jak usunąć darń

11. Data: 2006-05-08 16:35:33

Temat: Re: jak usunąć darń
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message
news:e3nqsb$r0b$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> musisz
> wykopać widłami i otrzepać korzenie z ziemi. Najważniejsze to nie
> przesadzaj
> z ilością pracy na pierwszy raz. Mnie to przerwie zimowej tak bolały ręce
> po
> dwóch dniach rwania trawnika że nie mogłam podnieść szklanki do ust :-(
>
> Ale efekt jest natychmiastowy. Po skończeniu pracy sadzisz od razu, do
> pięknie spulchnionej ziemi a chwaściory i inne paskudy nie wybijają.
> Jedynie
> te naleciałe z wiatrem ... ale to normalka !

Witaj!

Dobra receptura na wychudzanie. Ja proponuję inne rozwiązanie - ostry
szpadel, odcinać kęsy na całą długość blachy i rzucać nieco do przydu na
skopaną ziemię. W tym momencie druga osoba motyczką (sercówką i pazurkami na
dłuższym trzonku) wbija się nimi w kęs i roztrzepuje wyrzucając zielsko,
korzenie i pędy na taczki. Zdecydowanie lżej szybciej i bez schylania się.
30 lat używane... Tylko czasem trudno o dobre sercówki z trzema pazurkami w
drugiej strony, bo drążek można wymienić.

Pozdrawiam!

P.S. Topinambur na wierzchu?

12. Data: 2006-05-08 16:38:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> te naleciałe z wiatrem ... ale to normalka !

Dlatego polecam czarną włókninę i wszelkie sadzonki sadzić w rozcięcia -
razem z doniczkami torfowymi.
I włokninę i doniczki torfowe (dobre!!!) można kupić tutaj:
http://www.agrowist.pl/

13. Data: 2006-05-08 17:37:11

Temat: Re: jak usunac darn
Od: j...@a...com szukaj wiadomości tego autora

Najlepsza metoda jest pokrycie darni kartonami (takimi grubszymi
korugowanymi z starych pudel) porzadne zmoczenie je woda, nasypanie na
wierzchkilkanascie cm ziemi, torfu,obornika i jako ostatnia warstwa
przykrycie sciolka z kory,lisci czy trocin. Po kilku dniach trawa i
chwasty zdechna a za kilka tygodni po tekturze nie zostanie zaden slad.
Jezeli chcesz od razu sadzic byliny i krzewy to mozeszwykopac male
doleczki przebijajac sie przez tekture i obsypac naokolo ziemia. Ta
metoda jest bardzo popularna w USA i wymaga znacznie mniej wysilku
anizeli wykopywanie gestej i mocno zakorzenionej darni. Dodatkowym
plusem jest to ze skoro juz rosna na tym terenie jakies drzewa i krzewy
to nie uszkadzasz ich korzeni ktore bardzo czesto sa tuz pod darnia.
Zamiast tektury z pudel mozesz tez uzyc gazety( ale gruba ich warstwe)
i tylko te zwyczajne niekolorowe i blyszczace.

Pozdrowienia,

JanuszB

14. Data: 2006-05-08 17:53:24

Od: "Jacek Gucio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

agrazka napisała:

> MUszę, a właściwie chcę usunąć darń.
> Mam zamiar założyć klomb.
> Jakim sposobem można to zrobić bez wysiłku większego?

Wypróbowałem na swojej działce różne sposoby:

Stosowałem Roundup na dziewiczej działce, ale rośliny sadziłem dopiero
w drugim roku uprawy. Rada Dirko minimalizuje Twój wysiłek kosztem kasy.
Herbicydy są dosyć drogie.

Przekopywałem trawnik szpadlem, jesienią, zwracając uwagę na to, aby
darń układać korzeniami do góry i dosyć głęboko. Rośliny sadziłem
dopiero wiosną.

Żeby szybko powstał klomb można zerwać, uprzednio odcięte szpadlem,
pasy darni i ułożyć z nich pryzmę. Korzenie do góry :-)
Po roku powstanie ziemia darniowa, doskonały składnik ziemi inspektowej.

Jeżeli darń składa się wyłącznie z chwastów, pozostaje tylko wytrząsanie,
a to jest katorżnicza robota.

Z lektury dotychczasowych porad wynika jasno: Dirko Cię lubi ;-)

Pozdrawiam, Jacek

15. Data: 2006-05-08 18:10:42

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e3o0ij$qvs$1@inews.gazeta.pl Jacek Gucio
<j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Z lektury dotychczasowych porad wynika jasno: Dirko Cię lubi ;-)

Hejka. Jacku, mógłbyś rozwinąć swą myśl, bo trwam w osłupieniu. :-)
Pozdrawiam konstatująco Ja...cki

16. Data: 2006-05-08 20:53:49

Od: "Jacek Gucio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał:

> Hejka. Jacku, mógłbyś rozwinąć swą myśl, bo trwam w osłupieniu. :-)

Z przyjemnością ;-)

Tadeusz sugeruje, by Grażyna wymieniła schorowanego męża na zdrowszy
model, a Miłka chce Go najpierw przebadać kontrolnie, by za chwile
zmusić Go do katorżniczej roboty.

Michał chce, przy użyciu glebogryzarki, wywrócić ogródek Grażyny do
góry nogami, Ewa poleje to wszystko wrzątkiem, po czym JanuszB
pokryje to kartonami ze starych pudel. O połajankach nawet nie wspomnę.

Ty Jeden okazałeś rodzinie Grażyny współczucie, troskę i serce.
Chemię organiczną zagoniłeś do roboty, by Facetowi umożliwić kurację a
Grażynie zostawiłeś to, co najprzyjemniejsze: obsadzenie klombu.
I co, czy to nie jest sympatia ;-)
Ja też lubię Grażynę i życzę Jej, by miała najpiękniejszy klomb w okolicy.

Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, to był taki żart.

Jacek

17. Data: 2006-05-08 21:21:57

Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ile masz tej darni do usunięcia? i w jakim stanie - trawnik czy coś
> gorszego?

Jest to regularna trawa 2 letnia, klomb ma być około 30 m2, rosną tam już
drzewa, żadna chemia nie wchodzi w grę.
jak usuwam szpadlem to robi sie wgłębienie na 10 cm, szkoda mi tej ziemi,
zwłaszcza, że była nawożona, głębiej jest glina.
grazyna

18. Data: 2006-05-08 21:32:10

Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z przyjemnością ;-)
>
> Tadeusz sugeruje, by Grażyna wymieniła schorowanego męża na zdrowszy
> model,
nie tego sie nie da zrobić - przynajmniej wiem co mam
a Miłka chce Go najpierw przebadać kontrolnie, by za chwile
> zmusić Go do katorżniczej roboty.
tu się zgadzam też skrycie tak myslę

> Michał chce, przy użyciu glebogryzarki, wywrócić ogródek Grażyny do
> góry nogami,
myślałam i o tym, ale czy ta trawa nie przebije się
Ewa poleje to wszystko wrzątkiem,
skąd tyle wrzątku nie mieszkam tam jeszcze tylko czajnik elektryczny jest
po czym JanuszB
> pokryje to kartonami ze starych pudel.
to chyba jest fajny pomysł, spróbuję kawałkiem
O połajankach nawet nie wspomnę.
Nie wiem co to te ...

> Ty Jeden okazałeś rodzinie Grażyny współczucie, troskę i serce.
> Chemię organiczną zagoniłeś do roboty,
to jest ostateczność i chyba do tego nie dojdzie
by Facetowi umożliwić kurację a
> Grażynie zostawiłeś to, co najprzyjemniejsze: obsadzenie klombu.
Facet mówi, że się dobrze czuje nawet do pracy pognał, a ja aż sie palę do
obsadzania klombu i kupowania, kupowania - sama frajda
> I co, czy to nie jest sympatia ;-)
dziekuję bardzo
> Ja też lubię Grażynę i życzę Jej, by miała najpiękniejszy klomb w okolicy.
Dzieki, ja też cię lubię i tak będę miała naj...

> Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, to był taki żart.
Myślę, że nikogo, tylko rozweseliłeś

19. Data: 2006-05-08 21:35:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jesli nie masz na to siły, to zrezygnuj z klombu i zajmij się TV.
> Też rozrywka, a bez wysiłku.
>
> moon

No nie wiem.Palce można zmęczyć.

20. Data: 2006-05-08 21:44:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> No nie wiem.Palce można zmęczyć.

Zapaść na uwiąd............. myślenia.

Za DarmoTwojo wirtualny prywatny pokoj konferencyjny
Witajcie po przerwie !
bieluń
Świerk srebrny
Potrzbuje waszej pomocy