jak zamurować wnękę

11. Data: 2010-07-02 14:27:29

Temat: Re: jak zamurować wnęk
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i0k4gd$c6g$1@news.onet.pl...

> Mam na balkonie dwie wnęki o o rozmiarach zbilizonych do drzwi, głębokie
> na 10 cm - jak to zamurować i wyrównać na gładko? Kombinuję, żeby najpierw
> wypełnić to takimi bloczkami (beton komórkowy?) a potem wygładzić, ale nie
> wiem, jak przykleić te bloczki, czy wypełnić wnękę cementem a na to
> bloczki cement i docisnąć?

Bloczki będą ok, tylko proponowałbym zamiast cementu użyc zaprawy
murarskiej, cement pierwszy wiatr po okolicy rozwieje, poza tym do klejenia
się raczej kiepsko nadaje.
Będziesz je jednak musiał jakoś otynkować, umiesz?

Zamist bloczków mozna tam machnąć choćby styropian i potem przelecieć całość
klejem na siatce, można na przykręconych do boków wnęki kantówkach
przykręcic płytę OSB), najlepiej impregnowaną.

J.

12. Data: 2010-07-05 08:00:05

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>można na przykręconych do boków wnęki kantówkach przykręcic płytę OSB),
>najlepiej impregnowaną.

chyba zrobię to na płycie - czy bezpośrednio na nią można kłaść gips, czy
też jakoś nalezy ją przygotować?

pozdr.
P.

13. Data: 2010-07-05 08:27:38

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> chyba zrobię to na płycie - czy bezpośrednio na nią można kłaść gips, czy
> też jakoś nalezy ją przygotować?

Gips nie nadaje się do stosowania na zewnątrz.

J.

14. Data: 2010-07-05 08:31:43

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gips nie nadaje się do stosowania na zewnątrz.

no tak, miałem na myśli zaprawę mineralną;)

P.

15. Data: 2010-07-05 14:59:15

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> no tak, miałem na myśli zaprawę mineralną;)

Oj, to szczerze mówiąc nie wiem. Na pewno się da, na OSB nawet glazurę
ludzie kleją, to i tynk się da połozyć na pewno, ale może niech tu ktoś
bardziej zorientowany w temacie się wypowie. Mi chodzi po głowie na pewno
grunt, ale nie wiem, czy samo zagruntowanie wystarczy.

J.

16. Data: 2010-07-06 14:03:02

Od: Fieta <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

cinews:i0s59f$iik$1@news.onet.pl...

> Oj, to szczerze m wi c nie wiem. Na pewno si da, na OSB nawet glazur
> ludzie klej , to i tynk si da po ozy na pewno, ale mo e niech tu kto
> bardziej zorientowany w temacie si wypowie. Mi chodzi po g owie na pewno
> grunt, ale nie wiem, czy samo zagruntowanie wystarczy.
>
> J.

Gruntowanie niby-wystarcza, czyli będzie ok jeżeli potem tego nie
będziesz ruszał, albo piątka dzieci nie będzie tam przyklepywać przy
zabawie w chowanego/szukanego ;-)))
U nas terakota jest na OSB i klej trzasnął tylko tam gdzie niestabilne
łączenia płyty.

DOBRA STRONA
szafa do zabudowy lub garderobiana- zasady
Terakota w kuchni
I jak zwykle...
zabezpieczenie przed licznikiem