Re: konceptualizacja emocji

From: Tomek Adamczyk <s...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: konceptualizacja emocji
Date: Thu, 27 Jan 2000 17:48:15 +0100

Marta M wrote:

> natomiast chyba potrzebuje pomocy
> odnosnie roznicy miedzy gniewem a zloscia ... kiedy jeszcze jest zlosc, a
> gdzie zaczyna sie gniew ... do tego jeszcze dochodzi wscieklosc.
> Gdybym mogla prosic o jakas dyskusje na ten temat ...

ja na wlasnym przykladzie powiedzialbym tak :
gniew to stan w ktorym rozumiem motywy postepowania osoby na ktora sie
gniewam i wyrazajac gniewem swoje dezaprobate dla jej poczynan wykazuje
jednoczesnie pelna wole do pogodzenia sie... czesto uzywam wtedy zwrotu
"oj bo sie pogniewam"
w stanie zlosci juz nie mam ochoty na jakiekolwiek proby zawarcia
pokoju, najczesciej zloszcze sie na ludzi z ktorymi mam nieczesty
kontakt( np.urzednicy, sprzedawcy itp.) generalnie tych ktorych nie znam
z imienia i nazwiska choc moge sie i zloscic na znajomego ale szybko
przeradza sie to u mnie w gniew...
a wscieklosc czuje wtedy kiedy w mojej glowie pojawiaja sie dodatkowo
mysli dotyczace zemsty lub jakiegos innego konkretnego dzialania
przeciwko osobie na ktora jestem wsciekly...

--
Hellou

Oficcial Member of WSZYSTKO CO FAJNE :)

zlosc nie jest fajna