Zapiekanki

1. Data: 2001-11-12 11:12:23

Temat: Zapiekanki
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurdę !
Jak poczytałem Wasze listy to zgłodniałem.
Uwielbiam zapiekanki (najlepiej z makaronem i serem), tylko żona mi nie chce
robić, a jak zrobi to takie sobie.
Chciałbym sobie dobrze pojeść i jej zrobić niespodziankę. Lubię gotować
(dobrze). Może mnie wspomożecie jakimi egzotycznymi (nietypowymi)
przepisami.

Pozdrawiam: Alek

1. Data: 2001-11-12 12:29:27

Temat: Re: Zapiekanki
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałbym sobie dobrze pojeść i jej zrobić niespodziankę. Lubię gotować
> (dobrze). Może mnie wspomożecie jakimi egzotycznymi (nietypowymi)

cześć ElaAlek

na tej liście brakuje osobników z Kurdystanu, ale są z innych stron
świata.
Co do gotowania, to przejrzyj posty z ostatnich kilku dni, to masz co
popróbować.

A co do zapiekanek, to (co prawda bez makaronu) masz:
(przez przypadek, żona przedwczoraj zrobiła, na dwa dni)

texas hash
smażysz zmielonego woła. Do tego cebulę, pokrojoną. Przyprawiasz na
winie, np. pieprz, sól, cumin, papryka, czili, sos sojowy. Dodajesz
paprykę czerwoną, zieloną, żółtą w kostkę pokrojoną. Na to pucha
obranych pomidorów. Mogą być oczy wiście świeże. Gotować jakieś 10
minut. Przelać do naczynia ognioodpornego, uważać coby się nie uświnić.
Doprawić wg. uznania. Dodać polską szklankę ryżu (220ml) na surowo.
Wymieszać. Położyć na to plastry sera żółtego. Do piekarnika. Po pół
godzinie jest gotowe.

Waldek

1. Data: 2001-11-12 15:19:43

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za przepis. W Kurdystanie go nie znaliśmy.
Ja Alek, jestem mężem Eli - Czasami podglądam jej grupę, bo też interesuje
mnie kucharzenie.
Kiedyś sam uczyłem żonę gotować, a teraz jajko mądrzejsze ...

Dalej czekam na zapiekanki ... :-)

Alek

1. Data: 2001-11-12 17:12:56

Od: "maua piegowata" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze cos takiego? malo egzotyczne ale proste jak swinski ogon!:)

3/4 paczki makaronu spaghetti [albo jakis nitki w kazdym razie]
jeden nieduzy brokul
dwa male pomidory
cebulka
czosnek
papryka czerwona
200 ml kefiru lub naturalnego jogurtu
4 jajka
20dkg sera zoltego

makaron ugotowac al dente, odcedziec
brokula ugotowac [tak 7 minut]
cebulke posiekana udusic z papryka
pomidora sparzyc i pokroic w cwerc-plajsterki
jajka rozbeltac, dodac jogurt i przyprawy, wymieszac ze strym serem zoltym
makaron wylozyc na blache, ulozyc brokula, wylozyc cebulke z papryka,
poukladac pomidorka
polac wsio sosem serowym i na 30 minut do piekarnika [200 stopni]
po wierzchu mozna posypac galka muszkatolowa, oregano albo ziolami
prowansalskimi
pieprzu nie zalowac
wychodzi pyszniasta zapiekanka:)

pozdry Monika

1. Data: 2001-11-13 07:32:02

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ela <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> Uwielbiam zapiekanki (najlepiej z makaronem i serem), tylko żona mi nie chce
> robić, a jak zrobi to takie sobie.

Poszukaj zapiekanek na www.makaron.pl
Jest tam kilka takich przepisow np.:
http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/2000093.htm