kłopoty z przewodem pokarmowym

1. Data: 2005-02-10 12:45:51

Temat: kłopoty z przewodem pokarmowym
Od: "Tomasz" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,moja sytuacja jest taka, 26lat, swego czasu uzywałem dużo alkoholu i
teraz:

1.jakiś czas temu miałem 2 czy 3 razy silny bul/kłucie brzucha poniżej
pępka,czułem wtedy osłabienie -> lekarz rodzinny zrobił badanie krwi i
wyszła aniemia, wysłał mnie na gastroskopie ale stwierdziłem ze bez
przymusu nie pójdę

2.trzymałem ostro dietę i od tej pory bul brzucha już się nie pojawił,
czułem się dobrze

3.ostatnio brałem silne antybiotyki (augmentin i potem doxycylinę) i od
tego czasu czuje lekki ucisk pod żebrami z prawej strony po smażonym mięsie

czy ktoś ma koncepcję co to moze być i do jakiego lekrza najlepiej się z
tym udać, jaki typ specjalności?

Pozdrawiam
Tomasz

2. Data: 2005-02-10 15:07:58

Temat: Re: kłopoty z przewodem pokarmowym
Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2005 13:45:51 +0100, Tomasz napisał(a):

> [...]
> pępka,czułem wtedy osłabienie -> lekarz rodzinny zrobił badanie krwi i
> wyszła aniemia, wysłał mnie na gastroskopie ale stwierdziłem ze bez

czuj się przymuszony. gastroskopia nie boli, nie jest przyjemna ale to
jedno z badań, które przy niewielkim cierpieniu pacjenta daje
wiele cennych informacji, czasem może uratować życie;

> 2.trzymałem ostro dietę i od tej pory bul brzucha już się nie pojawił,
> czułem się dobrze

masz 26 lat, zamierzasz "trzymać ostro dietę" przez następne 50, 60?...

> [...]
>
> czy ktoś ma koncepcję co to moze być i do jakiego lekrza najlepiej się z

w pierwszej kolejności do lekarza rodzinnego - jego reakcja na Twoje
pierwsze skargi (bóle poniżej pępka) była w 100% prawidłowa. gdybyś
trafił do mnie zleciłbym wykonanie badań:
1. krwi - morfologia, biochemia (aspat, alat, ggtp, fosfataza zasadowa,
bilirubina wolna i związana w surowicy, amylaza w surowicy);
2. moczu - badanie ogólne;
3. usg jamy brzusznej;
4. gastroskopia z testem na obecność Helicobacter pylori;

powodzenia. pozdrawiam,

piotr

3. Data: 2005-02-10 15:17:28

Od: "Agniesza Turek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gastroskopia pomogłaby Ci w rozpoznaniu choroby. Polecam, badanie może nie
należy do przyjemnych, ale warto. Można zapobiec wielu chorobom. Wykonanie
podstawowego badania krwi RA. Może masz wrzody! Nie należy zwlekać, bo może
dojść do perforacji - pęknięcia. To może się źle skończyć, jeżeli za późno
trafisz na stół.

Pozdrawiam i szybkiego powrotu do zdrowia!
A.T.

4. Data: 2005-02-10 16:13:17

Od: "Tomasz" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wielkie!