Re: kosiarka - zrób to sam

From: "Czesław" <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: kosiarka - zrób to sam
Date: Mon, 15 May 2000 21:21:07 GMT

> [...]
> Układ ten działał podobnie jak sierp czy dobrze wyklepana kosa. Ostrze
> uderzało w trawę nie prostopadle a pod kątem.
> Podobnego układu w kosiarkach nie widziałem .
> Oczywiście jak wszystkie domorosłe konstrukcje taki układ też miał wady.
> Stosunkowo ciężki zestaw tnący. Częste przypadki wygięć pracowicie
> szlifowanych brzeszczotów, w których trzeba było jeszcze nawiercić 2
otwory
> do mocowania na trójkącie.
> Ze względów bezpieczeństwa ( jak pamietam silnik był ze starej froterki)
> całość wylądowala w śmietniku po jednym sezonie użytkowania.

Dzieki za opis. Może wiesz czy można połączyć tak silnik od odkurzacza
taki zamierzam wykorzystać ) tak, aby obroty jego były mniejsze.
Oryginalnie pracuje jako szeregowy i bez dużego obciazenia rozbiega się.
Podejrzewam ż e opisany przez ciebie silnik od froterki był podobny i
musiałeś go inaczej połączyć. Bede wdzięczny za opis
Pozdrawiam
Czesław