kompostownik, czy da rade uratowac?

41. Data: 2006-07-27 13:18:35

Temat: Re: kompostownik, czy da rade uratowac?
Od: Lanfear <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rafi napisał(a):
> Użytkownik "Lanfear" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> Moje "kalifornijki" robią to w 3 miesiące :)

No w kazdym razie ja mam pryzme ok.2m3 plus druga na
swieze odpady i nie chce byc inaczej, jak jeden sezon.
W wiekszosci jest to trawa (powiedzmy 60%), roznosci ogrodowe,
odpadki domowe, popiol z kominka z calej zimy.

Ile masz kompostu i z czego go robisz?

Aga

42. Data: 2006-07-27 13:57:46

Od: "Rafi" <robby99@_bez tego_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W wiekszosci jest to trawa (powiedzmy 60%), roznosci ogrodowe,
> odpadki domowe, popiol z kominka z calej zimy.

No fakt, sporo tego...
U mnie kompost to wszystko co jest w ogródku: trawa, chwasty, liście drzew,
resztki zielone po warzywach itd... Całość, bo ja wiem - 1m3. Mieszam to
raz, może dwa. W pryźmie "grasują" ddżownice kalifornijskie (0k. 0,5 kg)
Trzeba dokładac im gazet (celulozy) bo do prokreacji im potrzeba ;)
Zauważyłem, że "przewietrzanie" kompostu znacząco wpływa na szybkość jego
rozkładu/przerobu (ale to chyba żadna nowość).
Taki kompostownik założony po wiosennych pracach już na początku lipca
został przesiany przez sito i rozłożony na terenie działki. Pięknie wygląda
taka czarna, o jednakowej konsystencji warstwa :)
Nie zbryla się po podlewaniu, nawet w tych upałach. No i roślinki jakieś
takie szczęśliwsze ;)

pozdr.
Rafi

43. Data: 2006-07-27 14:10:08

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lanfear napisał(a):
> [...]

:-)))

> Nie ma to jak zapach psich lap :-)
> Kojarzy mi sie z dziecinstwem i z ukochanym
> psem, ktory wlazil mi do lozka.

NTG
pl.rec.zboczenia
;-)
pozdr. rozpalony Jerzy

44. Data: 2006-07-27 14:12:47

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> NTG
> pl.rec.zboczenia
> ;-)
> pozdr. rozpalony Jerzy

Tere fere, nie ma;-)

--

Gosia

45. Data: 2006-07-27 14:16:19

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Ba, a myślisz, że co u mnie w lodówce leży non-stop;-)

No to jeszcze dodam, zeby nie było puszkowe z E-cytrynowympolepszaczem,
od biedy butelkowe pasteryzowane a najlepiej swierze z pływającymi
drożdżami.
;-)))
Ostatnio od sąsiadki dowiedziałem się, że podlewa borówki amerykańskie
roztworem drożdży piekarskich.
Mikoryzę czyni.
:-)
pozdr. dociekliwie Jerzy

46. Data: 2006-07-27 14:22:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> No to jeszcze dodam, zeby nie było puszkowe z E-cytrynowym polepszaczem,
> od biedy butelkowe pasteryzowane a najlepiej swieże z pływającymi
> drożdżami.
> ;-)))

:-)))

> Ostatnio od sąsiadki dowiedziałem się, że podlewa borówki amerykańskie
> roztworem drożdży piekarskich.
> Mikoryzę czyni.

To chyba skutek uboczny wejścia na rynek preparatów mikoryzowych. W takiej
formie schodzą "do ludu". Ktoś tam coś usłyszał i przerobił na własny
użytek:) A poważnie, to chyba borówkom nie zaszkodzi. W końcu nie o takich
sposobach się słyszało (te gwoździe zakopywane, by zwiększyć ilość żelaza w
ziemi się przypominają).

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

47. Data: 2006-07-27 14:47:07

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
[...]
> To chyba skutek uboczny wejścia na rynek preparatów mikoryzowych. W takiej
> formie schodzą "do ludu". Ktoś tam coś usłyszał i przerobił na własny
> użytek:) A poważnie, to chyba borówkom nie zaszkodzi.

Efektów ubocznych nie zauważyłem.

> W końcu nie o takich sposobach się słyszało
> (te gwoździe zakopywane, by zwiększyć ilość żelaza w
> ziemi się przypominają).

Skoro w ziemi to to prawda najprawdziwsza.
:-P
pozdr. Jerzy

48. Data: 2006-07-27 15:45:36

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eaaht8$sqd$1@atlantis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> ;-)))
> Ostatnio od sąsiadki dowiedziałem się, że podlewa borówki
> amerykańskie roztworem drożdży piekarskich.
> Mikoryzę czyni.
> :-)

Hejka. Ja podlewam borówkę słabym roztworem kwasu jabłkowego. Mamy
pierwszy rok dwa krzewy Bluecropa a na nich ogromne owoce, pod ciężarem
których aż kładą się gałązki na ziemi.
Mamy dużo spadów Closa i szkoda, że Guru nie odpowiedział na moja
zaczepkę w temacie tegoż kwasu, bo może dowiedziałbym się według jakiego
przepisu go robi. :-)
Pozdrawiam stymulująco Ja...cki

49. Data: 2006-07-27 16:23:20

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
[...]
> Hejka. Ja podlewam borówkę słabym roztworem kwasu jabłkowego. [...]

W celu zakwaszenia?

> Mamy dużo spadów Closa i szkoda, że Guru nie odpowiedział na moja
> zaczepkę w temacie tegoż kwasu, bo może dowiedziałbym się według jakiego
> przepisu go robi. :-)

Kup sok jabłkowy, otwórz i zapomnij na czas jakiś, się sam zrobi.
:-)
pozdr. Jerzy

50. Data: 2006-07-27 16:33:29

Od: Lanfear <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rafi napisał(a):

> Taki kompostownik założony po wiosennych pracach już na początku lipca
> został przesiany przez sito i rozłożony na terenie działki.

Super.
Miales ok 1m3 po pracach wiosennych, tak?
I kompostujesz w zwyklej pryzmie?
A z czego sa zrobione boki?
I co jest na dnie?
Przerzucasz to ziemia?

> Pięknie wygląda
> taka czarna, o jednakowej konsystencji warstwa :)
> Nie zbryla się po podlewaniu, nawet w tych upałach. No i roślinki jakieś
> takie szczęśliwsze ;)

Tak, tak, u mnie tez piekna warstawa,
ale na pewno nie po 3 miesiacach.

Aga

Trawnik - po suszy
Lipa i inne
Sumak octowiec - czy zagrożenie dla budynku
MALPA
AGAWA/ALOES - Szukam !!!!