jak zrobic?

1. Data: 2001-11-12 18:41:38

Temat: jak zrobic?
Od: "Kasia Orzeł" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

...........smaczniutki ajerkoniaczek?
Pozdrawiam Kasia

1. Data: 2001-11-12 19:07:17

Temat: Odp: jak zrobic?
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia Orzeł <k...@r...net.eu.org> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9sp56l$79n$...@n...onet.pl...
> ...........smaczniutki ajerkoniaczek?
> Pozdrawiam Kasia

Hej!

Zdaje mi się, że już o tym pisałam ale sama nie mogę tego posta znalęźćwięc
raz jeszcze.
6-8 żółtek
1/2 l spirytusu
8-10 łyżek cukru
mleko skondensowane niesłodzone
wanilia lub cukier waniliowy ( którego używam-to piszę z obawą, bo a nuż
czymś oberwę)

Żółtka ubić (mikserem) na puszysto, ubijając dodać mleko i potem ubijając
dodawać pomalutku spirytus, uważaj żeby sie nie ścieło.
Ile mleka? A to już dowolnie, ja na 1/2 l spirytusu dodaje ok.3 puszki.
Po pierwsze my lubimy mocny trunek , a poza tym patrzę na gęstość.
Jak wiesz powinien mieć konsystencje kremu. Gdyby był za gęsty dodaj
mleka z kartonu.
No chyba wszystko, bo przepis z głowy.
Życzę miłej degustacji .
Pozdrawiam smakosz ajerkoniaku Ramzes.

1. Data: 2001-11-12 19:14:18

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ramzes <w...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9sp79b$ar7$...@g...uci.agh.edu.pl...

> [...]
> 8-10 łyżek cukru
> mleko skondensowane niesłodzone
> wanilia lub cukier waniliowy ( którego używam-to piszę z obawą, bo a nuż

Wiedziałam, że coś zmaściłam to ma być cukier puder!!!!
Przepraszam zawstydzony Ramzes.

1. Data: 2001-11-12 21:12:33

Temat: Re: jak zrobic?
Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...........smaczniutki ajerkoniaczek?

Mogę Ci podać przepis na wspaniały poncz (chyba nie zrobiłam błędu w
pisowni)
A więc .... 2 litry spirytusu i barwnik spożywczy :)))

Pozdrawiam
MOLNARka (dziś wprawdze tylko po Sangrii ale zawsze).

1. Data: 2001-11-13 07:44:59

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ramzes <w...@w...krakow.pl> wrote in message

> znalęźćwięc
> >
> Wiedziałam, że coś zmaściłam to ma być cukier puder!!!!
> Przepraszam zawstydzony Ramzes.

cukier puder zamiast cukru zwyklego czy zamiast waniliowego?
szykuje sie do wyprobowania :-)

Asia

1. Data: 2001-11-13 07:59:18

Temat: Re: jak zrobic ajerkoniak - 2 przepisy
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia Orzeł <k...@r...net.eu.org> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9sp56l$79n$...@n...onet.pl...
> ...........smaczniutki ajerkoniaczek?
> Pozdrawiam Kasia

A to przepis na ajerkoniak mojej tesciowej:

1/4 l spirytusu,
3 zoltka,
cukier waniliowy,
3/4 szklanki cukru,
1-1,5 szklanki schlodzonego mleka

zoltka + cukier waniliowy + cukier dokladnie zmiksowac( do rozpuszczenia
cukru),dodać 1 lub 1,5 szklanki mleka schłodzonego-dalej miksowac,nastepnie
dolewac stopniowo, powoli do zoltek spirit :))))

Likier jajeczny: ( przepis z Burdy)

1/2 litra wody zagotowac z 500g cukru i 1/2nacietego straka wanilii(
moze byc cukier waniliowy), gotowac az cukier się rozpusi. Energicznie
wymieszac 12 zoltek i mieszajac gotujacy sie syrop powoli wlewac do niego
zoltka cienkim strumieniem( podobnie jak olej - przy robieniu wlasnego
majonezu).Na koniec dodac stopniowo 1/4 l. spirytusu winnego(96%) i
wymieszac.Trwałosc likieru przechowywanego w chlodnym miejscu wynosi 3
miesiace.

Pozdrawiam Jola L-L

1. Data: 2001-11-13 12:44:01

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9sqj4h$434$...@n...tpi.pl...

> Ramzes <w...@w...krakow.pl> wrote in message

> cukier puder zamiast cukru zwyklego czy zamiast waniliowego?
> szykuje sie do wyprobowania :-)
>
> Asia

> Oczywiście zamiast cukru zwykłego.
Przepraszam,że dopiero teraz ale jestem w pracy i dopiero teraz dorwałam
wolną chwilę.Mam nadzieję, że jeszcze zdążyłam.
Pozdrawiam zapracowany Ramzes.

1. Data: 2001-11-13 12:58:26

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam,że dopiero teraz ale jestem w pracy i dopiero teraz dorwałam
> wolną chwilę.Mam nadzieję, że jeszcze zdążyłam.

zdazylas, dzieki :-)
pol butelki spitytusu stoi mi w szafce juz z rok i wreszcie go spozytkuje na
cos pysznego. A jesli nie chce zeby to bylo STRASZNIE mocne a chce zrobic ze
spirytusu to czy jest jakis sposob?

Asia - tez w pracy

1. Data: 2001-11-13 14:58:22

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9sr5gh$btp$...@n...tpi.pl...

> [...]
na
> cos pysznego. A jesli nie chce zeby to bylo STRASZNIE mocne a chce zrobic

Oczywiście dodaj więcej mleka np. na 1/2 l spirytusu ok 3 puszki mleka
.Mój pan i władca który te ajerkoniaczki robi twierdzi,że cukru należy dać
trochę mniej niż w oryginalnym przepisie bo wychodzi za słodkie i na tą
ilośc powyższą mleka wystarczy nawet 4 łyżki cukru pudru. Chyba że lubisz
bardzo słodkie?Pozdrawiam jeszcze z pracy Ramzes.

Wredne misie z TVP
Prośba o przepisy
brokulki
Niby-lasagne. Kto podawal?