Domowe pieczywo

1. Data: 2001-11-12 14:26:05

Temat: Domowe pieczywo
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatni, po znalezieniu w chlebie kawałka sznurka i coś w stylu gumy do
żucia odechciało mi się kupnego pieczywa. Cięgle eksperymentuje i wypiekami,
ale dziś nareszcie wyszły mi bułeczki extra.
10 dag drożdży, 5 szklanek mąki, 3 łyżki oliwy, 2 łyżki cukru, 2 łyżeczki
soli, 1 i 1/2 szklanki ciepłej wody, 1 białko.
Drożdże z łyżeczką cukru i szklanką wody nastawiamy na wyrośnięcie, mąkę
przesianą łączymy z resztą składników. Po wyrośnięciu drożdży łączymy je z
mąką i wyrabiamy ciasto, odstawiamy na co najmniej 10 min. i formujemy
bułeczki, które znowu odstawiamy do wyrośnięcia, tuż przed łożeniem do pieca
smarujemy je żółtkiem wymieszanym z odrobiną cukru i siup do pieca na około
20 w 200 stopniach.
Mówię wam pycha, a jak pachnie w domku.
Pozdrowienia Dorunia.
P.S. Jak by ktoś miał fajny przepis na ciasto drożdżowe z kruszonką, dość
mało skomplikowane to będę wdzięczna.

1. Data: 2001-11-12 14:53:07

Temat: Re: Domowe pieczywo
Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia"
> [...]
pieca
> smarujemy je żółtkiem wymieszanym z odrobiną cukru i siup do pieca na

O rety! Masz piec do chleba w domu?
Asia Słocka

1. Data: 2001-11-12 14:59:16

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Dorunia"
> pieca
> około
>
> O rety! Masz piec do chleba w domu?
> --
> Pozdrawiam
> Asia Słocka
> Sorry, źle napisałam do piecyka wkładam bułeczki :-))
Dorunia

1. Data: 2001-11-12 15:22:52

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia"

Oo, to nawet lepiej :-) Bo i ja będę mogła zrobić :-)
Asia Słocka

1. Data: 2001-11-12 19:33:25

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Dorunia" <d...@w...pl> wrote in message nastawiamy na wyrośnięcie, >
Pozdrowienia Dorunia.
> P.S. Jak by ktoś miał fajny przepis na ciasto drożdżowe z kruszonką, dość
> mało skomplikowane to będę wdzięczna.
to bardzo prosty przepis :)
składniki : 3 szklanki maki
3/4 szklanki mleka
30 dag drozdzy
1/4 kostki masła
5 łyzeczek cukru
cukier waniliowy

wykonanie :
1.w 1/2 szklanki ciepłego mleka rozpuscic drozdze i pozostawc do
wyrosniecia,
pozostała czesc mleka i połaczyc z masłem i cukrem.
2.wymieszaj maka ,drozdze i mleko .
pozostaw w ciepłym miejscu do wyrosniecia.
3. wstaw ciasto do srednio nagrzanego piekarnika na około 45 minut.
4.placek zpozywac z masłem albo dzemem.
czas wykonania 1 godzina.

a robiłas moze kiedys rogale drozdzowe ?
jak nie to podesle przepis .
pozdro arielka

1. Data: 2001-11-12 20:23:46

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arielka" <a...@s...ca> napisał w wiadomości

> 30 dag drozdzy

No, to spooooooooooooooooore wyjdzie ciasteczko:)))))
Pozdrawiam - Ewa.

1. Data: 2001-11-13 08:34:29

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "arielka" <a...@s...ca> napisał w wiadomości

> No, to spooooooooooooooooore wyjdzie ciasteczko:)))))
> Pozdrawiam - Ewa.
>

> Myślę że mój piecyk to wytrzyma :-))
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2001-11-13 09:47:43

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje mężysko stwierdziło że do paszczy w domu nie weźmie już kupnych bułek,
tak mu te smakują i na drugi dzień są świeżutkie i pachnące. Wczoraj
upiekłam 20 szt. bułek a wieczorem było już 10 a jest nas troje w tym 4
latek.
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2001-11-13 10:40:13

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam Dorunia

a ja myśle, ze Arlecie sie pomylilo 30 dag z 30 gram

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-13 22:44:44

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorunia!!!! jestes cudowna!!!

Duzo eksperymentowalam .. bo moje dzieci tez wola buleczki wlasnej roboty...
Twoje sa... mieciutkie.. wspaniale...
Upieklam je pol godziny temu i wasnie konsumuje ..
zrobilam z polowy przepisu... i sie koncza :)))))

w niedziele mam rodzinny obiad...
wymyslilam sobie watrobke z cebula usmazona i zapiekana z serem zoltym...
mialam podac malutkie ziemniaczki podpiekane... ale podam buleczki wlasnej
roboty :)))

tak wiec.. wielkie dzieki za przepis :)

iza
GG 879972