kompostownik

41. Data: 2004-06-23 11:03:44

Temat: Re: Odp: kompostownik
Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

miłka wrote:

> Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
> wiadomości news:cbbn23$o2h$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No nie, trzymajcie mnie bo się zabiję !!!
> To co do tej pory robiłeś z tymi wtórnymi cudownościami ???

nic nie robilem, bo ich nie mialem
dzialke zanabylem ledwo-co
:)
Marx

42. Data: 2004-06-23 11:05:18

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cbbnf6$85p$1@atlantis.news.tpi.pl miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> Mój ogród jest na posesji domu i w kompoście lądują resztki z
> kuchni, ale nawet na działkach za miastem tych "odpadów" jest cała
> moc ... :-)

Hejka. Mój kompostownik jest na działeczce połozonej około 3 km. od
domu i oprócz odpadków z kuchni (zimą też) lądują w nim wszystkie
niekolorowe gazety - głównie GW. :-)
Pozdrawiam skrupulatnie Ja...cki

43. Data: 2004-06-24 13:50:07

Temat: Re: kompostownik
Od: "AgaWa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

44. Data: 2004-06-24 20:58:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Dobry kompost ma zapach lasu, sciolki, grzybow.
:)
u mnie chyba jednak piwa
bo do wygodki mam dalej niz do pryzmy z kompostem
:))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

45. Data: 2004-06-25 12:31:47

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in news:cbbo5e$8hq$1
@korweta.task.gda.pl:

> Hejka. Mój kompostownik jest na działeczce połozonej około 3 km. od
> domu i oprócz odpadków z kuchni (zimą też) lądują w nim wszystkie
> niekolorowe gazety - głównie GW. :-)

No co Ty! Jarek!
GW na kompost?
Jak mozesz?
W zyciu bym jej na kompost nie dala!
Przecież to idealny wymiar i papier na arkusze zielnikowe :-D
W niczym sie tak dobrze zielska nie suszy :-D
Pozdrowienia - Ewa Sz. takoz posiadaczka kompostu

46. Data: 2004-06-25 12:46:46

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Xns951393CE2ABEAewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8
Ewa Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> GW na kompost?
> Jak mozesz?
> W zyciu bym jej na kompost nie dala!
> W niczym sie tak dobrze zielska nie suszy :-D

Hejka. Mogę. :-) Wrzucam G.W. razem z tym zielskiem do
kompostownika. :-)
Pozdrawiam całościowo Ja...cki
P.S. A jak ... ten tylko się dowie, kto cię stracił. :-)

47. Data: 2004-06-25 21:13:21

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl>
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
>
> Opowiedz jak dokładnie wygląda taki kompostownik walec.
> Czy on leży na ziemi, no bo jak mają tam wejść dżdżownice ?

Walec (a właściwie rura ze zwiniętej siatki) jest postacią końcową dla
siatki metalowej bo nie wymaga podpór. Jest to najprostszy kompostownik
i bardzo szybko demontowalny.
Jeśli siatka jest plastikowa to trzeba ją rozpiąć na 4 kołkach wbitych w
ziemię a liście narzuca się warstwami (taki kompost nosi nazwę
arkuszowego). Powstaje raczej z butwienia liści niż z przerobu przez
dżdżownice. Ale jest to najlepszy kompost (po 2-3 latach) szczególnie
polecany do kwiatów doniczkowych, tyle, że liście powinny być zdrowe.

pozdr. Jerzy

48. Data: 2004-06-26 20:50:40

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A z drugiej strny nie powinien być ZA przewiewny, bo wtedy materia wysycha
> ze wszystkich stron, zamiast się kompostować:-)

Dlatego sie go powinno od czasu do czasu zlewac woda.

Elfir

Chore: rododendron i wisnia - pamietacie ?
ostatnie zdjęcie tej wiosny
zakładam ogród
filtracja oczka
Ostrokrzew