jaki prezent dla 7 latka na dzień chłopca?

31. Data: 2008-09-15 18:16:29

Temat: Re: jaki prezent dla 7 latka na dzień chłopca?
Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl wrote:
> a podzielisz sie pomysłami?

może lepiej nie, a nuż potomstwo czyta potajemnie grupę? ;)
Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

32. Data: 2008-09-16 07:13:18

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Złota polska jesień. czas urzekania... a *Użytkownik* takie rzeczy z zimna
zębami wydzwania:

> Jakie mi to bliskie :), a podzielisz sie pomysłami?

Pióra wieczne - II klasa SP, w II-gim półroczu maja już pisac piórami -
będzie przyjemne z pożytecznym :)

*gdaMa*
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/BACHORKI2008

33. Data: 2008-09-16 10:27:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"gdaMa" <g...@w...pl> wrote in message

> Pióra wieczne - II klasa SP, w II-gim półroczu maja już pisac piórami -
> będzie przyjemne z pożytecznym :)

Ośmiolatki i pióra wieczne????? Czy coś się od moich szkolnych czasów aż tak
bardzo zmieniło (raczej pióra wieczne niż ośmiolatki) i tylko ja mam tu
wizję łap, ubrań, zeszytów i tornistrów upierdzielonych atramentem?

J.

34. Data: 2008-09-16 10:47:13

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Złota polska jesień. czas urzekania... a *Jarek P.* takie rzeczy z zimna
zębami wydzwania:

> [...]
> aż tak bardzo zmieniło (raczej pióra wieczne niż ośmiolatki) i tylko
> ja mam tu wizję łap, ubrań, zeszytów i tornistrów upierdzielonych

Nie tylko ty ;). Będzie kleks na kleksie, kleksem poganiał :-D
Z drugiej strony jaknie zaczną teraz pisać czymś innym niż ołówkiem to na
zawsze będą bazgrolić jak qry pazurem.
Pióro wymusza staranność ;)

35. Data: 2008-09-16 11:06:27

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"gdaMa" <g...@w...pl> wrote in message

> Nie tylko ty ;). Będzie kleks na kleksie, kleksem poganiał :-D
> Z drugiej strony jaknie zaczną teraz pisać czymś innym niż ołówkiem to na
> zawsze będą bazgrolić jak qry pazurem.
> Pióro wymusza staranność ;)

Ale to jest wymóg szkolny, że tak powiem, czy widzimisię rodziców? Bo
owszem, pamiętam, że w klasie były osoby, które już dość wcześnie "zadawały
szyku" chińskimi wiecznymi piórami (choć chyba jednak nie w drugiej klasie,
później jakoś), ale to był świadomy wybór ich rodziców, którzy daj Bóg
wiedzieli, czego się po dziecku spodziewać, a i tak pamiętam, że wypadki
były liczne. Prikazanie przez nauczycielkę, że wszyscy piszemy wiecznym
piórem - jezuuusie, co to by się działo...

A swoją drogą - czy faktycznie wiecznym piórem dzieciak nauczy się ładnie
pisać, a długopisem nie? Dobrym długopisem rzecz jasna? To ma jakieś realne
podstawy, czy jest jedynie urbanlegendą wywodzącą się z czasów dziadków,
którym kaligrafię wbijano do głowy poprzez zadki, a którzy potem wymyślili
sobie, że wszystko przez te długopisy?

J. (bazgrzący tak straszliwie, że nawet nauczycielki polskiego odpuszczały)

36. Data: 2008-09-16 11:07:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"gdaMa" <g...@w...pl> wrote in message

> Nie tylko ty ;). Będzie kleks na kleksie, kleksem poganiał :-D

A swoją drogą: miały być jednolite stroje? Będą! Granatowe! ;-)

J.

37. Data: 2008-09-16 11:16:54

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." napisał

> Ośmiolatki i pióra wieczne????? Czy coś się od moich szkolnych czasów aż
> tak bardzo zmieniło (raczej pióra wieczne niż ośmiolatki) i tylko ja mam
> tu wizję łap, ubrań, zeszytów i tornistrów upierdzielonych atramentem?

Teraz są takie pióra i takie naboje, że zasadniczo nic nie ma prawa się
upierdzielić.
No chyba, że się ktoś mocno postara :)

Pozdrawiam
Nixe

38. Data: 2008-09-16 11:18:26

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Teraz np. szukam już pomysłów na prezenty mikołajkowe dla klasy Młodego
> (wkopałam się sama w trójkę klasową;) ). Jak również mam już typy na
> prezenty pod choinkę ;)

Ja się też zgłosiłam do 3 klasowej, ale o prezentach jeszcze nikt nie kazał
myśleć ;-). Znaczy zebranie RR w czwartek, nie wiem, może już powiedzą :-)

Sylwia

39. Data: 2008-09-16 11:20:47

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zębami wydzwania:

> Pióra wieczne - II klasa SP, w II-gim półroczu maja już pisac piórami -

U nas pani powiedziała że preferuje u dzieci pióra (1 kl) Muszę młodemu więc
zanakupić.

Pytanie konkursowe: czy są pióra dla leworęcznych? czy wszystkie takie same
a np sa jakieś szybkoschnące atramenty?
bo nie wiem jakiego mam pióra dla mojego mańkutka szukać.

Sylwia

40. Data: 2008-09-16 11:23:34

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał

> Ale to jest wymóg szkolny, że tak powiem, czy widzimisię rodziców?

W naszej szkole wymóg. Tzn. na początku dzieciaki piszą ołówkiem, potem
piórem. Zaszczytu pisania długopisem dostąpią dopiero, gdy odpowiednio
ukształtuje im się charakter pisma.

> A swoją drogą - czy faktycznie wiecznym piórem dzieciak nauczy się ładnie
> pisać, a długopisem nie?

No ponoć piórem jest łatwiej, przy długopisie dzieciak się męczy. Poza tym
pióro uczy delikatności w pisaniu - dzieciaki nie cisną go do papieru, bo
robią się dziury :) Jakby pisały długopisem, to nie zwracałyby na to uwagi.

Pozdrawiam
Nixe

szkola jezykowa -empik-wrazenia
Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Czasopisma dla 13 latka. Jakie?
oplaty w przedszkolu
(press) Już was posegregowali?