koktajle

1. Data: 2001-02-14 16:52:08

Temat: koktajle
Od: "Mariusz" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przygotować na zajęcia z protokołu dyplomatycznego prezentacje o
koktajlach... i tu pytanie czy koktajle to drinki w ogóle, czy może jakaś
ich szczególna odmiana (np. ze względu na składniki, czas i miejsce ich
podania itp.)

Agu

a...@p...pl

1. Data: 2001-02-14 19:19:00

Temat: Re: koktajle
Od: Ania <a...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz wrote:

> [...]
> koktajlach... i tu pytanie czy koktajle to drinki w ogóle, czy może jakaś
> ich szczególna odmiana (np. ze względu na składniki, czas i miejsce ich

"- doslownie - "koguci ogon". Nazwa ta wywodzi sie z Ameryki, gdzie do
zwyczaju nalezalo po walce kogutow wypicie toastu na czesc zwyciezcy.

Koktajle to short drinki o pojemnosci do 100 ml. Skladaja sie na ogol z wodek
wytrawnych, likierow, win z dodatkiem sokow owocowych oraz owocow. Pija sie
je po jedzeniu i przed jedzeniem, a takze dla odprezenia miedzy posilkami"

Podaje za "Kolorowym swiatem drinkow"

Pozdrawiam

Ania

1. Data: 2001-02-14 22:21:37

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koktajlach... i tu pytanie czy koktajle to drinki w ogóle, czy może jakaś
> ich szczególna odmiana (np. ze względu na składniki, czas i miejsce ich

witam serdecznie

koktajle to napoje z dodatkiem alkoholu podawane w kieliszkach nie
przekraczajacych w zasadzie 100 g

koktajle alkoholowe przyrządza sie z mieszaninywina koniaku sokow owocowych
wody mineralnej lodu oraz dodatkow nadajacych wlasciwy smak i aromat moga to
byc np owoce jajka itp

aby nadac koktajlom specyficzny aromat i zapach uzywa sie rowniez takich
dodatkow jak
angostura grenadina orangabitter soki owocowe korzenie (gozdziki cynamon
wanilia)

wyroznia sie koktajle wytrawne i slodkie

wytrawne podaje sie przed posilkiem slodkie po (najczesciej)

nie podaje sie koktajli w czsie posilkow

temperatura koktajli nie powinna przekraczac 10 stopni celcjusza

ze wzgledu na zawartosc alkoholu koktajle dzielimy

slabe 15-20%
sredniej mocy 25-30%
mocne 35-40%

koktajle alkoholowe podaje sie natychmiast!!!! po przyrzadzeniu w
specjalnych kieliszkach koktajlowych

pozdrawiam busek

Smutna wizja :-( ... za PAP
Kraków-mleko ryżowe