kolor szkieł?

1. Data: 2007-03-01 07:55:21

Temat: Re: kolor szkieł?
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos <j...@o...pl> napisał(a):

> Mam pytanie , ale wybaczcie że na ta grupe .
> 1. Czy można przyciemnić lub zmienić kolor zwykłych szkieł białych w
> okularach , pytam bo fotochromy są strasznie drogie. .....
> 2. Czy podobają się Wam fotochromy na codzień, czy to nie wygląda głupio?

tej, no możesz jakąś folijkę nakleić - ale to tylko na zasadzie "wszystko
można, tylo po co?"

Mi się fotochromy nie sprawdzają, kiedyś mi się zachciało, stwierdziłam
potem, że to bez sensu -światło żarówk je przyciemnia przecież tez.

IMO lepiej jest zainwestować w drugie okulary, z ciemnymi, korekcyjnymi
szybkami. A wybór oprawek i gama cen jest taka, że naprawde można dostosować
do kieszeni, wyglądać OK i nie psuć wzroku wynalazkami.

pozdr.H.

3. Data: 2007-03-01 08:36:55

Od: "thassos" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

IMO lepiej jest zainwestować w drugie okulary, z ciemnymi, korekcyjnymi
szybkami. A wybór oprawek i gama cen jest taka, że naprawde można dostosować
do kieszeni, wyglądać OK i nie psuć wzroku wynalazkami.

Czyli mozna przyciemnic szkła nie robiąc fotochromów? ..

4. Data: 2007-03-01 08:59:21

Od: "Carrie" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 09:36, "thassos" <j...@o...pl> wrote:

> Czyli mozna przyciemnic szkła nie robiąc fotochromów? ..

Na pewno można zamówić przyciemnione na stałe szkła optyczne. Czy da
się przyciemnić te, które już się ma w okularach, nie wiem - najlepiej
zadzwonić do dowolnego salonu optycznego i zapytać fachowca.

Pozdrawiam, Carrie

5. Data: 2007-03-01 09:32:19

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Carrie napisał(a):

> Na pewno można zamówić przyciemnione na stałe szkła optyczne. Czy da
> się przyciemnić te, które już się ma w okularach, nie wiem - najlepiej
> zadzwonić do dowolnego salonu optycznego i zapytać fachowca.

Ja na lato mam zwykle okulary z doczepianymi na magnesiki
,,sciemniaczami'', czyli jakby drugimi szklami (juz nie optycznym, ale
po prostu ciemnymi). Okulary bez nich wygladaja jak zwykle okulary, po
doczepieniu - jak ciemne okulary. Oba szkla sa tak blisko siebie, ze nie
widac bardzo, ze cos jest z nimi nie tak :) Po wejsciu ze slonca do
ciemnego pomieszczenia wystarczy jeden ruch reka, zeby z ciemnych
zrobily sie normalne - fotochromy potrzebuja troche czasu.

th

6. Data: 2007-03-01 09:50:02

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos wrote:

> Mam pytanie , ale wybaczcie że na ta grupe .
> 1. Czy można przyciemnić lub zmienić kolor zwykłych szkieł białych w
> okularach , pytam bo fotochromy są strasznie drogie. .....

Zapytaj dowolnego optyka.

> 2. Czy podobają się Wam fotochromy na codzień, czy to nie wygląda głupio?

Od lat noszę fotochromy, w dodatku z antyrefleksowym czymś, bo takie
są dla mnie najwygodniejsze. Ludzie na ulicy nie gwiżdżą, więc chyba
bardzo głupio nie wygląda. Do pracy na komputerze mam szkła białe,
ale też z tym czymś :) Patrzę z zazdrością na ludzi, którzy mają
jedne okulary do wszystkiego, ale u mnie się to nie sprawdziło.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2007-03-01 10:40:05

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos <j...@o...pl> napisał(a):

> Mam pytanie , ale wybaczcie że na ta grupe .
> 1. Czy można przyciemnić lub zmienić kolor zwykłych szkieł białych w
> okularach , pytam bo fotochromy są strasznie drogie. .....

Można. Ja mam przeciwsłoneczne Ray-Bany, w których wymienili mi szkła na
korekcyjne, wybarwiając je na identyczny kolor jak kolor oryginalnych szkieł.

> 2. Czy podobają się Wam fotochromy na codzień, czy to nie wygląda głupio?

Nie. Jak dla mnie mają jakiś dziwny, żółtawy odcień. Poza tym IMHO to się nie
sprawdza, miałam kiedyś fotochromy i rzuciłam nimi w kąt. Mają na tyle dużą
bezwładność, że nie rozwiązują problemu wejścia w ciemnych szkłach do
ciemnego sklepu albo odwrotnie - wyjścia z domu na słońce. Najwygodniejsze
rozwiązanie to dwie pary okularów. (Jeśli można tu mówić o wygodzie - ale
cóż, nie mogę nosić szkieł kontaktowych.)

--
JoP

8. Data: 2007-03-01 11:19:14

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> do kieszeni, wyglądać OK i nie psuć wzroku wynalazkami.
>

> Czyli mozna przyciemnic szkła nie robiąc fotochromów? ..

nie słyszałam o przyciemnianiu już zamontowanych w okularach szkiełek.

Za to korekcyjne szkła o dowolnym stopniu zaciemnienia (jak juz kupujesz
druga parę tylko na słońce, polecam max. zaciemnienie) zamówisz u kazdego
optyka. Przy czym polecam rozejrzeć się po zakładach optycznych: np. w
Szczecinie w jakimś sieciowym za szkła zapłaciłabym 500 zł (korekta wady (-
), szkla pocieniane i nieorganiczne, antyrefleks), a w innym - 160 zł.

pozdr.H

9. Data: 2007-03-01 11:52:38

Od: "Carrie" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 10:32, Theli <p...@w...pl> wrote:

> [...]
> ciemnego pomieszczenia wystarczy jeden ruch reka, zeby z ciemnych
> zrobily sie normalne - fotochromy potrzebuja troche czasu.

Też takie chcę! :) Czy trzeba mieć specjalne oprawki, żeby sobie
montować takie ściemniacze, czy to do każdych można doczepić?
Zastanawiam się od roku, czy inwestować w drugą parę okularów -
zrobiłabym to, gdybym miała ciągle taką samą wadę, ale wydaje mi się
bezsensowne kupowanie drugich okularów w sytuacji, kiedy za kilka
miesięcy być może będę musiała używać mocniejszych szkieł :/ A szkła
nie są tanie, szczególnie te nowoczesne. Za parę jakichś wymyślnych
fotochromów chcieli ostatniej jesieni ok. 1000 zł :> Zwykłe, bez
'bajerów', kosztują ok. 200 zł.
Myślałam też o przyciemnionych na stałe szkłach, ale przeczuwam
komplikacje z noszeniem dwóch par okularów przy sobie, zmienianiem ich
w nagłych sytuacjach [np. podczas wycieczek rowerowych] - fotochromy
byłyby dla mnie wygodniejsze, kiedyś takie nosiłam i odpowiadały mi,
ale w końcu mnie zmęczyły, bo szkła nigdy nie były zupełnie
przejrzyste, zawsze widziałam kolory lekko zbrązowione.
Tak więc te doczepiane nakładki bardzo chętnie bym obejrzała i
wypróbowała :) Drogie są? Można wybrać sobie odcień i intensywność
koloryzowania?

Pozdrawiam, Carrie

10. Data: 2007-03-01 12:42:13

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Carrie napisał(a):

> Też takie chcę! :) Czy trzeba mieć specjalne oprawki, żeby sobie
> montować takie ściemniacze, czy to do każdych można doczepić?

Nie do kazdych, okulary i sciemniacze to jeden komplet, chocby ze
wzgledu na te wmontowane magnesiki.

> [...]
> ale w końcu mnie zmęczyły, bo szkła nigdy nie były zupełnie
> przejrzyste, zawsze widziałam kolory lekko zbrązowione.

Fotochromy maja jeszcze jedna wade, wazna zwlaszcza dla kierowcow - w
nocy gdy z naprzeciwka jedzie oswietlony samochod, okulary ciemnieja,
samochod przejzdza, a okulary nadal sa ciemne.

> Tak więc te doczepiane nakładki bardzo chętnie bym obejrzała i
> wypróbowała :) Drogie są? Można wybrać sobie odcień i intensywność
> koloryzowania?

Kosztowaly tyle, co przecietne okulary, 250 zl + szkla, ale to bylo
kilka lat temu. I nie widzialam, zeby roznily sie kolorem szkiel,
wielkiego wyboru ksztaltu oprawek tez nie bylo, zwykle, przecietne okulary.

th

Pilnie szukam-dobry dentysta Kr-ów Krowodrza
Matrix w Gdyni
Wypadajace wlosy - szampon
zabiegi lecznicze
podkład Dermacol - ktoś używał ? jakie opinie ?