Niebezpieczna watroba ??

1. Data: 2005-04-02 13:06:47

Temat: Niebezpieczna watroba ??
Od: "dcart" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ostatnio moj kolega probowal mi wmowic ze jezeli jadlbym przez caly miesiac
tylko watrobke drobiowa to bym umarl poniewaz zawiera ona jakis szkodliwe
substancje. Chodzilo mu odzywianie drobiu na farmach itp. Ja wiem ze rola
watroby jest magazynowanie niebezpiecznych zwiazkow znajdujacych sie w
organizmie ale to juz chyba przesada z ta jego opinia???

2. Data: 2005-04-02 13:31:55

Temat: Re: Niebezpieczna watroba ??
Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> watroby jest magazynowanie niebezpiecznych zwiazkow znajdujacych sie w
> organizmie ale to juz chyba przesada z ta jego opinia???

jakbys przez miesiac jadł tylko jabłka to tez mógłbys umrzec a juz na
pewno czuc sie żle.
jakies dowody kolega podał?
p.

3. Data: 2005-04-02 13:35:10

Od: d...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> jakies dowody kolega podał?

Chodzilo mu o to ze na fermach kurzych sztucznie karmia kury. Pomijam to ze od
samego jedzenia przez miesiac tego samego moze sie zrobic zle. Wedlug mnie nie
mozliwe jest ze po czestym jedzeniu watrobki drobiowej mozna zachorowac lub jak
on twierdzi "umrzec".
Tak samo mozna sobie pomyslec ze po czestym jedzeniu szynki mozna umrzec. Dla
mnie totalna bzdura

4. Data: 2005-04-02 14:48:20

Od: "Knecht Ruprecht" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dcart" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> watroby jest magazynowanie niebezpiecznych zwiazkow znajdujacych sie w
> organizmie ale to juz chyba przesada z ta jego opinia???

Przesada? Miesiąc jedzenia? Nie no, moim zdaniem nie. My na studiach
robiliśmy badania różnych rzeczy pod kątem szkodliwych związków (np. PCB). W
większości roślin nie było prawie nic, dość dużo w mięsie i np. chipsach, a
wątroba (+niektóre ryby, głównie mięsożerne, a szczytem była wątroba dorsza
:)) przewyższała znacznie pod tym kątem inne pokarmy. Ale wnioski były
generalnie takie, że trudno tą wartość przekroczyć, no bo ile jadamy rocznie
wątróbki. Ale miesiąc uzyskiwania energii wyłącznie z wątroby myślę że
mogłoby doprowadzić do przekroczenia dozwolonych wartości różnych
szkodliwych substancji (nie mówiąc o skutkach jedzenia cały czas tego
samego). No a czym żywi się właściciel wątroby też ma oczywiście duże
znaczenie, bo jak czyste środowisko i jedzenie to mniej świństw do
magazynowania w wątrobie.

knecht

5. Data: 2005-04-02 18:37:40

Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem, że jest coś takiego jak zatrucie wodą... przez zbyt duże
spożycie. Pewnie wątróbką też się da. Poza tym wątróbka ma dość dużo jednej
z witamin... a nadmiar witamin też może zaszkodzić.
Maras

6. Data: 2005-04-02 19:24:04

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 2 Apr 2005 15:35:10 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako d...@w...pl, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Wedlug mnie nie
> mozliwe jest ze po czestym jedzeniu watrobki drobiowej mozna zachorowac lub jak
> on twierdzi "umrzec".

Coz - nie wiem jak z ta smiercia - choc pewnie sporo zalezy od stanu
organizmu i ilosci zjadanej watrobki.
Ale watroba np. zawiera bardzo duzo witaminy A i D3 - przy przedawkwoaniu
mozna sobie fajne problemy i to na bardzo dlugo zafundowac - a do
przedawkowania potrzeba znacznie mniej niz codziennego jedzenia watroby.
Ponadto watroby drobiowe sa tak naprawde kupa toksyn - biorac pod uwage
czym wlasnie - kury sie faszeruje, w jak wielkim stresie zyja i jak sa
zmutowane wogole - co tez ma wplyw na stan organow wewnetrznych.
Popatrz jak wygladaja watrobki kurczakow fermowych - mozna by na nich
wykladac patologie tego organu dla studentow - stluszczone, rozpadajace sie
w palcach, marskie, pelne wybroczyn i skrzepow.
Jesli masz mozliwosc - porownaj sobie je z watroba zdrowej kury wiejskiej.
I jesli ktos by mi powiedzial ze ktos inny umarl po miesiacu takiej
monodiety - to uwierzylabym.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło