kapuśniak z grochem

1. Data: 2003-10-15 11:04:26

Temat: kapuśniak z grochem
Od: "madziek" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

moja babcia robiła zupę coś jakby połączenie kapuśniaka z grochówką,
niestety nie dysponuje przepisem,
czy spotkaliście się z czymś takim? prośże o przepis

pozdr. magda

1. Data: 2003-10-15 11:06:59

Temat: Re: kapuśniak z grochem
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

madziek napisal(a):

>moja babcia robiła zupę coś jakby połączenie kapuśniaka z grochówką,
>niestety nie dysponuje przepisem,
>czy spotkaliście się z czymś takim? prośże o przepis

Moze tak: w jednym garnku robisz grochowke, w drugim kapusniak,
nastepnie bierzesz duzy garnek wlewasz kapusniak i grochowke,a
nstepnie mieszasz?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-15 11:09:20

Od: "madziek" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze tak: w jednym garnku robisz grochowke, w drugim kapusniak,
> nastepnie bierzesz duzy garnek wlewasz kapusniak i grochowke,a
> nstepnie mieszasz?

> Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

na pewno wyjdzie?
to SA dwie różnie przyprawione zupy?

magda

1. Data: 2003-10-15 11:30:14

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

madziek <t...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> witam
>
> moja babcia robiła zupę coś jakby połączenie kapuśniaka z grochówką,
> niestety nie dysponuje przepisem,
> czy spotkaliście się z czymś takim? prośże o przepis

Skoro to babcia robiła to może któryś z tych przepisów ci podpasuje:

http://www.biznet1.com/cooking/silesian/470.htm
Slonskie jodlo :
Kwasna kapusta z grochem (stara receptura)
Przepis:
“Kwasna kapuste ugotowac sama podlug powyzszego opisu;zamiast kartofli przyrzadzic do
niej groch w nastepujacy sposob:Z grochem postepuje sie tak samo
jak z zupa grochowa,tylko po odcedzeniu powinien sie z trocha wody i tluszczu calkiem
rozgotowac,przetrzec potem przez sito blaszane i zagotowac jeszcze
raz,dodawszy nieco soli.Przyrzadzajac go,trzeba usmazyc cebule w masle i oblac tym
groch.Jest to bardzo smaczne i pozywne zastapienie kartofli”

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-15 11:33:13

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-10-15 at 13:30, Jerzy Nowak wrote:

Och ja nie moge !!! Jerzy !!! Witam mojego ex-nazwisk... No, imiennika,
ale po nazwisku ;-) Dawno Cie tu nie bylo, pisz wiecej, jak juz sie
pojawiles !!!

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-15 11:36:04

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak <w...@g...pl> napisał(a):

> Skoro to babcia robiła to może któryś z tych przepisów ci podpasuje:

a to ten drugi

http://www.biznet1.com/cooking/silesian/367.htm
Grochowka z kapusta kiszona

Skladniki:
Groch luskany 20 dag
Kapusta kiszona 20 dag.
Marchew mala 1 szt.
Pietruszka mala 1 szt.
Cebula srednia 1 szt.
Boczek wedzony 15 dag.
Smalec 5 dag.
Maka pszenna 4 dag.
Kielbasa 10 dag.
Sol,majeranek,zabek czosnku.
Przepis:
Marchew i pietruszke ugotowac we wrzacej osolonej wodzie do miekkosci,po czym wyjac i
przetrzec przez sito.Na wywarze z warzyw ugotowac
groch.Kapuste kiszona ugotowac w niewielkiej ilosci wody w oddzielnym garnku do
miekkosci.Kielbase pokroic w kostke i wrzucic do gotujacego sie
grochu.Cebule pokroic w kostke i usmazyc na smalcu na zloty kolor,po czym dodajac
make sporzadzic zasmazke.Do rozgotowanego grochu dodac przetarte
warzywa i miekka ugotowana kiszona kapuste,calosc zagescic zasmazka i przyprawic do
smaku sola,majerankiem i roztartym z sola zabkiem czosnku.Gdy zupa
bedzie juz przyprawiona nalezy ja okrasic stopionym wedzonym boczkiem.

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-16 05:34:29

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madziek" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> witam
>
> moja babcia robiła zupę coś jakby połączenie kapuśniaka z grochówką,
> niestety nie dysponuje przepisem,
> czy spotkaliście się z czymś takim? prośże o przepis

moja mama robi kapusniak z fasola
robi sie dokladnie tak samo jak normalny kapusniak z kiszonej kapusty, tyle
ze dochodzi namoczona podgotowana fasola
moge jesc go przez kilka dni i nie mam dosc :)

Marta

1. Data: 2003-10-16 06:48:55

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl (Kot) napisał(a):

> [...]
>
> Och ja nie moge !!! Jerzy !!! Witam mojego ex-nazwisk... No, imiennika,
> ale po nazwisku ;-) Dawno Cie tu nie bylo, pisz wiecej, jak juz sie

Witaj Agnieszko, podejrzewałem, że ty to TY.
:-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-16 09:58:45

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2003-10-16 at 08:48, Jerzy Nowak wrote:

> Witaj Agnieszko, podejrzewałem, że ty to TY.
> :-)
> pozdr. Jerzy

Nie ma to jak czeste zmiany nickow, nie? ;-)
:-*

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

Ziemniaczki nadziewane
[P] Kapusta kiszona z ananasem
tort kokosowy - szukam, szukam
Te nieszczesne pieczarki marynowane Pomocy!!
Makaron conchiglie, jaki farsz?