jak zrobic fasolke konserwowa

1. Data: 2003-07-22 14:51:27

Temat: jak zrobic fasolke konserwowa
Od: "Edytka" <e...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Rodzina obdarowała mnie straszną ilością fasolki szparagowej. Przejeść się
tego szybko nie da, zamrozić całości też nie (zamrażalnik za mały).
Pomyślałam, żeby zrobić konserwową w słoiczkach.

Czy ktoś wie jak?
Czy należy ją najpierw obgotować do miękkości, czy słoiki tak długo gotować?
Może jakieś wariacje na temat fasolki szparagowej i sałatek w słoikach na
zimę?

pozdrawiam Edytka

1. Data: 2003-07-22 16:55:39

Temat: Re: jak zrobic fasolke konserwowa
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Edytka <e...@s...net> wrote:

> Rodzina obdarowa"a mnie straszną ilością fasolki szparagowej. Przejeść się
> tego szybko nie da, zamrozić ca"ości też nie (zamrażalnik za ma"y).
> Pomyśla"am, żeby zrobić konserwową w s"oiczkach.
>
> Czy ktoś wie jak?
> Czy należy ją najpierw obgotować do miękkości, czy s"oiki tak d"ugo gotować?
> Może jakieś wariacje na temat fasolki szparagowej i sa"atek w s"oikach na
> zimę?

Ze wzgledu na duza zawartosc bialka w roslinach straczkowych w
konserwach z nich moga sie z czasem rozwinac bakterie jadu kielbsianego.
Dlatego zrezygnowalbym raczej z robienia samodzielnie konserw z fasolki
szparagowej w celu dluzszego przechowania, a jezeli juz musisz, to z
takimi samymi rygorami jak konserwy miesne.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-23 07:25:28

Od: "Marcin" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> szparagowej w celu dluzszego przechowania, a jezeli juz musisz, to z
> takimi samymi rygorami jak konserwy miesne.

A co mysli pan o przepisie na fasolke w poscie z 2003-07-17

Sprzet Siemensa - kucharze pomozcie.
Aparaty do wody
pomidory suszone
Pozegnanie