kasa

1. Data: 2000-01-13 20:46:10

Temat: kasa
Od: "Machalas" <w...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego nadmiar pieniędzy ogłupia ludzi?

Machalas
***
" Do tego, żeby żyć zwyczajnie, trzeba mieć wiele odwagi "
S.A. Kierkegaard

1. Data: 2000-01-13 20:58:13

Temat: Re: kasa
Od: "mała" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Machalas naipsal w wiadomosci:
> Dlaczego nadmiar pieniędzy ogłupia ludzi?

hmm...
ja widze kilka wariantow...
a) oglupia ich mysl, ze moga miec wszystko oprocz tego, co najwazniejsze w
zyciu
b) sa nieszczesliwi z powodu wyzej wymienionego
c) nie wiedza co z nimi zrobic
d) nie wiedza, co z soba zrobic
e) uwazaja, ze moga wszystko
f) uwazaja, ze sa pepkiem swiata
i) mysla, ze ludzi pociagaja pieniadze
j) oglupia ich szpanowanie
k) siwruja, bo maja juz dosc
l) chca odmiany
m) juz z soba nie wytrzymuja
n) dowiaduja sie, ze nie wszystko mozna kupic
o) ktos im uswiadomi, ze pieniadze szczescia nie daja

uff...
moge tak o wiele dluzej
papajki
mała

1. Data: 2000-01-13 21:38:12

Temat: Odp: kasa
Od: "Czarek" <c...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Machalas:
> Dlaczego nadmiar pieniędzy ogłupia ludzi?

Pewnie oglupia ale najczesciej jednak dobrze 'konserwuje'. ;)

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-01-13 22:17:52

Od: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, "Machalas" <w...@f...com.pl> na pl.sci.psychologia
napisał(a):

>Dlaczego nadmiar pieniędzy ogłupia ludzi?

Nie wszystkich na szczescie.
pzdr.

--
Bartek
b...@k...kalisz.pl

...There are no bugs, only unrecognized features.

1. Data: 2000-01-13 23:46:24

Od: "Zbirkos" <z...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Machalas:
>
> Pewnie oglupia ale najczesciej jednak dobrze 'konserwuje'. ;)
>
> Pozdrawiam.
> --
> Czarek

Nalezy jeszcze powiedziec, ze pieniadze szczescia nie daja, ale sprobuj ich
nie miec !

Zbirkos

___
Zbirkos Stowarzyszenie Mlodzi Demokraci
z...@t...pl w Gliwicach:
ICQ UIN: 34100062 http://www.smd.org.pl/gliwice
___

1. Data: 2000-01-14 10:29:32

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wszystkich na szczescie.
> pzdr.
Zgadzam sie... nie wszystkich.
pa
spider.
ps. Pomyslalem sobie o Forescie Gumpie. Wiem, ze to tylko film, ale fajna
jest jego postawa. Klient byl milionerem, a kosil ludziom trawnik, bo lubil
to robic.Sam bym chcial miec tyle pieniedzy, zeby robic to co lubie, a nie
robic to czego nie lubie dla pieniedzy.

1. Data: 2000-01-14 11:01:47

Od: m...@g...pl (Mirek) szukaj wiadomości tego autora

spider napisał:

> [...]
> to robic.Sam bym chcial miec tyle pieniedzy, zeby robic to co lubie, a nie

Teraz się pogubiłem. To w końcu lubisz kosić trawniki, czy nie? :)

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-14 12:53:05

Od: "A. S. C." <p...@a...phils.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Machalas <w...@f...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:mQqf4.20322$X...@n...tpnet.pl...
> Dlaczego nadmiar pieniędzy ogłupia ludzi?
>
> Machalas
> ***
> " Do tego, żeby żyć zwyczajnie, trzeba mieć wiele odwagi "
> S.A. Kierkegaard

Pytanie troche zle postwione, bo przemyca zalozenie, ze ludzi oglupiaja
pieniadze. Najpierw trzeba spytac "czy?", a potem dopier "dlaczego?".
Moim zdaniem ludzie bogaci, ktorzy glupio zachowuja sie, sa glupi.
Pieniadze moze daja jedynie sposobnosc do okazania tej glupoty.
Jezeli ktos nie wie co zrobic z pieniedzmi, swiadczy to o jego
ograniczonosci,
a wydala sie ona dopiero po tym, jak posiadl te pieniadze, co nie sugeruje,
ze to pieniadze zawazyly o jego ograniczonosci umyslowej.
Glupi zawsze moze dzieki pieniadzom zmadrzec, jesli przypadkiem dobrze je
wydaje, ale madry pozostanie madrym, a nawet stanie sie jeszcze madrzejszy,
jesli ma duzo forsy. Tak wiec z tym oglupianiem roznie bywa, a dobrym
pomyslem bylo by przeprowadzenie eksperymentu: "Jak ilosc posiadancyh
pieniedzy wplywa na inteligencje ogolna, praktyczna, interpersonalna, etc."
Wtedy moglibusmy wyciagnac niearbitralne wnioski i dowiedziec sie, jak to
jest naprawde.

Pozdrowienia

Andrzej S.

1. Data: 2000-01-14 16:28:36

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz się pogubiłem. To w końcu lubisz kosić trawniki, czy nie? :)
Niestety koszenie trawnikow nie nalezy do moich ulubionych zajec :). Gdybym
mial kase to i tak bym pracowal, ale bym robil to co lubie.
pa
spider

1. Data: 2000-01-14 19:25:32

Od: "Machalas" <w...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A. S. C. napisał(a) w wiadomości: ...

>Pytanie troche zle postwione, bo przemyca zalozenie, ze ludzi oglupiaja
>pieniadze.

No wiem...powinienem dopisać "zazwyczaj".

>Najpierw trzeba spytac "czy?", a potem dopier "dlaczego?".

Na jedno wyjdzie.

>Moim zdaniem ludzie bogaci, ktorzy glupio zachowuja sie, sa glupi.

Nie tylko bogaci :))

>Pieniadze moze daja jedynie sposobnosc do okazania tej glupoty.

Jak ktoś jest glupi, to pokaże to bez pieniedzy :))

> [...]
>a wydala sie ona dopiero po tym, jak posiadl te pieniadze, co nie sugeruje,
>ze to pieniadze zawazyly o jego ograniczonosci umyslowej.

Pewnie że nie - ograniczony umysłowo koleś nie wyleczy się przez nagle
wzbogacenie.

>Glupi zawsze moze dzieki pieniadzom zmadrzec, jesli przypadkiem dobrze je
>wydaje,

Ja wiem? Chyba niezupełnie....
Glupi to głupi. Zamiast kupić samochód, wyda na słodycze.... Myślisz, że
ktoś zmądrzeje, bo dostal kasę ?

>ale madry pozostanie madrym, a nawet stanie sie jeszcze madrzejszy,
>jesli ma duzo forsy.

Jasne, jak najbardziej...

> [...]
>Wtedy moglibusmy wyciagnac niearbitralne wnioski i dowiedziec sie, jak to

Ty, dobry pomysł !!

Machalas
***
" Do tego, żeby żyć zwyczajnie, trzeba mieć wiele odwagi "
S.A. Kierkegaard

kto wie?
Pomocy! Postawy u dzieci (w wieku przedszkolnym)
RE: Zdjecie przy podaniu o prace.
Re: jeszcze o kobitach :)
Dzwieki