Re: jak zagospodarować kwietnik

From: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: jak zagospodarować kwietnik
Date: Tue, 11 Mar 2003 23:35:06 +0100

"pg" <p...@p...onet.pl> wrote in message
news:b4lgia$h6f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Prośba o radę jak zagospodarować kwietnik na tarasie, wykonany w postaci
> korytka z cegły klinkierowej o długości ok 5 m,szerokości 50 cm i
głebokości
> 35 cm.Czy na dno dać żwirek, czy czystą ziemię ogrodniczą, czy też
zmieszaną
> z piaskiem, lub korą i jakie roślinki. Ponieważ nie znam się na hodowli
> roślin, chciałbym, żeby były maks. niekłopotliwe i całoroczne.np tuje,
> cyprysiki lub coś w tym rodzaju. Chciałbym też, żeby utworzyły one cos na
> kształt żywopłotu., ale mam obawy, że kwietnik jest na to zbyt płytki.

Czy z korytka jest jakikolwiek odpływ - to ważne?
Przy 35 cm głębokości tuje bądź cyprysiki będą stwarzać zimą problemy. Mogą
przemarznąć, mogą po paru latach rozsadzić koryto, mogą wreszie przeschnąć
latem. Lepsze chyba byłyby pnącza. Bluszcz na przykład (wymagana podpora i
stworzy niezłą zasłonę). Ale mimo wszystko trzeba będzie całe koryto
opatulać na zimę. Może jednak przemyślisz dekoracje sezonowe?

Pozdrawiam, Basia.