Re: kilka tematów okołoadopcyjnych

From: "Vicky" <b...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: kilka tematów okołoadopcyjnych
Date: Wed, 4 Feb 2004 17:30:41 +0100

Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusze> napisał w
wiadomości news:bvr4in$2im0$1@news2.ipartners.pl...
> 2. kiedy dziecku powiedzieć, że jest adoptowane?

Ja w temacie nie bardzo "siedze" ale 20 lat temu mój wujek z ciotką
adoptowali dziecko ....
wszystko odbyło się anonimowo.. bodajże przez kościół .. więc szansa
dotarcia do prawdy
jest minimalna ... - jeśli chodzi o moją kuzynkę (dalej o tym nie wie) ...
ale...
"zagrożenie" ze strony rodziny (dalszej) zawsze istnieje ..
bo generalnie każdy kto starszy od tego dziecka to wie że jest adoptowane ..
a w życiu różnie bywa .. i może to brutalne :) .. ale wydaje mi się że
powinno się to
dziecku uświadamiać od początku chociaż napewno nie jest to łatwe ..
Wracająć do mojej kuzynki .. podam Ci przykład ..
od lat jezdzimy w gory pod namioty - gdzie zjezdza sie cala rodzina ..
dwa lata temu przyjechala jakas kuzynka procioteczna i oglosila ze jedno z
dzieci na naszej : "polanie" jest adoptowane
zaczela sie panika .. oczywiście każde z rodziców zaprzeczyło (nie byli na
to przygotowani) ale w glowach tych 17 i 18-latek klebily sie
różne domysły .. (a mimo to ze dowodow nie ma ... zawsze mozna dojsc do tego
drogą jakiegos podobienstwa zewnetrzengo .. ze to "ja"
bo skoro wszyscy z rodziny sa podobni do rodzicow a ja nie to cos jest nie
tak ..) wtedy zaczyna sie szukac .. a jak sie znajdzie ..
(to pewnie tez zalezy od wychowania .. ale kazdy z nas jest inny i pewne
rzeczy przyjmujemy z wiekszym czy mniejszym bólem .. ) trudno
wyczuc co sie stanie .. a przeciez gdyby wrocic sie 15 lat do tyłu i powoli
uświadomić to dziecku - konsekwencje mogą być zerowe...

to taka idiotyczna sytuacja .. w której rodzice żałują że nie mogą cofnąć
czasu ..
poza tym sam fakt że dziecko ich o to pyta w wieku 18 lat ... a oni muszą
dalej kłamać bo nie przygotowani są do tekiej rozmowy w danym momencie
powoduje pewnien dyskomfort i zagmatwanie sie w odpowiedziach - przez co
jeszcze łatwiej dziecku dojsc do tego że kłamią ..
I co wtedy?
Wtedy zapewne - w zależności od "zżycia" z rodzicami - albo zaczyna się bunt
i dramat obu stron
albo załamanie i chęć poszukiwania biologicznej matki ...

Jeśłi sytuacja jest taka,że nikt ale to naprwde nikt z zewnatrz o tym nie
wie (co nigdy gwarancji nie daje bo świat jest bardzo mały ) .. to być może
lepiej jest o wszystkim zapomnieć i nie mówić.

Pozdrawiam
Vicky