salatka - ocet winny

1. Data: 2001-11-12 13:53:18

Temat: salatka - ocet winny
Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam sobie wlasnie butelczyne octu winnego, bo jakos czesto natrafialam
na ciekawe salatki z udzialem octu, ale zawsze mi go brakowalo. Teraz szukam
w archiwum i jakos wcale nie moge znalezc niczego ciekawego.

Macie jakies sprawdzone propozycje?
--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-11-12 18:49:12

Temat: Re: salatka - ocet winny
Od: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na ciekawe salatki z udzialem octu, ale zawsze mi go brakowalo. Teraz szukam
> w archiwum i jakos wcale nie moge znalezc niczego ciekawego.

Jest cala masa przepisow z uzyciem octu winnego. Najlepszy jest oczywiscie
balsamiczny. Baza i podstawa to oczywiscie winegret, gdzie octem zastepuje
sie sok z cytryny. Jak sie robi vinegret znajdziesz w kazdej ksiazce
kucharskiej. Potem mozesz eksperymentowac dodajac do tego klasycznego
przepisu inne skladniki a wiec rozne ziola (swietny w tym wypadku jest
estragon ale rowniez i inne). Niezlym pomyslem jest dodanie do winegretu
odrobiny niodu. Najprostsza zas salatka z uzyciem samego octu to rozmaite
wersje niemieckiej kartofelsalat. Najprostsza sklada sie z soli pieprzu.
octu oraz ziemniakow. Potem mozna wprowadzac inne skladniki jak chocby jajko
na twardo czy kapary.
Czarek

1. Data: 2001-11-12 19:42:48

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> wrote in message

> [...]

ziemniaki z kukurydza :
5-6 ziemniaczkow ugotowanych w mundurkach
25 dag kukurydzy swiezej ugotowanej albo z puszki
2 jablka
zielona sałata
3 łyzki posiekanego koperku
łyzka octu winnego
łyzeczka musztardy
5 łyzek oleju słonecznikowego
sok z cytryny ,sol i pieprz.

ziemniaki obraci i pokroic w cienkie plasterki .
sałąte opłukac i pokroic albo porwac na kawałki.,jabłka obrac i poszatkowac
,skropic octem winnym
kukurydze dodac ,wszystko wymieszac dodajac koperku .
z oleju ,musztardy ,soku z cytryny ,soli ,pieprzu utrzec gładki sos .
polac sałatke i wstatwic do lodowki do schłodzenia.
pozdrowienia arielka

problem z wagą
zupa pomidorowa
kapusta z porem