kandydoza - skora twarzy ...

1. Data: 2004-05-09 14:36:32

Temat: kandydoza - skora twarzy ...
Od: "Dominik" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Wiem ze o candida albicans napisano juz na tej grupie wszystko, przeczytalem
takze wiekszosc watkow grupy z kilku lat.
Mecze sie z tym juz kilka lat ostatnio nawet udalo mi sie zaleczyc to
cholerstwo i przez okolo 8 miesiecy nie mialem juz zadnych objawow.Ale
niestety niezdrowy tryb zycia, stres w pracy zrobily swoje. A myslalem ze
mam to juz za soba :)
Moje pytanie a wlasciwie prosba o porady bedzie dotyczyc skory twarzy. Z
lekow biore fluconazole obecnie 50mg/dziennie , ze "wspomagaczy" : vit.
b-complex, c , tran, boragoglandyne, trilac. No i oczywiscie dosc scisla
dieta wynikajaca z kombinacji wiadomosci opisywanych na grupie, artykulow na
sieci w tym takze opracowan zagranicznych. Glowne problemy mam ze skora
twarzy. Niestety jest to bardzo nieprzyjemne bo "wykwity" mam na policzkach,
okolice brody, nos, troche czolo. Wyglada to okropnie, czerwona skora
luszczaca sie malymi platami. Zewnetrznie stosuje krem clotrimazol. Wiem ze
zaczerwienienie zniknie po jakims czasie no ale czasami trwa to dosc dlugo.
Chcialbym prosic o jakies wskazowki, ewentualne podzielenie sie swoimi
doswiadczeniami czym mozna zlagodzic te objawy skorne. Moze jakies
preparaty, kremy powodujace szybsze gojenie. Takze juz po zaleczeniu co
powinno stosowac sie do mycia twarzy i.t.d

Mam jeszcze takie pytanie odnosnie lekow typu trilac. Sa to bardzo drogie
specyfiki i moze ktos juz probowal i ma na ten temat wiadomosci. Czy mozna
w domowych warunkach stosujac juz zakupione kapsulki rozmnozyc te przyjazne
bakterie. Wiem ze sa specjalne urzadzenia do robienia jogurtow sposobami
domowymi. Czy moze da sie cos podobnego zrobic stosujac jakies pozywki ...?

Dziekuje za ewentualne wskazowki i porady.

Dominik

2. Data: 2004-05-09 18:42:26

Temat: Re: kandydoza - skora twarzy ...
Od: "kiciak" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze sa specjalne urzadzenia do robienia jogurtow sposobami
> domowymi. Czy moze da sie cos podobnego zrobic stosujac jakies pozywki
...?

Generalnie spozywanie jogurtow, kefirow, maslanek (naturalnych) jest
korzystne dla naszej flory w jelitach. Domowe sposoby sa bardzo proste. Do
przegotowanego i ostudzonego mleka dolej troche jogurtu (nauralnego!) i
odstaw na kilka dni, sam sie zrobi... bakterie sie rozmnoza. Osobiscie nie
jestem zwolennikiem czestego picia jogurtow, ale w takich przypadkach...

3. Data: 2004-05-09 19:24:57

Od: "Dominik" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kiciak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jestem zwolennikiem czestego picia jogurtow, ale w takich przypadkach...

Ok ale jak to dokladnie bedzie przy specyficznych szczepach bakterii.
W trilac-u w 1 kapsulce znajduje sie ok 1600 mln specyficznych bakterii
kwasu mlekowego. Jak w przyblizeniu okreslic ze dajmy na to po kilku dniach
gdy rozpuszcze zawartosc kapulki w przegotowanym mleku tych bakterii bedzie
iles razy wiecej i czy wogole takie dzialania maja sens :) ? Niestety
wiekszosc jogurtow naturalnych (o smakowych nie ma co mowic) ma tylko
napisane : zywe kultury bakterii (co moze oznaczac bardzo wiele), niektore
tylko maja wyszczegolnione konkretne szczepy (a wlasciwie spotkalem sie
tylko z 1 firme).

Dominik

4. Data: 2004-05-09 19:58:23

Od: "kiciak" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dniach
> gdy rozpuszcze zawartosc kapulki w przegotowanym mleku tych bakterii

Hmm.. nie mam pojecia. I nigdy nie probowalam rozpuszczac trilacu w mleku.

> [...]
> tylko maja wyszczegolnione konkretne szczepy (a wlasciwie spotkalem sie

Wiec tak, z joguratmi to jest troszke zamieszania. kazdy jogurt ma zywe
kultury bakteri i jakies tam szczepy wyszczegolnione. Jednak dla pewnosci
nalezaloby kupowac jogurty o naziwe "bio-jogurt". To "bio" zobowiazuje firme
by dane bakterie przetrwaly jak najdluzej, do momentu ostatniego dnia
przydatnosci.Poza tym wiem ze actimele sa dobrymi produktami jesli chodzi o
bakterie. Nie wiem jak to z liczba bakterii w jogurtach, choc wiadome ze
wieksze stezenie jest w tabletce. Chodzi tez o to by te bakterie sie
osadzily w jelitach i zaczely rozmnazac i nie zostaly wydalone; a tu lepsza
role spelniaja jogurty, maslanki, kefiry itd. tylko ich jednak trzeba
troszke wiecej zjesc, najlepiej wlaczyc do codziennej diety.

5. Data: 2004-07-01 19:00:42

Od: "Ekonet" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytaj ten materiał

CANDIDA.

Candida jest grzybem, który normalnie stanowi 2% flory jelitowej. Ale może
dojść do rozrostu Candida nawet do 60-70% flory jelitowej w przypadku, gdy
nie prowadzimy odpowiedniego trybu życia, a szczególnie w przypadkach:

1. Używanie antybiotyków w dużych ilościach,

2. Nie odpowiednie odżywianie się

3. Stres

4. Osłabiony układ immunologiczny.

Badania przeprowadzone w USA wykazały, że aż u 70% społeczeństwa poziom
Candida jest wyższy jak normalny.

Wykazanie nadmiernej ilości Candidy we florze jelitowej, na podstawie badań
lekarskich, jest praktycznie niemożliwe. Można jedynie na podstawie
zaobserwowanych objawów przypuszczać, że mamy do czynienia z nadmierna
ilością Candidy.

Objawy są następujące:

- pojawiają się toksyny w organizmie, które mogą powodować zmiany
chorobowe nawet już u 3-4 miesięcznych dzieci. Może występować ciągły płacz,
egzema, długotrwałe zaparcia (oddaje stolec raz w tygodniu), bóle brzucha,
bezsenność, nadpobudliwość (ciągłe bieganie, pocieranie nosa i oczu),
drapanie odbytu, bóle głowy, wysięg z nosa, zapalenie oczu, alergia skórna,
biegunka ze śluzem. Przeprowadzane badania, pomimo dokuczliwych objawów, nie
wykazują zmian chorobowych.

U dorosłych występują: migrenowe bóle głowy, problemy z
widzeniem (złe widzenie tła, widzenie synchroniczne), zapalenia dróg
oddechowych, astma, ciągły kaszel, wysięg z nosa, biegunka, zaparcie,
wzdęcia, nadmiar gazów brzusznych prowadzący, aż do konieczności
pozostawania w domu, świąd odbytu, różne alergie, otyłość i ból żołądka.

Badania przeprowadzone z powodu bólu żołądka wykazują obecność helikobakter
i nadmiar kwasów. Na tej podstawie zwykle jest stosowane leczenie
antybiotykowe. Ale przeciwnie do oczekiwań stan chorego jeszcze bardziej się
pogarsza.

Osoby, które dotknięte są Candidą mają wielkie zapotrzebowanie na czekoladę,
słodycze i słodkie wypieki z delikatnej mąki. Może występować również
zapotrzebowanie organizmu na piwo i inne alkohole. Osoby te nie mogą
schudnąć nawet przy diecie sprowadzonej do 0. W przypadku pojawienia się
powyższych objawów można przypuszczać, że mamy do czynienia z Candidą.
Pewności nabieramy wówczas, gdy wszystkie badania są negatywne, a pacjent ma
jednak dolegliwości.

Gdzie umiejscawia się Candida.

W jamie ustnej - pleśniawki, w kanale trawiennym, w pochwie (można
jednoznacznie wykazać badaniem laboratoryjnym).

Candida jest chorobą zakaźną.

Jak można udowodnić, że mamy do czynienia z Candidą?

- W przypadku zastosowania colon hydroterapii widzimy, że wypłyną z
wodą całe kolonie grzybów. Są one w formie śluzowatej. Normalnie grzyby te
są bardzo mocno przyczepione do ścianek jelita grubego i nie znajdują się w
kale. Dlatego badanie laboratoryjne kału nie wykazuje ich obecności.

- Candida znajdująca się w pochwie może być jednoznacznie wykazana
przez badanie laboratoryjne śluzu. Jeżeli w pochwie znajduje się Candida,
można prawie w 100% być pewnym, że zakażenie Candida jest w jelicie grubym.
Należy wówczas zastosować leczenie kompleksowe, a nie tylko miejscowe.

- Jest możliwe zmierzenie obciążenia układu immunologicznego na
podstawie zaobserwowania mniejszej odporności skóry. Jest to bardzo
nowoczesna metoda eliminująca konieczność dokonywania nakłucia. Niestety
lekarze nie uznają wyników tego badania jako oficjalnych.

- Jeżeli badanie stolca i badanie krwi jest także negatywne, przy
braku innych przyczyn choroby, to przyczyną prawdopodobnie jest Candica.

- Jeżeli u człowieka otyłego w wyniku badań jest ustalone zniszczenie
wątroby w takim stopniu, że jest podejrzenie nadmiernego używania alkoholu,
a chory stwierdza, że nie nadużywa alkoholu, to nie wolno przyjmować, że
mówi on nieprawdę i jest alkoholikiem. W jego przypadku powodem zniszczenia
wątroby może być Candida, ponieważ wytwarza ona alkohol.

Leczenie:

Należy zmienić dietę. Dieta ma na celu wyeliminowanie pożywki dla grzybów.
Nie wolno spożywać: chleba na drożdżach, żadnych grzybów, pleśni, żadnych
słodyczy( np. cukru, czekolady, miodu, ciastek), jak również nic, co jest
słodkie: słodkie owoce np. winogrona, morele, śliwki itp., delikatnych
węglowodanów (wypieki z białej, delikatnej mąki), ciast drożdżowych, kefiru,
sera żółtego, żadnego alkoholu, żadnych napojów typu coca cola, soków,
nektarów owocowych w kartonach itp.

Należy spożywać: Wszystkie produkty przygotowane z mąki pełnowartościowej,
ale bez drożdży (z proszkiem do pieczenia), jogurt, zsiadłe mleko, maślankę,
twaróg, warzywa surowe i duszone, niesłodkie owoce jak kwaśne jabłka, głóg,
porzeczki, wiśnie, pigwy, avocado, rośliny strączkowe i pestki np.
słonecznika, dyni, sezamu.

Po kuracji należy odtworzyć florę bakteryjną.

Lekarstwo:

Nystatyna. Do chwili obecnej, w leczeniu tradycyjnym, jedynym skutecznym
lekiem była Nystaytyna, która nie szkodzi organizmowi. Nie niszczy ona
wątroby, ponieważ nie wchłania się do organizmu i przez to trafia do jelita
grubego, gdzie głównie znajduje się Candida. W związku z tym można używać ją
w dużych ilościach. Pozostałe syntetyczne preparaty wchłaniając się do
organizmu bardzo niszczą wątrobę i dodatkowo nie są skuteczne, ponieważ nie
trafiają do jelita grubego.

Preparaty Okonet skutecznie i bezpiecznie dla organizmu leczą Candidę,
chociaż w szczególnych, bardzo ciężkich przypadkach wskazane jest dodatkowe
stosowanie Nystatyny.

Jednomiesięczne leczenie Candidy powoduje utratę wagi pacjenta nawet do 10
kg. Kuracja może trwać przez wiele miesięcy i w czasie jej trwania jest
proponowane stosowanie colon hydroterapii.

Preparaty stosowane podczas kuracji:

1.. Oliva Leaf Extract.
2.. Grapefruit Seed Extract,
3.. Candcell-6,
4.. W niektórych przypadkach konieczne jest dodatkowe podanie Nystatyny.
Jest wskazane połączenie kuracji z Total Body Cleanse.

Istnieje tz. "Wielka Kuracja Candida" i "Mała Kuracja Candida".

Na początku rozpoczętych kuracji u pacjentów mogą pojawić się objawy
negatywne np: bóle głowy, wzdęcia, zaparcia, biegunka (nawet 20-25
wypróżnień dziennie).

W czasie kuracji należy pić Ponay Tea, która jest bardzo pomocna w wydalaniu
grzybów.

Choroby Kobiece związane z Candidą:

Jeżeli w pochwie znajduje się Candida to zastosowanie tylko miejscowego
leczenia nie przyniesie pożądanego skutku. Dla uzyskania całkowitego
wyleczenia należy jednocześnie usunąć grzyby z jelita grubego. Nie jest
proponowana irygacja pochwy. Irygacja, bowiem powoduje usunięcie również
potrzebnych bakterii, których późniejsze uzupełnienie jest bardzo trudne. O
wiele trudniejsze jak uzupełnienie flory jelitowej. Proponuje się natomiast
założenie na noc tamponu namoczonego w wodnym roztworze Grapefruit Seed
Extract. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na dezynfekcję partnerów.

Pozdrawiam:

Istvan

Rispolept- co na skutki uboczne
afty