Re: klima przeno?na - do?wiadczenia??

1. Data: 2007-05-28 16:18:39

Temat: Re: klima przeno?na - do?wiadczenia??
Od: "." <...@...org> szukaj wiadomości tego autora

Mam model przenośny typu split. Honeywell Enviracaire HCL 1020 E, 2900 W
mocy chłodzącej i 40 decybeli. Nie radzę kupować jednoczęściowego, bo jest
głośniejszy o 12 decybeli i ma mniejszą wydajność chłodzenia. Mój model w
pomieszczeniu 20 m kw. daje różnicę temperatur maksymalnie 12 C. Grzejnik
jest ustawiony w małej kuchni i mam tam otwarte okno. Kabel łączący obie
części idzie przez mały otwór 2 x 4 cm na dole zamkniętych do kuchni drzwi.
Na szczęście u nas rzadko pada więc nie muszę bardzo uważać na zamykanie
okna przy burzy. Ponieważ wentylator grzejnika nie mogłem ustawić na
parapecie okna bo kabel za krótki, więc musiałem dokupić dodatkowo
wentylator 100 W który wydmuchuje powietrze z kuchni na dwór, co obniżyło
temperature na wylocie o 4 C i zwiększyło wydajność chłodzenia (rzadziej się
włącza agregat). Agregat stoi 4 m ode mnie na wprost i hałas jest jak z
dużej lodówki wymagającej konserwacji (da się przyzwyczaić przy pracach nie
wymagających maksymalnego skupienia). Klimatyzator nie ma nawilżacza, więc
musiałem kupić osobny nawilżacz ultradźwiękowy, bo klimatyzator wykrapla
wodę z pomieszczenia i powietrze robi się za suche. Jeszcze nie ustaliłem co
jest przyczyną tego, że po 4 godzinach pracy powietrze wydmuchimane z
klimatyzatora ma dziwny nieprzyjemny zapach. Nie wiem czy to jest normalne i
co z tym zrobić.

2. Data: 2007-05-30 17:53:00

Od: m <...@...org> szukaj wiadomości tego autora

Dokręciłem śrubki agregatu do obudowy i zdjąłem koc spod spodu i teraz
hałas spadł z 6 decybeli. Widocznie agregat nie stał pionowo i z tego
był hałas. Może też nie wolno podkładać miękkich rzeczy bo zatykają
jakieś otwory w podstawie. Teraz cisza jest całkiem niezła. Jeszcze nie
wiem co śmierdzi, dopiero serwis to sprawdzi.

3. Data: 2007-05-31 14:25:56

Od: m <...@...org> szukaj wiadomości tego autora

No więc zły zapach to było zagrzybienie spirali chłodzącej.
Zapobiegawczo poradzono mi, po czyszczeniu, żeby spuszczać wodę
codziennie z części wewnętrznej po wyłączeniu na noc, a 15 minut przed
całkowitym wyłączeniem wyłączyć tylko agregat i zostawić wentylator żeby
wydmuchał skropliny.

klima przenośna - doświadczenia??
Klima
Serwis do klimatyzatora przenosnego z okolic Katowic
Cieknący dach
Ogrzewanie gazowe (?)