jak zbadac pieprzyki?

1. Data: 2002-07-06 15:49:46

Temat: jak zbadac pieprzyki?
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam na twarzy pieprzyk, ktory ma nierowne brzegi i zabarwienie. jakis
czas temu powiekszyl sie i zaczely z niego wyrastac wloski.

czy jest jakis sposob, zeby go zbadac inaczej niz wzrokiem
dermatologa? (jakos "nie wiedziec czemu" nie mam zaufania:) tzn. jakis
rengen czy cos w tym rodzaju? gdzies czytalam, ze jest jakies
urzadzenie, ktorym bada sie pieprzyki....

2. Data: 2002-07-06 17:35:36

Temat: Re: jak zbadac pieprzyki?
Od: "Wojciech Kożuch" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedyny sposób weryfikacji (poza badaniem fizykalnym czyli oglądaniem) to
pobranie wycinka (a najlepiej wyciecie w całości) i badanie
histopatologiczne.

3. Data: 2002-07-06 17:48:07

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedyny sposób weryfikacji (poza badaniem fizykalnym czyli
oglądaniem) to
> pobranie wycinka (a najlepiej wyciecie w całości) i badanie
> histopatologiczne.

a badanie specjalna kamera termowizyjna i dermatoskopem. wyczytalam w
necie, ze obecnie istnieja juz instrumenty (wlasnie takie kamery
termowizyjne - zmieniajace sie chorobowo znamiona maja inna
temperature niz zdrowe i reszta ciala!), ktore pozwalaja na
komputerowa analize znamion.

wiecie cos o tym?

4. Data: 2002-07-06 22:17:03

Od: "Maras" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja miałem kiedyś coś co się zowie 'znamię błękitne. Jak poszedłem na oddział
dermatologiczny wypalić sobie laserem pewne zmiany chorobowe, to obecny tam
ordynator bardzo napalił się moim znamieniem, nawet je sfotografował (miało
ok.1cm.), pokazywał wszystkim na oddziale. Co do diagnozy nie miał
wątpliwości, zbadał dla pewności dermatoskopem (taka dziwna lupa) i kazał
wyciąć. Inne znamiona na szyi przy okazji powypalał mi laserem (były raczej
regularne i wystające). Chciał się tym laserem rozprawiać z wszystkim co
miałem na skórze, poza tym znamieniem błękitnym. Kiedy byłem z kolei usunąć
znamię na onkologii, lekarze bardzo zdziwili się, że inne znamiona
potraktowano laserem. Powiedzieli 'nigdy w życiu laserem!'.

Korzystając z okazji chciałbym zapytać, czy lepiej laserem czy skalpelem ?
Od czego to zależy ???

pozdrawiam,
Maras

5. Data: 2002-07-06 22:19:29

Od: "Maras" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dopiszę jeszcze, że było to w Wielkopolskim Centrum Onkologii, i doktor
powiedział, że znamię może zbadać tylko pobierając wycinek. Praktykuje się
jednak pobieranie całego znamienia do badania, bo po pobraniu wycinka i
zostawieniu reszty, to po badaniu może już nie być kogo operować :-)

6. Data: 2002-07-07 09:12:12

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

-- Użytkownik "Maras" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| jednak pobieranie całego znamienia do badania, bo po pobraniu wycinka i
| zostawieniu reszty, to po badaniu może już nie być kogo operować :-)

Z całym szacunkiem do dermatologów , ale usuwanie znamion powierzyłbym
tylko chirurgowi.
Nie jest to zbyt skomplikowane, ale w klinice dermatologii, wlasnie, pani
doktór zajmująca sie znamionami( ma wykłady ) , tak je usuwa , że powstają
keloidy.
mało tego mi usuwała znamie nożyczkami , bez marginesu , itp:( zgroza!
Dlatego odradzam , chirurg zrobi łódkowate nacięcie z odp. ,marginesem,
odp. głebokie. a laserem to bym chyba dał sobie tylko naczyniaka usunąc a
nie znamię barwnikowe.
Przy laserze niema pewności jakie znamię i czy z dostatecznym marginesem
wycięto.
pozsdrawiam Tichy

7. Data: 2002-07-07 12:56:18

Od: "Kinga" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co zrobić jeżeli całe ciało obsypane jest pieprzykami różnej wielkości?
Do kogo się zgłosić,żeby to wszystko sprawdził?
Pozdr.Kinga

8. Data: 2002-07-07 15:15:43

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
| Co zrobić jeżeli całe ciało obsypane jest pieprzykami różnej wielkości?
| Do kogo się zgłosić,żeby to wszystko sprawdził?
| Pozdr.Kinga
do dermatologa!
ale usuwać według mnie powinien chirurg
jeśli masz b.dużo znamion ( nie wiem jak one wyglądają) to powinnaś się
regularnie kontrolować u dermatologa.
pozdrawiam Tichy

9. Data: 2002-07-07 21:25:56

Od: "Willow" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam na ciele wiele znamion barwnikowych.
Mialam zrobione fluoroscencyjne badanie skory.
Badania takie prowadzi Interdyscyplinarny Zespol Optycznych Metod Wczesnego
Wykrywania Nowotworow na Uniwersytecie Mikolaja Kopernika w Toruniu pod
kier. prof. dr hab. Barbary Chwirot (nie jestem pewna czy nie zmienili nazwy
na: Pracownia Biologii Molekularnej Nowotworow).
Badania wykonywane sa w Akademickiej Przychodni Lekarskiej w Toruniu przy
ul. Gagarina 39 tel. 56/6114341, 6114725.

Z karty badania: "Wynik badania fluorescencyjnego sluzyc moga wylacznie jako
pomoc diagnostyczna"; "Wynik badania autofluorescencji wiekszy lub rowny 7
wskazuje, ze badana zmiana powinna byc szczegolnie uwaznie zbadana przez
lekarza specjaliste".
Z wynikiem wybralam sie do Regionalnego Centrum Onkologii w Bydgoszczy na
konsultacje (wyniki od 6,4 do 10,1). Owczesny kierownik Poradni Zmian
Barwnikowych Skory (juz tam nie pracuje) zakwalifikowal wszystkie zmiany do
usuniecia. Jakos nie mogla sie z tym pogodzic, bo niestety mam sklonnosci do
bliznowcow :( Konsultacje u innego onkologa-chirurga "zaowocowaly"
usunieciem (po wczesniejszym badaniu i zapoznaniu sie z wynikiem ww.
badania) dwoch znamion. Na cale szczescie nie mialy charakteru zlosliwego.
Reszta zmian pod kontrola RCO w Bydgoszczy - kontrola 2 razy w roku.
Wynik badania lekarze onkolodzy przyjmowali przychylnie i wykazywali
zaintersowanie ta metoda. Czesc z nich sama kierowala pacjentow na to
badanie.

Pozdrawiam, Willow

10. Data: 2002-07-08 06:24:50

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> termowizyjne - zmieniajace sie chorobowo znamiona maja inna
> temperature niz zdrowe i reszta ciala!), ktore pozwalaja na
Niestety, IMHO badanie to ma ciagle zbyt mala wiarygodnosc, przynajmniej
w takim zast. jak tutaj. Bardzo dobre, jesli oczywisci oceniajacy jest
_bardzo doswiadczony_, do oceny przedoperacyjnej, tj. planujemy wyciac
znamie, i chcemy wiedziec jak rozlegle marginesy trzeba. Natomiast do
oceny 'czy wyciac' to mi sie wydaje zdecydowanie ryzykowne.
--
Krzysiek, EBP

Problem ze wzrostem!
Oferta handlowa.