kolejne nawrócenie :-)))

11. Data: 2003-02-07 14:25:56

Temat: Odp: kolejne nawrócenie :-))) ANKIETA
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:009a01c2cea1$1e52e200$c24c4cd5@d3h6c1...

> a narazie byliniarze gora
> ja tez swoj glos daje na bylinki

A coś Ty Tadziu taki muzykalny nagle się zrobił????
Cytuję Kopalińskiego:
bylina, starina,ros., - rosyjska ludowa pieśń epicka opiewająca czyny
bohaterów (Ilia Muromiec, Suchman, Dobrynia Nikitycz, Alosza Popowicz i in.)
na ogół legendarnych z dziejów Rusi XI-XVI w.;

I byliny możesz sobie pośpiewać dopiero po użyciu czegoś z winorośli. A więc
w oczywisty sposób są po!!
Pozdrawiam :-)
Janusz (mniej muzykalny)

12. Data: 2003-02-07 14:28:40

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> A jak napiszę, ze maliny to co? Albo stokrotki? To coś zmieni?
> Jerry

Niczego nie zmieni oczywiście bo i tak Tadeusz listę od razu poprawnie
skonstruował (być może podświadomie, ale od serca), a teraz tylko się
droczy. :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

13. Data: 2003-02-07 19:46:18

Temat: Re: kolejne nawrócenie :-))) ANKIETA
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

> w sumie trzba przyznac
> ze takie biale pola i lasy ladnie wygladaja
> w miescie zima jest szarobura i brzydka
> :)

Nie przesadzaj, Wawa zaśnieżona tak, że aż miło. Już dawno tak nie wyglądała.
:-)
pozdr. Jerzy

14. Data: 2003-02-07 23:18:24

Od: "Leszek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> naprzyklad wedlug luznego podzialu na:
> 1.winorosle
> 2.iglaki( ozdobne)
> 3.lisciaste( ozdobne)
> 4.kwiaty
> 5.byliny
> 6.trawy
> 7.skalniaki
> 8.wodne
> 9.owocowo/warzywne
Podział dobry, chociaż widzę że już są do niego uwagi.
Ja tam całą tą listę dzielę prościej:
1. Badyle niezjadliwe
2. Badyle zjadliwe (winorośle, owoce)
3. NieBadyle (warzywa).
Te pierwsze u mnie na działce nie występują.

Maju, jak mogłaś pomyśleć, że winorośl to badyl ozdobny. To niegodne tego
krzewu.
Protestuje!

leszek

Januszu, to dobrze że nawaliło przynajmniej mróz nie dobierze się im do d.
(znaczy korzeni).
a we Wrocławiu to tylko 3 cm.

15. Data: 2003-02-08 09:22:44

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b21es2$qo7$...@a...dialog.net.pl...

> Maju, jak mogłaś pomyśleć, że winorośl to badyl ozdobny. To niegodne tego
> krzewu.
> Protestuje!
Oczywiście przekomarzasz się Leszku :-) Przecież wiesz tak samo dobrze , że
winorośl poza wartościami użytkowymi owoców może też pełnić funkcje ozdobne.
Poza urodą gron, ktora jest przeciez niekwestionowana przebarwione liście
niektórych odmian (Venus, Gołubok, Alden, itp) dają rewelacyjne efekty
kolorystyczne.

> Januszu, to dobrze że nawaliło przynajmniej mróz nie dobierze się im do d.
> (znaczy korzeni).

O ile mrozy, ktore były wcześniej ( w Lublinie -24), przy małej ilości
śniegu nie spowodowały już uszkodzeń. Nawiasem mówiąc sam jestem ciekaw
wyniku testu , ktore odmiany sobie z tymi mrozami poradziły...
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-02-08 11:01:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:002101c2ce7f$6f7c9800$e34c4cd5@d3h6c1 Tadeusz
Smal<s...@s...pl> napisał(a):
> ?
> a tak wogole to moze zabawimy sie w ankiete

Hejka. Po konsultacji z żoną mogę w ankiecie podać, że najwięcej miejsca
na naszej działeczce zajmuje trawnik, a z jego koszeniem i podlewaniem jest
najwięcej roboty. Jednakowoż trawnik wymyka się, naszym zdaniem, z rankingu
roślin najbardziej poważanych, bowiem stanowi dla nich tło.
W tej sytuacji u nas rośliny plasują się następująco:
1. Iglaki
2. Liściaste drzewa i krzewy ozdobne
3. Byliny
4/5. Kwiaty, zioła (część ziół jest traktowana jak kwiaty lub byliny)
6. Owocowo/warzywne
Pozdrawiam zaspowo Ja...cki

17. Data: 2003-02-08 14:01:20

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2003-02-08 14:01:25

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2003-02-08 14:16:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na ogół legendarnych z dziejów Rusi XI-XVI w.;
>
> I byliny możesz sobie pośpiewać dopiero po użyciu czegoś z winorośli. A

:)
choc spiewac byliny kazdy moze
(troche lepiej lub troche gorzej)
to skad w takim razie wziala sie maniera
nazywania tych "wieloletnich " roslinek bylinami
?

20. Data: 2003-02-08 14:47:46

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podliczasz jeszcze glosy? moje typy to:
1. Byliny
2. Lisciaste
3. Iglaste
4. Kwiaty
5. Skalniaki
i pozostale
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Tadeusz Smal napisał(a) w wiadomości:
> [...]

>a tak wogole to moze zabawimy sie w ankiete
>jak grupa roslin ma najwieksze powazanie posrod pl_rec_ogrody

Winogron
Gruszeczki azjatyckie.
Lawenda
Re: Odp: Oblodzenie