kawa mrożona

1. Data: 2002-08-14 15:45:17

Temat: kawa mrożona
Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich! Pytanie brzmi: jak przyrządzić wyżej wymienioną, ale nie
taką z kulką lodów i bitą śmietana na wierzchu (chociaż taka też jest pyszna
:-P), ale z pianką pochodzącą z samej kawy (na drodze jakiegoś miksowania,
jak sądzę...). Podają taką w kawiarni "Pożegnanie z Afryką".
Z góry dzięki!
Pozdrawiam, Joanelle

1. Data: 2002-08-14 15:55:13

Temat: Re: kawa mrożona
Od: "Atimka :\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna wiedziec w jakim miescie mieszkasz?? uwielbialam chhodzic do
"Pozegnanie z Afryka" niestety u mnie zostal zlikwidowany...brkauje mi
zwlaszcza kawy cynamonowej.....

1. Data: 2002-08-14 16:20:24

Temat: Re: kawa mrożona (P)
Od: "Agata i Remigiusz Gąsiorowscy" <g...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Najlepsza Kawa Mrożona wychodzi po zmiksowaniu jej z kostkami lodu - czyli
nie we wszystkich niestety mikserach uda się ją przyrządzić
ale:
Miksujemy kostki lodu, dodajemy do tego kilka łyzeczek kawy rozpuszczalnej,
następnie mleko skondensowane - niesłodzone, niewielką ilość cukru pudru (w
zalezności od tego jak bardzo słodką kawę lubisz). I na koniec - jeśli
lubisz - możesz dodać kieliszek lub dwa rumu - PYCHA.

Pozdrawiam
Agata
(całkiem tutaj nowa)

1. Data: 2002-08-14 19:34:13

Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atimka :)" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mozna wiedziec w jakim miescie mieszkasz?? uwielbialam chhodzic do
> "Pozegnanie z Afryka" niestety u mnie zostal zlikwidowany...brkauje mi
> zwlaszcza kawy cynamonowej.....

Jasne, że można :-) Mieszkam w Łodzi, a "Pożegnanie" jest oczywiście na
Piotrkowskiej, 88 dokładnie.
Pozdrawiam, Joanelle

1. Data: 2002-08-14 20:04:28

Od: "Atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :-P), ale z pianką pochodzącą z samej kawy (na drodze jakiegoś miksowania,
> jak sądzę...). Podają taką w kawiarni "Pożegnanie z Afryką".

A jesli robia kawe frappe (we Wroclawiu robia w Pozegnaniu) to sposob jest
prosty.
Do shakera wsypujesz dwie lyzki kawy, cukier, jesli slodzisz, i zalewasz to
do polowy zimna woda. Potrzasasz shakerem do chwili kiedy czujesz, ze piana
wypelnila skaker ( nie chlupie kawa ;) wlewasz do szklanki, dolewasz mleka,
dwie kostki cukru i gotowe.
Tak mozna przezyc w Grecji letnie upaly :)
pozdrawiam
atucha
--
Niewiedza nie oznacza głupoty,
podobnie jak ciemność ślepoty.

1. Data: 2002-08-15 13:24:37

Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atucha" <u...@p...com> napisał w wiadomości

> Do shakera wsypujesz dwie lyzki kawy, cukier, jesli slodzisz, i zalewasz
> do polowy zimna woda.

Kawa do zimnej wody???
Żadnego parzenia??? A może chodzi o rozpuszczalną?
(Sorry, ale jestem kuchennym dyletantem i wolę się upewnić ;-))
W każdym razie dzięki i pozdrawiam :-)
Joanelle

1. Data: 2002-08-15 19:17:51

Od: "Atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Żadnego parzenia??? A może chodzi o rozpuszczalną?
> (Sorry, ale jestem kuchennym dyletantem i wolę się upewnić ;-))

Pewnie, ze rozpuszczalna. Nescafe frappe :)
I jak najbardziej zimna, ja sobie trzymam buteleczke zimnej wody w lodowce
do codziennej frappe.
pozdrawiam
atucha

1. Data: 2002-08-16 09:13:07

Od: "Kaiso" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mleka,
> dwie kostki cukru i gotowe.
> Tak mozna przezyc w Grecji letnie upaly :)

Czesc,
Chcialam zadac drobne pytania techniczne: Czy mleczko dolewa sie juz do
spienionej kawy? I wystarczy shaker? Nie trzeba bardziej specjalistycznego
sprzetu?
Mialam niedawno okazje delektowac sie frappe w Grecji i chetnie
przypomnialabym to sobie we Wroclawiu, choc o upaly ostatnio trudno...
A jak nie, to do "Pozegnania "!
Pozdrawiam
M.

1. Data: 2002-08-16 09:55:18

Od: "tilka" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przygotowuję frappe przy pomocy małego elektrycznego mieszadełka do
napojów przywiezionego z Grecji.
Do wysokiej szklanki wsypuję 2 łyżeczki dowolnej kawy rozpuszczalnej, trochę
cukru (wg. upodobań) i dodaję niewielka ilość wody mineralnej. Miksuję przez
chwilę aż uzyskam taką ilość piany jaka mi odpowiada. Dorzucam do szklanki 2-
3 kostki lodu, uzupełniam wodą mineralną i dodaję trochę mleka
skondensowanego. Jeszcze tylko słomka i gotowe.
Poznana Greczynka pokazała nam też sposób wykonania frappe przy pomocy
zwykłej butelki (ew. shakera)- kawę, cukier i wodę wstrząsała do uzyskania
odpowiedniej ilości piany a potem już jak w wyżej opisanym przepisie.
I jeszcze jedna uwaga dla tych którzy preferują kawę bez cukru. Moim zdaniem
warto do frappe dodać chociaż szczyptę cukru, jest znacznie smaczniejsza.

1. Data: 2002-08-19 09:23:21

Od: sylwia <m...@b...zabrze.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Atimka :) napisał:
> Mozna wiedziec w jakim miescie mieszkasz?? uwielbialam chhodzic do
> "Pozegnanie z Afryka" niestety u mnie zostal zlikwidowany...brkauje mi
> zwlaszcza kawy cynamonowej.....

ROZUMIE Twoj ból w Zabrzu sama nędza zostala, piwo wygralo:((( Sylwia

pytanie o jadłodajnie itp
zapiekanka
Czy golabki bez ryzu to golabki?
Dobra kuchnia