konto bankowe dla dziecka?

31. Data: 2006-11-07 11:41:32

Temat: Re: konto bankowe dla dziecka?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:eipogm$ltd$1@news.onet.pl...

> Dla mnie to mimo wszystko zbyt duże ryzyko dla 13-latka.
> Może dlatego, że sama mam dopiero 8-latkę i prawie 6-latka, więc trudno mi
> wyobrazić sobie ich "dorosłość".

Jeśli jest na obozie, zawsze może poprosić kogoś dorosłego, żeby mu
towarzyszył koło bankomatu. Poza tym, trzeba uczyć, żeby przestrzegało
pewnych zasad (tak jak i my ich przestrzegamy) - nie w każdym bankomacie
podejmuje się pieniądze, nie o każdej porze, nie w każdym miejscu. Poza tym,
jak ktoś wyżej (niżej?) napisał, limit dzienny jest taki jak Ty ustalisz.
Adam ma 50 zł. Tyle mogę przeboleć. W razie czego ma oddać kartę i nawet
może PIN podać, bo nikt nic więcej już na tę kartę nie weźmie.
Anka

32. Data: 2006-11-07 11:42:47

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub Szułakiewicz" <y...@g...pl> napisał

> Nie przesadzasz czasem?

W dzisiejszych czasach? Nie sądzę.

> W końcu, jakie kwoty będą się znajdować na tym
> koncie? Kilkadziesiąt złotych?

Ale mi nie chodzi stricte o kradzież pieniędzy, lecz o bezpieczeństwo
dziecka.
Nie słyszałeś o pobiciach (a nawet i morderstwach) za cenę dosłownie 10
złotych? Dziecko odchodzące od bankomatu jest niezwykle łatwym łupem dla
kolesi, którym potrzeba czasem tylko parę zetów na piwo.

N.

33. Data: 2006-11-07 12:09:20

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"miranka" <a...@m...pl> wrote in message

Jeszcze tylko dodam.
Adam ma kartę prawie półtora roku. Przez ten czas w bankomacie brał
pieniądze może ze 3 razy. Po prostu nie było potrzeby. Ale my sprawy
kieszonkowego i kwestii "czyje pieniądze" nie traktujemy jakoś straszliwie
poważnie. Część jego kieszonkowego przelewamy na konto (i to są pieniądze
na większe wydatki typu CD), a część dostaje w gotówce, żeby były pod ręką -
na szkolne zbiórki, na picie, na drożdżówkę. Jak potrzebuje więcej, to
dostaje, a jak leci po zakupy, a w domu nie ma gotówki, to płaci ze
swoich -bez oporów, bo wie, że jak będzie potrzebował na swoje potrzeby, to
dostanie. Ale on nie ma tendencji do przepuszczania forsy nie wiadomo na co.
No i takie są nasze domowe układy - dla niektórych nie do przyjęcia:)
Anka

34. Data: 2006-11-07 12:22:29

Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za porady! Fakt, konto dla 10-latka to bez sensu. Ale z
subkontem - fajna sugestia i o tym można pomyśleć (po14 roku życia, ma sie
rozumieć :))).

35. Data: 2006-11-07 12:22:55

Od: Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> [...]
> złotych? Dziecko odchodzące od bankomatu jest niezwykle łatwym łupem dla
> kolesi, którym potrzeba czasem tylko parę zetów na piwo.

Po prostu wydaje mi się, że taka karta nie stanowi większego zagrożenia,
niż kilka(naście) złotych w kieszeni dziecka.

--
Yakhub

36. Data: 2006-11-07 12:42:32

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub Szułakiewicz" <y...@g...pl> napisał

> Po prostu wydaje mi się, że taka karta nie stanowi większego zagrożenia,
> niż kilka(naście) złotych w kieszeni dziecka.

Nie tyle sama karta, ile sytuacja pod tytułem "13-letnie dziecko samo
pobierające pieniądze z bankomatu".
Gdy idący ulicą dzieciak ma 100 zł w kieszeni, to nikt o tym nie wie, więc
mniejsze jest ryzyko zaczepienia go. Gdy stoi przy bankomacie, to wiadomo,
że nie po to, żeby się przyjrzeć jego budowie, tylko po to, by wziąć
gotówkę.

N.

37. Data: 2006-11-07 15:20:25

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Nov 2006 23:12:51 +0100, miranka napisał(a):

> Ale wiesz co? Dziecku, które ma niewłaściwy stosunek do pieniędzy (tzn.
> wydaje bez opamiętania na bzdety nie myśląc o tym, czy mu starczy do konca
> pobytu) to ja bym karty do rąk nie dała

Ja bym nawet kasy nie dosłała. Skoro wysyłając dałam tyle żeby wystarczyło
na cały turnus to trudno, ma tak dysponować żeby wystarczyło. Co innego gdy
np. na razie daję Ci tyle, a potem doślę jeszcze bo w tej chwili nie mogę
dać więcej.
--
Elżbieta

38. Data: 2006-11-07 15:22:23

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Nov 2006 11:43:36 +0100, Joanna Duszczy?ska napisał(a):

> kiedy?

"Krzaczysz"
--
Elżbieta

39. Data: 2006-11-07 15:26:09

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Nov 2006 13:22:29 +0100, doktorynka napisał(a):

> Dzi?ki wszystkim za porady! Fakt, konto dla 10-latka to bez sensu. Ale z
> subkontem - fajna sugestia i o tym mo?na pomy?leae (po14 roku ?ycia, ma sie
> rozumieae :))).

"krzaczysz"
--
Elżbieta

40. Data: 2006-11-07 15:29:00

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-11-07 16:26:09 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Elżbieta* skreślił te oto słowa:

> "krzaczysz"

Kodujesz ponad potrzebe wynikającą z uzywanych znaków, wystarczy ISO
zamiast UTF.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

Jeszcze jeden ciekawy link
[link]
"Młodych psują pedolodzy"
moż troszkę ot ale wszak i o dzieci chodzi
[OT] tak mi się jakoś napisało ;)