katar, katar, katar i czasem kaszel :(

1. Data: 2009-12-29 15:00:00

Temat: katar, katar, katar i czasem kaszel :(
Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to normalne, że 6-latek od kilku miesiecy dzień w dzień ma katar
(najczęściej przezroczysty; raz gęsty, a raz woda)i dodatkowo czasem
wieczorem lub rano kaszel? Morfologia pokazała nam pasożyty lub alergię,
wymaz z nosa wskazał "brak wzrostu". Na pasozyty zapobiegawczo dziecko
zostało podleczone (bez zmian), na alergię dostaje zyrtec (bez zmian).

Czy przy katarze alergicznym wymaz coś pokaże?

pozdrawiam
Ania
(dzisiaj kolejny raz robilismy zestaw badań, w czwartek do lekarza, ale
jakos nie mam nadziei na poprawę)

2. Data: 2009-12-29 17:23:00

Temat: Re: katar, katar, katar i czasem kaszel :(
Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Testy na alargeny robiłaś? Co wyszło?

3. Data: 2009-12-29 17:38:20

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Dec 2009 18:23:00 +0100, G. napisał(a):

> Testy na alargeny robiłaś? Co wyszło?

Ze skórnych brzoza i kurz (rok temu), a z krwi dopiero dzoisiaj, wiec
wyniki dopiero w styczniu.

4. Data: 2009-12-30 00:48:31

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:4t6udhifyon8.14ozhtd64vp0n.dlg@40tude.net...

> Ze skórnych brzoza i kurz (rok temu), a z krwi dopiero dzoisiaj, wiec
> wyniki dopiero w styczniu.

Jeżeli cały czas leci przezroczysty, to najprędziej alergia. Kaszle jak mu
więcej spłynie do gardła. Dobrze jest zrobić IGE i IGA. Jedno badanie na
odporność ,drugie na poziom uczulenia. I samemu szukać. Wysłać na tydzień do
dziadków i obserwować, czy katar mniejszy lub mija. Zapobiegawczo , wydać
wojnę kurzowi i odseparować od ewentualnej sierści. Posciel dobrze zmrozić
raz na tydzień na balkonie. Kilka godzin, tylko musi się nagrzac przed
spaniem.
Pasożyty raczej ciężko "podleczyć". Ale badanie na posiew jest upierdliwe bo
trzeba często polować na kupę. Dlatego lepiej poczekać na te badania krwi.
Choć jedno nie wyklucza drugiego;-)
zx

5. Data: 2009-12-30 14:14:33

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Dec 2009 01:48:31 +0100, zeusx napisał(a):

> Jeżeli cały czas leci przezroczysty, to najprędziej alergia. Kaszle jak mu
> więcej spłynie do gardła. Dobrze jest zrobić IGE i IGA. Jedno badanie na
> odporność ,drugie na poziom uczulenia.
Tylko, że "Podwyższone stężenie IgE nie świadczy wyłącznie o alergii. Taki
wynik zdarza się w wielu innych chorobach, takich jak między innymi:
choroby pasożytnicze (świerzb, glistnica, bąblowica), mukowiscydoza,
masywne grzybice, wirusowe zapalenie wątroby, łuszczyca, choroby nerek,
choroba Hodgkina, choroba Kawasaki."

Więc nadal bedę sie krecicć w kółko.

> I samemu szukać.
> Wysłać na tydzień do
> dziadków i obserwować, czy katar mniejszy lub mija.
Moim zdaniem sie nasilło po ostatniej wizycie, bo wrócił z wysypką.
Kaszleć zaczął mocniej w domu gdy chciałam mu bardziej zagrzać w pokoju :(

> Zapobiegawczo , wydać
> wojnę kurzowi i
wojna wydana juz dawno :)

> odseparować od ewentualnej sierści.
Tutaj mam problem, bo sąsiad czesze huskiego na klatce schodowej, więc nie
wiem czy to ma wpływ.

> Pasożyty raczej ciężko "podleczyć". Ale badanie na posiew jest upierdliwe bo
> trzeba często polować na kupę.
Na razie mam wyniki pojedyńczego badania w kierunku pasozytów, wynik: "nie
stwierdzono".

> Dlatego lepiej poczekać na te badania krwi.

Czekam raczej niecierpliwie. Na razie mam tylko wczorajszą morfologię i
poziom eozynofilów 25 ( w listopadzie 12).

> Choć jedno nie wyklucza drugiego;-)
Niestety wiem, ale mam nadzieje, że w końcu wykryjemy o co chodzi.

pozdrawiam
Ania

6. Data: 2009-12-30 18:29:06

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:1bw0ovxoej3eq.l3b0ggg7lgo5.dlg@40tude.net...
> [...]
> zostało podleczone (bez zmian), na alergię dostaje zyrtec (bez zmian).
>
> Czy przy katarze alergicznym wymaz coś pokaże?

Wymaz cos pokaże jeśli to katar bakteryjny (ew.inne mikroorganizmy), z
alergii nic się nie wyhoduje.

A próbowałaś Claritine zamiast Zyrtecu?? Różni alergicy różnie reagują na
poszczególne przeciwhistaminy, a skoro Zyrtec nei pomaga, trzeba spróbowac z
Claritine/Loratadine.

Rozumiem, że z kurzem walczysz skutecznie(odkurzanie,dywany, zasłony itd.).

Pamiętaj, zeby przy wizycie u alergologa "ustawić" dziecko przed sezonem
pylenia brzóz (będziesz miała wytyczne jakie leki jak stosować w przypadku
jakich objawów).

Pozdrawiam,

:-) Monika

7. Data: 2009-12-31 09:02:18

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl>
> [...]
> choroby pasożytnicze (świerzb, glistnica, bąblowica), mukowiscydoza,
> masywne grzybice, wirusowe zapalenie wątroby, łuszczyca, choroby nerek,

chyba zartujesz. Sam podwyzszony jeden parametr nie swiadczy od razu o wyzej
wymienionych chorobach, wiec juz z marszu mozesz zapewne wykreslic 99% ww
chorob. Kolka i krecenia nie widze.

(...)
> Czekam raczej niecierpliwie. Na razie mam tylko wczorajszą morfologię i
> poziom eozynofilów 25 ( w listopadzie 12).

> Niestety wiem, ale mam nadzieje, że w końcu wykryjemy o co chodzi.

to powodzenia. Na pewno leczenie antalergiczne na dluzsza mete go czeka (po
wykluczeniu pasozytow)

i.

8. Data: 2010-01-04 18:41:42

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Dec 2009 19:29:06 +0100, eMonika napisał(a):

> Wymaz cos pokaże jeśli to katar bakteryjny (ew.inne mikroorganizmy), z
> alergii nic się nie wyhoduje.

Czyli obstawiam alergie.

> A próbowałaś Claritine zamiast Zyrtecu??
Tak i jeszcze buderin do nosa, wszystko działa tak samo, czyli wcale :(

> Rozumiem, że z kurzem walczysz skutecznie(odkurzanie,dywany, zasłony itd.).

Tak mi się wydaje. Na szczęście mamy tylko jeden mały dywan.

> Pamiętaj, zeby przy wizycie u alergologa "ustawić" dziecko przed sezonem
> pylenia brzóz (będziesz miała wytyczne jakie leki jak stosować w przypadku
> jakich objawów).

A to juz niedługo.

pozdrawiam wieczorowo
Ania

PS
Z zaognionymi objawami u Konrada :(

9. Data: 2010-01-04 18:44:32

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Dec 2009 10:02:18 +0100, Iwon(K)a napisał(a):

> [...]
> wymienionych chorobach, wiec juz z marszu mozesz zapewne wykreslic 99% ww

Raczej chodziło mi o to czy alergia czy pasozyty. Po tym parametrze nadal
nie wiem, więc sie krecę w kółko, bo które 99% wykreslic to ja nie wiem.

> to powodzenia. Na pewno leczenie antalergiczne na dluzsza mete go czeka (po
> wykluczeniu pasozytow)

Po wczorajszej nocy raczej tak :(
Rozdrapał do krwi tyłek, uda i łydki. No i wyglada jak jeden wielki bąbel
:(
pozdrawiam
Ania

10. Data: 2010-01-05 13:47:21

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl>

> Po wczorajszej nocy raczej tak :(
> Rozdrapał do krwi tyłek, uda i łydki. No i wyglada jak jeden wielki bąbel
> :(

biedne dziecko. Rzowiklania zagadki zycze, i skutecznego leczenia.

i.

[CROSS] Czy u nas da się kupić dzieciaka?
przykład idzie z zachodu
Urzędnicy dla dobra dziecka
SPAM używane łóżeczko dziecięce z materacem Warszawa
co piją nasze dzieci?