muffinki z przepisu od monisiatka

1. Data: 2002-08-14 16:19:16

Temat: muffinki z przepisu od monisiatka
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

wyszly mi wlasnie przecudne!

co prawda najpierw dostalam szalu jak zaczely szalec w prodizu i myslalam
juz ze bede je wywalac, ale potem zastopowaly i mam 10 pieknie upieczonych
muffinek (???) i to bez blachy muffinkowej a w samych papierkach. co prawda
odksztalcily sie troszke, ale wuygladaja cudnie a jedna z uskubanych
ukradkiem smakowala bardzo dobrze

czesc jest z jagodami a czesc z orzechami wloskimi

bede robic tak czesto az mi zaczna wychodzic takie ladne jak monisi:)
Mechcia
w dobrym humorze

1. Data: 2002-08-14 16:26:32

Temat: Re: muffinki z przepisu od monisiatka
Od: "megi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Linka do przepisu bardzo prosze....

1. Data: 2002-08-14 16:31:33

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "megi" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Linka do przepisu bardzo prosze....

linka brak ale wklejam:)

Muffins z borowkami ( u mnie to czarne jagody nic innego)
100 g masla
2 dl cukru
2 jajka
1 lyzeczka cukru waniljowego
1 dl mleka
3 dl maki
1 lyzeczka proszku do pieczenia
100 g borowek (2 dl)
25 g wiorek z migdalow
Cukier i maslo utrzec bardzo dokladnie. Dodac po jednym
jajku ucierajac dalej. Dodac cukier waniljowy i mleko.
Zmieszc z maka i proszkiem do pieczenia. Wlac do
foremek.Wcisnac borowki przy pomocy lyzeczki. Posypac
wiorkami. Piec 15 minut w 200 stopni.

pozdrawiam

Mechcia

1. Data: 2002-08-14 16:43:10

Od: "megi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już się nie mogę doczekać jak zrobię... mniam :))
Dzięki ogromne i pzdr,
megi

1. Data: 2002-08-14 16:54:50

Od: "Atimka :\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>hmm mozna wiedziec co to sa te muffinki>????? jelsi sa tak pyszne to moze
zorbie???:))))

1. Data: 2002-08-14 17:09:22

Od: "megi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie małe przepyszne babeczki, ciasto jest delikatne i nie wiem jak je
bardziej opisać. Są okropnie dobre :) O ile się nie mylę to kiedyś
sprzedawali je w Polsce pod nazwą Magdalenki(gotowe w opakowaniu).

1. Data: 2002-08-14 17:31:41

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał (a):

> Takie małe przepyszne babeczki, ciasto jest delikatne i nie wiem jak
> je bardziej opisać. Są okropnie dobre :) O ile się nie mylę to kiedyś
> sprzedawali je w Polsce pod nazwą Magdalenki(gotowe w opakowaniu).

Magdalenki to hiszpańskie ciastka tradycyjnie robione z użyciem
oliwy w różnych kształtach - podłużne, okrągłe (jak małe muffinki)
i kwadratowe. Można je nadal kupić paczkowane (dobre są rumowe).

Muffiniki zaś to ciastka zawsze w kształcie raczej płaskiej babeczki.
Tradycyjne angielskie z ciasta drożdżowego, obecnie raczej na proszku.
W Polsce obecnie w dużym wyborze w Dunkin' Donuts, ale widziałem też
w innych miejsach. Polecam jednak zakup blaszki i produkcję samemu.
Najlepsze są na ciepło, rozłupane delikatnie i do środka kawałeczek
masła. Na grupie ktoś (wybaczcie, nie pamiętam) podawał kiedyś całą
listę przepisów. Najchętniej robię z orzechami włoskimi i rodzynkami.
Na pewno da się wygooglać.

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

1. Data: 2002-08-14 18:01:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Muffiniki za? to ciastka zawsze w kszta?cie raczej p?askiej babeczki.
>Tradycyjne angielskie z ciasta dro?d?owego, obecnie raczej na proszku.
>W Polsce obecnie w du?ym wyborze w Dunkin' Donuts, ale widzia?em te?
>w innych miejsach. Polecam jednak zakup blaszki i produkcj? samemu.
>Najlepsze s? na ciep?o, roz?upane delikatnie i do ?rodka kawa?eczek
>mas?a. Na grupie kto? (wybaczcie, nie pami?tam) podawa? kiedy? ca??
>list? przepisów. Najch?tniej robi? z orzechami w?oskimi i rodzynkami.
>Na pewno da si? wygoogla?.

Errata, ale nie calkiem.

English muffins to dosc plaskie, miekkie bulki drozdzowe, bardzo
dobre przpeolowione, opieczone pod grillem, z roznymi rzeczami
na wierzchu, np jajko w koszulce, plastyer pomidora, albo
traktowac jako grzanke z czyms.

American muffins to wlasnie babeczki, bardzo pulchniutkie, z
dodatkiem roznych rzeczy do srodka, otreby, rodzynki, skorka
pomar, suszone owoce (jagody, wisnie), swieze jagody, no i
chocolate muffins, a jeszcze lepiej double choc muffins -
czekoladowe oraz czekoladowe z kawaleczkami czekolady. powinny w
zasadzie wyrosnac poza papierek/foremke lub foremke z dolkami na
tyle samo, co jest w dolku. mozna robic nie slodkie, ale tu nie
mam w ogole doswiadczenia.

wiec gwoli scislosci - angielskie i te amerykanskie to dwie
kompletnie rozne rzeczy, to na wypadek, gdzyby ktos chial dodawac
drozdzy do tych z czekolada ;)))

Kr
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-14 18:09:10

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <K...@h...fsnet.co.uk> napisał (a):

> wiec gwoli scislosci - angielskie i te amerykanskie to dwie
> kompletnie rozne rzeczy, to na wypadek, gdzyby ktos chial dodawac
> drozdzy do tych z czekolada ;)))

Dzięki. Faktycznie niejasno to napisałem. Pozostaje jednak
faktem, że magdalenki to coś jeszcze innego. :-)

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

1. Data: 2002-08-14 18:49:43