jakie wino pasuje do łosośa?

1. Data: 2004-02-23 08:56:54

Temat: jakie wino pasuje do łosośa?
Od: "AGNIESZKA" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-02-23 09:12:50

Temat: Re: jakie wino pasuje do łosośa?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c1cf97$4k0$1@atlantis.news.tpi.pl> AGNIESZKA wrote:

1. Data: 2004-02-23 13:23:10

Od: "Jagoda" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Ja lubie grecką Retzinę (białe z posmakiem żywicy)

pzdr,
Jagoda
Użytkownik "AGNIESZKA" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

1. Data: 2004-02-24 04:30:27

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Losos zazwyczaj przyrzadzny jest z dosc mocnymi przyprawiami lub
podawany w akompaniamencie dosc mocnych sosow, wiec w takiej sytuacji
sugerowalbym wino biale o dosc zdecydowanym bukiecie, jakies dobrze
wylezale w beczce debowej Chardonnay.

Poniewaz jednak sam nie za bardzo lubie Chardonnay, wiec tez robie
mojego lososia tylko na dwa sposoby: zima w piekarniku paczuszki z
pergaminu, w nich kawalek ryby (bez skory i osci) z cieniutko krojona
marchewka, porem i imbirem - orgia zapachow, ale smak b. delikatny:
wtedy dobrym polaczeniem bedzie wino typu Savignion Blanc. Ewentualnie
moze byc lekkie niemieckie renskie, ktorego sporo w sklepach, tanie,
13-17 pln, n.p. tzw. "maryjki". A latem robie lososia oczywiscie na
grillu: marynata, duzo dymu, i wtedy wino moze byc juz czerwone, ale tez
nie za ciezkie, wiec najbezpieczniej jakis Merlot...

Pozdrawiam,

Zbyszek

AGNIESZKA pisze:
Re: jakie wino pasuje do łosośa?

1. Data: 2004-02-24 08:29:52

Od: "Vefour.PL" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Feb 2004 04:30:27 GMT, Zbigniew Pieciul wrote:

> [...]
> grillu: marynata, duzo dymu, i wtedy wino moze byc juz czerwone, ale tez
> nie za ciezkie, wiec najbezpieczniej jakis Merlot...

I zawsze gewurtraminer :) !!!

V.

1. Data: 2004-02-24 13:12:15

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora