kompostownik, czy da rade uratowac?

1. Data: 2006-07-26 10:03:47

Temat: kompostownik, czy da rade uratowac?
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, facet wrzucił mi świeżo skoszoną trawę do nowozałożonego
kompostownika. Gmyrałam tam codziennie, by przeschła i miała dostęp
świeżego powietrza. Niestety, zaczął się wydobywac zapach średnio miły.
Da radę coś jeszcze z tym zrobic, czy muszę wszystko wyrzucic? Qrcze,
kto to mówił, że kompostownik, to prosta sprawa.....
--

Gosia

2. Data: 2006-07-26 10:51:22

Temat: Re: kompostownik, czy da rade uratowac?
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Da radę coś jeszcze z tym zrobic, czy muszę wszystko wyrzucic? Qrcze,
> kto to mówił, że kompostownik, to prosta sprawa.....

Jeżeli zapach jest od butwiejącej trawy (taki próchniczno-gorzki)
i trawa robi się pod spodem biaława i mokra to tylko czasem
przerzuć warstwy, nic złego z tego nie będzie.
Jeżeli gnije na czarno i zalatuje zepsutą zupą warzywną ;-)
to wywal trawę na zewnątrz do przeschnięcia w cienkiej warstwie
potem suche! siano! ładuj porcjami spowrotem i przedzielaj
cienko ziemią i innymi resztkami zielonymi - będzie dobrze.
Na dobrą sprawę możesz też nic nie robić - do jesieni
wszystko się unormuje pod warunkiem, że kompostownik
jest typowy: skrzynia lub pryzma nad powierzchnią ziemi
(nie w wykopanym dole) ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

3. Data: 2006-07-26 10:59:57

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):

> [...]
> wszystko się unormuje pod warunkiem, że kompostownik
> jest typowy: skrzynia lub pryzma nad powierzchnią ziemi

A ziemia teraz przesypac?Idę sprawdzic, ale mam wrazenie ze na czarno;-(
i smierdzi raczej zupą. Komopostownik, to skrzynia drewniana na ziemi
stojaca

--

Gosia

4. Data: 2006-07-26 11:11:12

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ziemia teraz przesypac?

Na gnijące to nie! Tylko na suche lub butwiejące a i to cienko.

> Idę sprawdzic, ale mam wrazenie ze na czarno;-(
> i smierdzi raczej zupą. Komopostownik, to skrzynia drewniana na ziemi
> stojaca

To możliwe: trawa się "zaparzyła" a że nawożona zapewne dość obficie
więc i "mięska z azotem itp" ma sporo.
Albo więc wywal do schnięcia - nawet z nadgnitego będzie potem
świetny kompost (i żyzny od nawozów),
albo tylko mieszaj - nie wiem jak długo - tak by to czarne na wierzch
wywalać
i by schło samo.
Jeżeli skrzynia przewiewna (niezbyt szczelna) i bez dna to możesz
po prostu nic nie robić. Samo się "spracuje" ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

5. Data: 2006-07-26 11:20:05

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> i smierdzi raczej zupą

Twoje zupy smierdza? ;-)

A co do trawy na komposcie: ja bym sie nie przejmowal. przegnije
wszystko i bedzie dobry kompost - za 2 lata.
pik

6. Data: 2006-07-26 11:25:24

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):

> [...]
> Jeżeli skrzynia przewiewna (niezbyt szczelna) i bez dna to możesz
> po prostu nic nie robić. Samo się "spracuje" ;-)

Byłam znowu mieszac i pachnie... jak w konskiej stajni;-)Czarnego mało,
jest i białe i zielone;-)Sa muchy???No ale to chyba normalne. Skrzynia
bez dna, przewiewna. No i nie miałam problemu, to sie głupim
kompostownikiem przejmuję

--

Gosia

7. Data: 2006-07-26 11:27:02

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski napisał(a):

> Twoje zupy smierdza? ;-)

Moje nie, ale Piotr pisał o warzywnych;-)

> A co do trawy na komposcie: ja bym sie nie przejmowal. przegnije
> wszystko i bedzie dobry kompost - za 2 lata.

Qurde, długo;-(Chyba będę musiała dorobic kolejną skrzynie

--

Gosia

8. Data: 2006-07-26 11:27:22

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik schrieb:
> [...]
> Da radę coś jeszcze z tym zrobic, czy muszę wszystko wyrzucic? Qrcze,
> kto to mówił, że kompostownik, to prosta sprawa.....

Moze przemieszac z trocinami albo z ziemia i dosypac maki kamiennej?

Irek

9. Data: 2006-07-26 11:29:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message

> Moje nie, ale Piotr pisał o warzywnych;-)

> Qurde, długo;-(Chyba będę musiała dorobic kolejną skrzynie
>
> --
>
> Gosia
Trzeba polewać wodą...

10. Data: 2006-07-26 11:31:47

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byłam znowu mieszac i pachnie... jak w konskiej stajni;-)

Tak właśnie trzymać!
Nie wiem, czy uwierzysz, ale takie zapachy lubię!
(wybacz tę odrobinę ekshibicjonizmu ale upały może
mnie usprawiedliwią ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

Trawnik - po suszy
Lipa i inne
Sumak octowiec - czy zagrożenie dla budynku
MALPA
AGAWA/ALOES - Szukam !!!!