jedzenie czerwonego mięsa powoduje raka

11. Data: 2003-12-05 12:52:09

Temat: Re: jedzenie czerwonego mięsa powoduje raka
Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bqpjtb$a6k$1@news.telbank.pl tako rzecze Trapez

> A skąd wiesz co było na początku ludzkiego istnienia? Historię
> znamy i tak w przyblizeniu góra parę tysięcy lat wstecz. To co
> było wcześniej to niewiadoma, więc takie gadanie to przejaw pychy
> i głupoty.
Czyjej? Chyba durnych kreacjonistów co myślą, że świat powstał 4 tys.
lat temu. Poczytaj coś o historii homo, ile lat mają najstarsze
szczątki, jakie resztki znajdowano w jaskiniach. Jakich narzędzi
używali (np. ile lat ma najstarsza motyka a ile najstarszy grot
włóczni)?
Są jeszcze na świecie społeczności żywiące się tym co uzbierają i
upolują. Zwykle kobiety zbierają, faceci polują. Włącz Discovery lub
National Geographics to sobie sam obejrzysz.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

12. Data: 2003-12-05 12:56:43

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> To nie jest mój wymysł. Archeologia wskazuje, że najpierw był
> łowca-zbieracz, a długo, długo potem stał się rolnikiem.

Archeologia nie wie wielu rzeczy, a jak ktoś mówi z pełnym przekonaniem jak
to się żyło kilkanaście tysięcy lat temu, jest dla mnie zwykłym
bajkopisarzem.
Nie mamy żadnych wiarygodnych opisów co robił człowiek zanim stał się
rolnikiem.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

13. Data: 2003-12-05 13:15:36

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jak
> to się żyło kilkanaście tysięcy lat temu, jest dla mnie zwykłym

Zatem tak można powiedzieć o każdej hipotezie.

> Nie mamy żadnych wiarygodnych opisów co robił człowiek zanim stał się
> rolnikiem.

No i? Co zatem w tej materii przyjmujesz za rodzaj punktu odniesienia?

--
Krystyna*Opty* [na DO od 06.1998 r.]

Z historii naszego gatunku możemy się nauczyć,
że niczego nie nauczyliśmy się z historii...

14. Data: 2003-12-05 13:47:00

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...BezSpamu.pl> napisał w wiadomości

> Są jeszcze na świecie społeczności żywiące się tym co uzbierają i
> upolują. Zwykle kobiety zbierają, faceci polują. Włącz Discovery lub
> National Geographics to sobie sam obejrzysz.

Tylko, że w starych księgach sa opisy latających statków i wojen atomowych,
których następstwem mogły być właśnie upadki cywilizacji i żywienie się tym,
co się uzbierało lub upolowało.

15. Data: 2003-12-05 13:59:06

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> No i? Co zatem w tej materii przyjmujesz za rodzaj punktu odniesienia?

Nie ma punktu odniesienia, więc jak dla mnie to można to olać. Wiem, że
stoją jakieś piramidy, które służyły według różnych teorii do różnych celów,
malowidła na płaskowyżu Nasce i temu podobne. Ostatnio u wybrzeży Anglii
zaczęto znajdywać kule o dziwnych właściwościach, ale współczesna nauka to
czego nie potrafi wyjaśnić po prostu ignoruje, a nawet ukrywa. Dlatego jak
jakiś palant zaczyna opowiadać, że najpierw to byli zbieracze, a potem
zaczęli hodować, to zastanawiam się skąd on to wie. Dochodzę do wniosku, że
jak dobrze się zajara, to różne wizje można spreparować :)

16. Data: 2003-12-05 14:02:45

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jadarek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Chyba to nie na temat grupy ale.... wiedzy nigdy za wiele.

Zawsze miło poczytać coś ciekawego :)

17. Data: 2003-12-05 15:48:50

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Trapez napisał/a:
>Tylko, że w starych księgach sa opisy latających statków i wojen atomowych,
Np. w "Podróżach Guliwera".:-)))
A poważniej - cytowanie staroindyjskich eposów ma to do siebie, że każdy
cytat można interpretować na wiele sposobów.:-)
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik dejacheryzacji Usenetu.

18. Data: 2003-12-05 22:00:28

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jadarek" napisał:
>
> Prawda jest bardziej okrutna :-).
>
> Przez dłuuugi czas byliśmy padlinożercami. Leszek Seredyński puścił kiedyś
> taki tekst. Pozwalam sobie zacytować : [...]

W świecie nauki istnieje wiele przeróżnych, nierzadko całkowicie odmiennych
a nawet przeciwstawnych teorii na dany temat. W końcu każdy ma prawo je
tworzyć. W ocenie danej teorii ważne jest, jak szerokie uznanie zyskała ona
pośród pozostałych naukowców, którzy problemem się interesują, czy przetrwa
ona próbę czasu. Teoria o tym, że człowiek był przez dłuższy czas głównie
padlinożercą, osobiście do mnie nie przemawia. Dla przykładu postawię takie
pytanie, czy są w ogóle jakieś ssaki z rzędu naczelnych, które żywią się
głównie padliną? Bardzo w to wątpię. Warto tutaj dodać, że na przykład
niektóre małpiatki poruszają się na ziemi w pozycji wyprostowanej, skacząc
na dwóch nogach - podobnie jak poruszali się kosmonauci, na powierzchni
księżyca. Z tego, co się orientuję to większość naczelnych żywi się głównie
roślinami. Tak zupełnie dodatkowo, jestem ciekawy, jak wyprostowany
człowiek, tak nagle poradziłby sobie z bogatą, gnilną florą bakteryjną,
występującą na padlinie.

Jeśli zaś chodzi o rozstrzygnięcie problemu, czy człowiek ze swej natury
jest roślinożercą czy padlinożercą, to myślę, że prawda tkwi gdzieś
pośrodku. Tak jak powiedziałem, większość naczelnych jest wszystkożerna
jednak w ich diecie przeważają rośliny. To samo zresztą dotyczy
współczesnego człowieka. Większość ludności świata odżywia się właśnie,
głównie produktami roślinnymi. Takie są niepodważalne fakty. Poza tym,
człowiek ma stosunkowo długi przewód pokarmowy, który nie jest
najodpowiedniejszy do trawienia mięsa.

Warto również pamiętać o tym, że zwierzęta drapieżne mogą się odżywiać tylko
dzięki istnieniu zwierząt roślinożernych. Dlatego te ostatnie są niezbędne w
ekosystemie, aby mogły istnieć te pierwsze - a nie odwrotnie ;-).
Podsumowując, wszystko to, co niby jest tylko w mięsie i tak pochodzi z
roślin ;-).

Bardzo często osoby, które chcą udowodnić [moim zdaniem błędną tezę ;-)], że
człowiek to typowy mięsożerca, powołuję się na to, iż mięso, tłuszcze
zwierzęce są znacznie zdrowsze od tzw. rafinowanych węglowodanów. Jednak
żadna z wegetariańskich diet, nie zaleca ich spożywania. Dlatego takie
odniesienie nic nie wnosi do dyskusji. Nie można traktować naturalnych i
mocno przetworzonych węglowodanów jako tożsamych. Zdrowa dieta oparta o
produkty roślinne zaleca spożywanie nieskażonych roślin takich jak pomidory,
papryka, kwaszone ogórki, kwaszona kapusta, cebula, czosnek, brokuły,
jabłka, gruszki, śliwki także razowy chleb, kasze gruboziarniste, itd., itd.
Czy te produkty mogą być szkodliwe? Naprawdę w świecie nauki chyba trudno by
było znaleźć jakąkolwiek teorię, która by tak twierdziła.

Zupełnie innym problemem jest masowy ubój zwierząt hodowlanych. Moim zdaniem
jest to problem, który również należy dostrzegać w tej dyskusji.

Na koniec okryję ;-), że moja dieta opiera się głównie o "zdrowe"
węglowodany. Jednak ja nie twierdzę, że tylko ona jest odpowiednia dla
wszystkich. Mi nie przeszkadzają ludzie odżywiający się mięsem i tłuszczami
zwierzęcymi. Każdy jest trochę inny i każdy ma prawo dokonywać swoich
własnych wyborów w życiu.

Pozdrawiam wszystkich, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

19. Data: 2003-12-06 00:12:17

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bqq24s$b2e$1@news.telbank.pl tako rzecze Trapez

> Tylko, że w starych księgach sa opisy latających statków i wojen
> atomowych, których następstwem mogły być właśnie upadki
> cywilizacji i żywienie się tym, co się uzbierało lub upolowało.

Podczas II W.Ś. Niemcy wypuścili fałszywki Nostradamusa, wieszczące
upadek Francji i Anglii. Angole wypuścli kontrfałszywki, wieszczące
upadek III Rzeszy. Dziś znajdziesz takich, którzy przywołują te teksty
i są pełni podziwu jak Nostradamus przepowiadał naloty bombowe :-)

20. Data: 2003-12-06 10:35:52

Od: Paweł Sikora (aka pluto) <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doxent wrote:

> Użytkownik "Zbyszek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

http://polityka.onet.pl/polecam.html?a=1&r=39b2734b1
867bd8026bf8234e968068e

> swoja droga wegetarianie tez cierpia na duzo gorsze przypadlosci niz
> miesozercy. Takze z dwojga zlego narazie nic nie jest wstanie mnie od
> miesa zniechecic

ZTCW to najlepsze dla organizmu czlowieka jest polaczenie mieso-
i trawozerstwa, bo dzieki temu utrzymuje sie w organizmie rownowaga
kwasow i zasad. kazde odchylenie w jedna, lub druga strone nic
dobrego nie przynosi.

--
macie harvesterki: a...@a...com.pl (www.acj.com.pl)
to za te ulotki w drzwiach. jedna, dwie rozumiem,

ciekawostka
Forum o cukrzycy
szukam dobrego chirurga
uzależnienie