kilka pytan...

1. Data: 2002-03-15 13:10:53

Temat: kilka pytan...
Od: "Jarek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam 26 lat i cierpie na dolegliwosc kardiologiczna zawana "zespol wypadania
platka mitralnego". Od chyba dwoch lat zazywam Atenolol w ilosci jedna
tabletka dziennie (przed snem). Lek ten zapisal mi moj lekarz i biore go
przez caly czas pod jego kontrola. Od mniej wiecej roku nasilily sie u mnie
dziwne objawy, ktore de facto wystepuja od dziecinstwa. Otoz w czasie snu
(tylko) wystepuje u mnie cos takiego, co w zasadzie nie wiem jak nazwac,
jest to jakis dziwny paraliz, otepienie, ktore szybko sie nasila. Dzieje sie
to zazwyczaj w czasie normalego snu lub w polsnie. Moj lekarz twierdzi, ze
to moze miec podloze nerwicowe lub zwiazane z kregoslupem. Ale kilka dni
temu doszedlem do wniosku, ze to jest zwiazane z praca serca. W czasie
ostatniego takiego zjawiska lezalem jakos tak, ze slyszalem jak krew mi
przeplywa w skroniach, wtedy wlasnie pojawily sie opisywane objawy i zamiast
slyszec rytmiczne pulsowanie slyszalem szybkie, chaotyczne dzwieki.
Oczywiscie rowniez pojawilo sie typowe objawy czyli niemoc, otepienie, jakis
paraliz, moge jedynie kontrolowac oddech (chyba). Dziwne jest to, ze objawy
te ustepuja tylko wtedy jak sie porusze i nie wazne, czy przekrece sie na
drugi bok czy rusze reka czy tylko palcem, niestety zeby sie poruszyc i
otrzasnac z tej narastajacej niemocy musze wlozyc w to sporo energii. Czesto
konczy sie to podskoczeniem na lozku. Juz po wszystkim zazwyczaj zasypiam i
budze sie bez zadnych dolegliwosci, ale kiedy to sie wydazy nad ranem i nie
ma jusz czasu na dospanie budze sie z mocno przyspieszonym pulsem. Objawy,
ktore opisalem trwaja (chyba) kilka sekund i wystepuja bardzo niereguralnie,
czasem dwa trzy razy w ciagu
nacy a czasem raz na kilka tygodni.

Kolejne moje pytanie dotyczy niedalekiej wyzyty u dentysty, czy zazywajac
Atenolol moge kozystac ze znieczulenia? Nigdy nie kozystalem ale ostatnio
sporo sie nameczylem w fotelu dentystycznym i chyba mam dosc zabiegow bez
znieczulenia.

Dzieki za wszelkie odpowiedzi

2. Data: 2002-03-15 14:42:52

Temat: Re: kilka pytan...
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otrzasnac z tej narastajacej niemocy musze wlozyc w to sporo energii. Czesto

no to co opisujesz to wlasnie nerwica...

> [...]
> sporo sie nameczylem w fotelu dentystycznym i chyba mam dosc zabiegow bez

mozesz, jak najbardziej, a nawet powinienes - mniej bólu = mniejsze
zdenerwowanie = mniejsze pobudzenie = zdrowiej :))

adam

krew a ciąża
Program dla lekarzy !!!!!
Wyrywanie zeba...