Re: jak sobie radzic z hiperwentylacja?

From: "Dorita" <d...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: jak sobie radzic z hiperwentylacja?
Date: Wed, 18 Sep 2002 10:14:54 +0200
Sender: s...@p...onet.pl@aaf119.warszawa.sdi.tpnet.pl

Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
news:am8bf0$13u$1@news.tpi.pl...
> Użytkownik "Dorita" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> I JAK ZNALEŹĆ GŁÓWNĄ PRZYCZYNĘ?
>
> Przyczynę ;) ?
> Przyczyną jest stres albo już nerwica.
> Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, wpisz w
> http://www.google.com.pl/advanced_search?hl=pl
>
> wyrażenie hiperwentylacja
> Od razu proponuję ustawić przeglądarkę na 100 trafień ;).
>
> Ze swej strony mogę powiedzieć Ci co pomaga ;
> w stanie relaksu poćwicz spokojne oddychanie,
> z tym, że skup się na porządnym wydechu, by dokładnie
> opróżniać płuca, natomiast wdech powinien być lekki
> [...]

CZY KURS SILWY ZNAJDE W INTERNECIE?

Jezeli chodzi o przyczyny, to niestety trudno mi jest je znalezc. Juz dawno
sie wyprowadzilam z domu (gdzie faktycznie nie bylo wesolo), pare lat temu
przeszlam psychoanalize i wszystko przeanalizowalam, uswiadomilam sobie, co
sie dalo zmienic, zmienilam, a co nie- zaakceptowalam. Teraz moge powiedziec
prowadze spokojne zycie; mieszkam z cudownym mezczyzna, mam
studia,przyjaciol, znajomych. Jedyne czego mi brakuje to fakt, ze od 2 m-cy
nie moge znalezc pracy ( a co za tym idzie, to brak samorealizacji, robienia
czegos naprawde konkretnego, brak satysfakcji z dobrze wykonywanej pracy i
zarobionej kaski) i faktem jest ze faktycznie mnie to frustruje. Czy to
mozliwe, zeby wlasnie to bylo przyczyna?

Ten fragment na temat hiper. wlasnie wkleilam z netu, takze jak widac
znalazlam cosik na ten temat. Czasami proboje cwiczyc oddech, tzn starac sie
w miare plytko oddychac, wychodzi powiedzmy przez chwile, a potem czuje
przemozna potrzebe wziecia powietrza do pluc na maxa (jest to silniejsze ode
mnie) i najgorsze jest to ze nie zawsz mi sie udaje i to doprowadza do
rozpaczy, bo wtedy wydaje mi sie ze jest jeszcze gorzej z oddychaniem.
Oczywiscie te problemy z oddechem maja rozne natezenie, raz silniejsze, raz
slabsze.