jęczmień na oku:(

31. Data: 2005-04-05 20:09:33

Temat: Re: jęczmień na oku:(
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy teraz rozwialem Twoje (niezgadzajace sie :-))) ) watpliwosci?:-)

Jak dla mnie, laika w tej kwestii, wystarczajaco:)
Dzieki

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

32. Data: 2005-04-05 20:30:25

Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze wlasnie to ci sie przytrafilo?
> http://www.oko.info.pl/index.php?body=1302
> "Zdarza się również, że jęczmień wewnętrzny przechodzi w gradówkę. Gdy
> zastosowane leczenie (takie, jak w przypadku jęczmienia) nie odniesie
> skutku i gradówka nie cofnie się, należy ją usunąć operacyjnie. Jest to
> jednak tylko drobny zabieg wykonywany ambulatoryjnie w przychodniach i
> szpitalach okulistycznych."

bardzo prawdopodobne ze to taka kuleczka z tylu dolnej powieki :-).

P.

33. Data: 2005-04-05 20:31:22

Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.

jezeli kiedykolwiek mi sie to znow przytrafi , wybiaram narkoze a nie
znieczulenie miejscowe
i kazdemu bym polecal takie rozwiazanie !

34. Data: 2005-04-05 21:48:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wiadomo, jaki jest mechanizm powstawania jeczmieni w tym wypadku?

nie jest do konca wytlumaczony, ale zapewne chodzi o mechaniczne ruchy
powiek w celu zaostrzenia widzenia ( mikroruchy ), stad infekcja
mechaniczna.

> A co z lekko przesunieta osia, np. 10 stopni?

jak najbardziej rowniez.

> Jak ja dluzej nosze korekcje przy czynnosciach zwiazanych z wysilaniem
> wzroku, to pojawiaja mi sie czasem pojedyncze male banieczki na skraju
> powieki, bez zaczerwienienia czy obrzeku. Ustepuja samoistnie najpozniej
> nastepnego dnia - jak one sie nazywaja?
> A moze to byc od rzadszego mrugania?
> Robert

jest to wydzielina z gruczolow, lubi zasychac i tworzyc te kuleczki.
Sciaganie mechaniczne na sucho moze spowodowac powstanie otwartej dorgi dla
infekcji. Czesto same odpadaja. Przyczyna - suchosc, draznienie mechaniczne.
Gdyby bylo dobre nawilzanie wydzielina miesza sie ze lzami przy mrugnieciu i
nie zasycha w ujsciach gruczolow.

casus

35. Data: 2005-04-06 05:44:36

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d2v12i$i4$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> draznienie mechaniczne. Gdyby bylo dobre nawilzanie wydzielina miesza
> sie ze lzami przy mrugnieciu i nie zasycha w ujsciach gruczolow.

Dzieki :)

No to pewnie od rzadszego mrugania przy dluzszym prowadzeniu samochodu -
jestem poczatkujacym kierowca, wiec boje sie mrugac ;-)

--
Robert

36. Data: 2005-04-06 06:33:12

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości

> No to pewnie od rzadszego mrugania przy dluzszym prowadzeniu samochodu -
> jestem poczatkujacym kierowca, wiec boje sie mrugac ;-)

ROTFL:)))))

37. Data: 2005-04-06 08:31:55

Od: "Kasia" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Wyskoczył mi jeczmień na oku:( Czym to najlepiej potraktować? Jakaś dobra
> maść itp? Może jakieś alternatywne sposoby pozbycia się tego?;)
>
> Pozdrawiam
> Ola

Najlepiej pocierać złotą obroczką .
kasia

38. Data: 2005-04-06 16:40:32

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> No to pewnie od rzadszego mrugania przy dluzszym prowadzeniu samochodu -
> jestem poczatkujacym kierowca, wiec boje sie mrugac ;-)

mrugaj, mrugaj i smialo szusuj:-))))
casus

Niebezpieczna watroba ??
ból skóry