze bedzie swiecie wierzyl w przynajmniej kilka podobnego kalibru
> glupot...

No więc sam widzisz, że nie wystarczy przeczytać kilka zdań J.K. żeby
wszystko się dowiedzieć. Sam masz problemy, a co dopiero człowiek ciężko
chory, skołowany, po zaliczeniu wszystkich innych możliwych kuracji i po
wędrówkach od lekarzy do lekarzy, od diety do diety, od jednego terapeuty
do drugiego, gdy każdy "mądry" mówi co innego i leczy na swój sposób.
DO w tym rankingu jest na końcu, a "chorobowy pechowiec", którego lekarze
ortodoksi nie potrafią wyleczyć, jest już tak skołowany i załamany, że nie
jest w stanie ogarnąć całej wiedzy o DO bez czyjeś pomocy.
Ja miałam o tyle szczęście, że medycyna nie była dla mnie całkowicie
nieznaną dziedziną, co mi bardzo ułatwiło poznanie teorii DO.

To fakt, że na ogół ludzie mają taką tendencję, że przeczytają kilka zdań
Kwaśniewskiego i myślą, że już wszystko wiedzą, bo są przecież tacy
inteligentni i wykształceni. Dopiero czas i praktyka weryfikuje to
mniemanie, niestety przy okazji wszelkie trudności nowicjusz najchętniej
upatruje w samej teorii DO i jej twórcy. Np. ludzie schorowani oczekują, że
jak będą skrupulatnie stosować prawidłową proporcję BTW, to już po kilku
tygodniach powinni się czuć jak nowo narodzeni i dziwią się,
że jednak tak nie jest, że droga do zdrowienia musi trwać w CZASIE
i że zdarzają się przy tym różne nieprzyjemne objawy. Nie rozumieją, że
zdrowienie - to wielka rewolucja i wielki wysiłek całego organizmu,
że dieta nie działa tak szybko i spektakularnie jak tabletka, czy operacja
chirurgiczna, że wymaga cierpliwości, konsekwencji w stosowaniu ustalonych
właściwych proporcji, no i CZASU. A wszystkim się spieszy... :]

> BTW: chyba napisze do wlodarzy onetu i przedstawie im swoje zdanie na
> temat tego "zabezpieczenia" antyspamowego, ktore generuje z jednego
> tuziny adresow e-mail, skutecznie minimalizujac funkcjonalnosc kaefu :/

A możesz jaśniej? Czy to może ja Ci tak wyłażę z KF-a? ;)

Krystyna

132. Data: 2004-04-19 12:45:45

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co to takiego jest laktoovo DO?

Jeśli pytasz poważnie, to to chyba takie DO tylko bez mięsa.
Zdaje się, że kiedyś Sławek coś takiego pisał, że nawet jak nie jem
mięsa mogłabym przejść na DO- więc w moim przypadku byłoby to chyba
właśnie laktoovo DO (czyli jedzenie jajek i tłustego nabiału, masła,
majonezu, itd.)- tylko to chyba zbyt monotonne by było, jak na mój gust.
Ale jakby ktoś mocno chciał, to realizowalne, jeśli w DO chodzi głównie
o proporcje (choć wydaje mi się że JK jednak kładł nacisk na mięso i
podroby, oprócz jajek).

pzd. Wiedzma

133. Data: 2004-04-19 13:01:11

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:c60h9t$s8t$1@news.onet.pl...

> dlatego, ze ma ona wiecej "wodorow"?

Sorry, źle sformułowałam to zdanie i wyszła mi bzdura. Wnoszę poprawkę:

Zależy przed JAKIMI olejami. Z powyższej tabeli wynika, że ustawia
margarynę ZA tymi olejami, ale PRZED tymi, których w tabeli nie wymienia,
np. PRZED olejem rzepakowym, czyli można wnioskować, że dobra margaryna

134. Data: 2004-04-19 13:08:59

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, Jurku, że podpięłam się do Twojego posta z odpowiedzią.

nie ma sprawy :))

> W każdym razie nie chodzilo mi o Ciebie, Jurku, tylko kiedy napisałeś do
> "jaico", żeby się nie dziwił, że są zawsze dwie odpowiedzi na jego
> posta. Mnie to w sumie też nie dziwi, skoro nie wiadomo nawet, ilu
> nadawców może się kryć pod nickiem "jaico"- raz ojciec, raz syn, a cała
> rodzina nawet nie wiadomo, jak duża;-p Rozumiem korzystanie z jednego
> konta, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by podpisywać się _swoim_
> nickiem/imieniem/czymkolwiek, a nie wprowadzać w błąd. I tyle
> tłumaczenia z mojej strony.
>
> pzd. Wiedzma

zmienianie nick-ow to niezbyt czesty proceder, ale sie zdaza. Moim skromnym
zdaniem kazdy ma prawo do swoich opinii, tylko trzeba miec odwage sie pod
nimi podpisac i to wszystko

Jurek

135. Data: 2004-04-19 13:16:07

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli pytasz poważnie,

jezeli pytanie/wypowiedz jest "nie na serio" to dodaje jakas "buzke"

> [...]
> Ale jakby ktoś mocno chciał, to realizowalne, jeśli w DO chodzi głównie
> o proporcje (choć wydaje mi się że JK jednak kładł nacisk na mięso i

wegetarianizm (bazowy?) dopuszcza jajka i wyroby pochodne mleka (od razu
dodaje, nie jestem specem w tej dziedzainie). Dlatego dopytywalem sie o to
lakto-itd. Teoretycznie wege-DO jest mozliwe (bez miesa), przecietny
optymalny nie je duzo "wyrobow" miesnych. Co do monotonii to jest to tylko
kwestia checi i poziomu "milosci do garow".

Jurek

136. Data: 2004-04-19 13:33:07

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek <g...@o...pl> napisał(a):

> Zanegujesz mozliwosc, ze wiecej niz jeden optymalny po lekturze
>
> a moze nasz mistrz przytoczy jakis fragment publikacji DrJK w ktorym on
> zachwala margaryne

"Zawsze lepsza jest margaryna (tłuszcz twardy, a więc ma więcej wodoru) niż
olej, z którego została wyprodukowana."
http://www.dieta-optymalna.info/wyszukiwarka.php?akc
ja=pokaz&numer=15

> czy ten fragment twojej wypowiedzi, to twoja opinia o tym co niby glosi
> DrJK, czy masz jakosc linki do potwierdzenie insynuacji jakie "wrzucasz" na
> net.

"Kwasy tłuszczowe nasycone są maksymalnie "wypełnione" wodorem. Takie
tłuszcze jeżeli są przechowywane, przez lata się nie psują. Biochemiczne są
one najlepszym dla człowieka "paliwem". Jeżeli wielo nienasycony kwas
tłuszczowy sztucznie się uwodorni (np. wytwarzanie margaryny) na tyle, by
jego ciężar cząstkowy zwiększył się tylko o 1%, to wartość kaloryczna, czyli
rzeczywista takiego kwasu tłuszczowego zwiększa się aż o ponad 18%."
http://www.dieta-optymalna.info/wyszukiwarka.php?akc
ja=pokaz&numer=20

> Co do zrozumienia tego co pisze DrJK, to po przeczytaniu pierwszej ksiazki
> DrJK jaka wpâdla mi w rece to bardzo jasne bylo ze margaryna jest szczytowym
> swinstwem.

Moze czytales ksiazke napisana przez kota Kwasniewskiego?

137. Data: 2004-04-19 14:08:14

Temat: Odp: jak schudnac bedac wege?
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaico? wrote:

> dzieki jezeli chodzi o Cz.N. nie znam tej historii wczesniejszej i to jest
> malo istotne dla mnie.

Mało istotne to jest teraz dla Ciebie, wcześniej było
bardziej istotne skoro potwierdzało Twoje poglądy. ;)

pozdrawiam wszystkich piszących z tego konta
Chaciur

138. Data: 2004-04-19 14:10:00

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

czyli
> rzeczywista takiego kwasu tłuszczowego zwiększa się aż o ponad 18%."

cytaty fakt (chyba poszukam jakiegos popiolu ;)

nie chce mi sie szukac , ale w jednej ze swoich ksiazek DrJK napisal rowniez
ze zawsze proces "utwardzania" tluszczy plynnych, powoduje dostanie sie do
margaryny "swinstw" z katalizatorow. Wynik troche sie wyrownuje

> Moze czytales ksiazke napisana przez kota Kwasniewskiego?

a on ma kota?

Jurek

139. Data: 2004-04-19 14:18:28

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> szereg: smalec - maslo - margaryna - nieutwardzone oleje roslinne?..."
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^

> Widzisz ten "szereg"? To TWOJA wypowiedź. Z niej wyraźnie wynika porównanie
> smalcu, masła, margaryny i nieutwardzonych olejów
> roślinnych.

Krysiu, Krysiu. Szereg: układ, zbiór jednostek uporządkowanych według
określonego systemu. Kwiasniewski uszeregowal tluszcze wg ich domniemanej
jakosci w slawnej kwestii zaczynajacej sie od (cytat z glowy): "Jesli mam do
wyboru smalec i maslo, wybieram smalec; jesli mam do wyboru maslo i
margaryne..." Jesli sie myle, to mnie naprostuj i podaj autora tej wypowiedzi.
Wracajac do meritum: wciaz domagam sie odpowiedzi na pytanie, na ktore nie
odpowiedzialas, choc tak wiele napisalas: gdzie konkretnie twierdzilem, ze
Kwasniewski stawia margaryne przed maslem czy smalcem?

> [...]
> ksiazkach Mistrza, a optymalna rzeczywistoscia?"
>
> To, że atrament jest dobry, nie oznacza, że należy go pić... ;>

A Ty jak zwykle lapiesz kota za ogon. Pewnie Kwasniewski chwalil margaryne w
kontekscie smarowania zawiasow skrzypiacych drzwi...

> [...]
> tłuszczów :) Cytuję:

> 8. Dużo tłuszczu: masło, smalec, słonina, smalec gęsi, olej

Gdyby to byl _ranking_ tluszczow to dobrze wiesz, ze slonina i smalce bylyby
_przed_ maslem, a nie za nim, wiec bez sciemy prosze. Pozycja margaryny w tym
cytacie kompletnie o niczym nie swiadczy.

> Zależy przed JAKIMI olejami. Z powyższej tabeli wynika,

Jak wyzej, Krysiu, jak wyzej. Z powyzszej tabeli nic takiego _nie_moze_
wynikac, inaczej zaprzeczylabys podstawom swojej diety [errate czytalem, nie
czepiam sie logiki zdania].

> No więc sam widzisz, że nie wystarczy przeczytać kilka zdań J.K. żeby
> wszystko się dowiedzieć. Sam masz problemy

Daruj sobie piaskownice.

> A możesz jaśniej? Czy to może ja Ci tak wyłażę z KF-a? ;)

A jak sadzisz?

140. Data: 2004-04-19 16:37:47

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> napisał w wiadomości

> Mało istotne to jest teraz dla Ciebie, wcześniej było
> bardziej istotne skoro potwierdzało Twoje poglądy. ;)

Raczej urojenia...

Pozdrawiam,
Adam

strona o MM