Jak upiec szynke??

1. Data: 2001-11-12 11:47:38

Temat: Jak upiec szynke??
Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z uwagi na zakonserwowanie praktycznie wszystkich dostepnych wedlin
chcialabym sama upiec szynke. Nabylam odpowiedni kawalek swinki. I co
teraz radzicie??

:-) Monika

1. Data: 2001-11-12 11:50:44

Temat: Re: Jak upiec szynke??
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> Z uwagi na zakonserwowanie praktycznie wszystkich dostepnych wedlin
> chcialabym sama upiec szynke. Nabylam odpowiedni kawalek swinki. I co
> teraz radzicie??

obsypać przyprawami takimi jak lubisz (jak dla mnie czosnek, sól pieprz
papryka, kminek) Niech poleży tak co najmniej 2-3 godziny, ale może i dobę,
a potem w szkło jenajskie lub w folie do pieczenia i do piekarnika - piec
około 1,5 godziny - ale to troszkę zależne od wagi...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-12 12:38:36

Temat: Odp: Jak upiec szynke??
Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja bym radzila ugotowac. Trzeba zanurzyc swinke w wodzie tak zeby byla
przykryta i gotowac dokladnie tyle minut ile swinka wazy. NIC sie nie
dodaje - sama bylam zaksoczona ze tak bez zadnych przypraw, ale rzeczywiscie
nic tu nie potrzeba. Wychodzi przepysznie, nawet ktos, kto nie za bardzo
przepada za miesem (jak ja) bedzie zachwycony. Zaleta takiej szyny jest tez
to, ze bardzo dlugo sie trzyma. Cala tajemnica polega tylko na dobrym
gatunkowo miesie.

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-11-12 13:17:07

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://jduszczynska.republika.pl
>
>Ja to wszystko co powyżej zalewam czerwonym winem i zostawiam na całą noc.
Pozdrowienia Dorunia

1. Data: 2001-11-12 15:07:30

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> wrote in message

Zobacz tu:
http://www.kulinaria.pl/abc.php?p=84

--
życzę dobrego dnia, misica
"nikt sie nie spodziewa hiszpańskiej inkwizycji..."

1. Data: 2001-11-12 17:17:02

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9socs4$suc$...@n...tpi.pl...
> Z uwagi na zakonserwowanie praktycznie wszystkich dostepnych wedlin
> chcialabym sama upiec szynke. Nabylam odpowiedni kawalek swinki. I co
> teraz radzicie??
>
> :-) Monika

Moja mama opowiadała o szynce pieczonej w glinie, wcześniej
zamarynowanej.Podobno smak miała niepowtarzalny. Niestety na razie dojścia
do tego przepisu nie ma. A tak w ogóle to każdą szynkę jest dobrze przed
pieczeniem zamarynować.
Pozdrawiam pełen niewiedzy Ramzes.

1. Data: 2001-11-12 22:14:41

Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnes" <v...@t...pl> napisał w wiadomości
> Cala tajemnica polega tylko na dobrym
> gatunkowo miesie.

I tu lezy pies pogrzebany. Swinka (zakupiona w weekend) jeszcze przed
uplywem terminu waznosci "zdechla" mi w lodowce przed przystapieniem
do obrobki :-(((

Pieski mojego Taty beda mialy uzywanie!
--
:-) Monika ( www.beagle.pl i www.catulus.pl )