Re: kolor szkieł?

From: "Carrie" <c...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: kolor szkieł?
Date: 5 Mar 2007 00:57:30 -0800
<es66hi$mrb$1@opal.icpnet.pl> <es6ui0$1t4q$1@news.mm.pl>
<es722o$39a$1@news.onet.pl> <12kz7oua04mxi.153k48fjgs082$.dlg@40tude.net>
<es7hnv$1ieg$1@news.mm.pl> <1...@4...net>
<esc9m2$676$1@inews.gazeta.pl>
<18v6imnj63hsw.1040n8p0uhy9v$.dlg@40tude.net> <escp4g$17d3$1@news.mm.pl>
<13q1eegkud56l$.dlg@carrie.pl> <esenlb$305r$1@news.mm.pl>
<aqgyrvmn96vp$.dlg@carrie.pl> <esfagp$2dhu$1@news.mm.pl>
<67gnq6jh3nup.13ygudv4ermz4$.dlg@40tude.net>

On 4 Mar, 22:26, waruga <w...@o...peel> wrote:

> O rety... To jest takie skomplikowane??

Teoretycznie bardzo proste. Okulistka, która mnie uczyła zakładania i
zdejmowania soczewek, powiedziała, że bardzo dobrze sobie radzę... W
praktyce jest mi trudniej, zwłaszcza gdy jestem zaspana albo mam
podrażnione oczy, albo kiepskie miejsce, w którym to robię, np.
niewygodną łazienkę w pensjonacie, restauracji albo fatalnie
oświetlone lustro w pracy. A już najgorzej, kiedy się spieszę albo
jestem zdenerwowana i ręce drżą. Albo tuż po obudzeniu, kiedy oczy są
jakoś dziwnie nadwrażliwe i nie mogę opanować mrugania, i rzęsami
sobie strącam już-prawie-założoną soczewkę z palca, albo powieka
zawija mi ją na gałce ocznej :|
Jednak osoby noszące soczewki na stałe twierdzą, że to wszystko daje
się wyćwiczyć i że po jakimś czasie nie ma się już żadnych problemów.
Mam koleżankę, która potrafi sobie nawilżać oczy kroplami bez używania
lusterka, co mnie się jeszcze nigdy nie udało 8-)
A właśnie, dobrze jest się zaopatrzyć w krople nawilżające do oczu
(ale tylko takie, które można stosować podczas noszenia szkieł
kontaktowych) - łagodzą początkowy dyskomfort, który czasem się
odczuwa, zanim się przyzwyczaimy do soczewek. I bardzo się przydają,
jak ktoś pracuje przy komputerze albo rzadko mruga, albo ma "suche
oko". Chociaż podobno są takie soczewki, które w trakcie noszenia
uwalniają wilgoć i bardzo powoli wysychają - ja ich nie testowałam.
Jednorazówki są ponoć mocno wilgotne, ale po całym dniu noszenia mam
wrażenie, że jednak wyraźnie wyschły.

Pozdrawiam, Carrie