jeże

1. Data: 2003-09-04 19:27:59

Temat: jeże
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

... mam u siebie.
I chociaż nie jestem zwolennikiem ingerowania w naturę, hmmm... na wiosnę
znalazłam jednego zamarzniętego i się zastanawiam czy dałoby się tego
uniknąć. Można im jakoś pomóc? Okropnie mi się biedaka żal zrobiło:-(
Wiem gdzie mają gniazdo.

Pozdrawiam
Marta

2. Data: 2003-09-04 20:21:27

Temat: Re: jeże
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znalazłam jednego zamarzniętego i się zastanawiam czy dałoby się tego
> uniknąć. Można im jakoś pomóc? Okropnie mi się biedaka żal zrobiło:-(

Nie zabił go mróz, lecz choroba:-(

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-09-04 20:37:37

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie zabił go mróz, lecz choroba:-(

Brałam to pod uwagę, ale sekcji nie było:-(
Ale pewności i tak nie ma żadne z nas.
Po prostu wiosną znalazłam martwego, myślałam że mróz może - takie było
pierwsze skojarzenie.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2003-09-04 20:40:31

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale pewności i tak nie ma żadne z nas.
> Po prostu wiosną znalazłam martwego, myślałam że mróz może - takie było

Pomóc zawsze jakoś można.Np.usypać sporą
kupę listowia.

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-09-05 11:25:04

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety ostatnim 20 jeżom, jakie widziałem (domyślacie się gdzie)
nijak nie było można pomóc
calvi

6. Data: 2003-09-05 11:58:48

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znalazłam jednego zamarzniętego i się zastanawiam czy dałoby się tego
> uniknąć. Można im jakoś pomóc? Okropnie mi się biedaka żal zrobiło:-(

:)
gdy bylem dziecieciem
mielismy w ogrodzie jeza
Kubus byl prawie oswojony
gdy zapadl w sens zimowy
przenieslismy do nieogrzewanego loszku
i zagrzebalismy w suchej slomie
:)
niestety nie wyszlo to jemu na zdrowie
zima dobraly sie do niego chyba szczury
wyjadly go do golej skorupy
:((((((
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2003-09-05 13:10:10

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niestety nie wyszlo to jemu na zdrowie
> [...]

W takim razie to nie był beret
na Twej głowie, jeno peruka
z jeża Kubusia - usiasiusia:-)))

Pozdrawia boletus

8. Data: 2003-09-05 14:20:22

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

No to ja je moze zostawię w spokoju...
Takie sympatyczne są... i szkoda by było:-(

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2003-09-07 14:08:05

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

Jeże można dokarmiać puszkową mokrą karmą dla psa lub kota. Postaw miseczkę
z pedigripal obok gniazda. W nocy zjedzą. Stopniowo przesuwaj miskę w
stronę domu. Jak zmagazynują sadło na zimę, to nie zamarzną. Można obok
miski, byle w zaroślach, postawić im małą budę, jak dla pieska, i wymościć
słomą lub sianem.
pozdr.
Goldie

10. Data: 2003-09-07 17:07:53

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> miski, byle w zaroślach, postawić im małą budę, jak dla pieska, i wymościć

Nie jest to dobry pomysł z tą budką, bo mam owczarka który poluje na
wszystko co się rusza (za wyjątkiem ludzi). Ustawienie budki tylko wzmoże w
nim ciekawosc i będzie próbował jeże wygrzebać. Zresztą nie am pewnosci, ze
się tam przeniosą.
Pies to gniazdo odkrył pod stertą chrustu, tam są przynajmniej bezpieczne.
Ogród mam z dala od domu, więc dokarmianie w weekendy też nie wchodzi w grę
bo to trochę bez sensu chyba. Zresztą myślę, że mają co jeść.
Zastanawiałam się tylko czy można im jakoś pomóc zabezpieczyć to gniazdo na
zimę.

Pozdrawiam
Marta

Kot transport Warszawa=>Zielona Gora