kotlety mielone - porazka - pomocy !!!

1. Data: 2003-06-11 17:07:26

Temat: kotlety mielone - porazka - pomocy !!!
Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi.

Odkad siegam pamiecia kotlety mielone w mojej rodzinie napawaly mnie
wyjatkowym wstretem i obrzydzeniem.
Nie wiem czemu ale zawsze jak je jem to mam klopoty z przelknieciem.
Problem w tym ze maja one nijaki smak mimo iz kombinujemy z roznymi
przyprawami to zawsze cos jest nie tak.
Powiem tak.
Miecho mielimy maszynka po czym dodawany jest do niego jest pieprz, jajko w
calosci, i mielona namaczana bulka.
Smazymy na patelni na oleju i taki kotlet jest gotowy w zasadzie do
zjedzenia.
Ale smakuje wstretnie. Calosc psuje jeszcze skorupa ktora tworzy sie gdy sie
go smazy.

W czym tu tkwi blad ?

1. Data: 2003-06-11 17:36:57

Temat: Re: kotlety mielone - porazka - pomocy !!!
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> Miecho mielimy maszynka po czym dodawany jest do niego jest pieprz, jajko
> calosci, i mielona namaczana bulka.
> Smazymy na patelni na oleju i taki kotlet jest gotowy w zasadzie do
> zjedzenia.

A starta cebula surowa do miesa? a czosnek do smaku?

mozna dodac np (beda takie ciekawsze) troche startych na drobno pieczarek,
podsmazonych doprawionych sola, pieprzem (do srodka kotleta)
albo sera zoltego
mozna tez pokrojona na drobno kolorowa papryke surowa, wymieszac z miesem,
albo wlozyc do srodka

Marta

ja do niedawna tez baaardzo nie lubilam mielonych teraz czasem do obiadu i 3
wcinam

1. Data: 2003-06-11 17:50:15

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miecho mielimy maszynka po czym dodawany jest do niego jest pieprz, jajko
> calosci, i mielona namaczana bulka.

Ja dodaje siekaną cebulę, czasem pietruszkę, jakieś przyprawy ziołowe (można
zacząć np. od majeranku)

> Smazymy na patelni na oleju

Na margarynie do smażenia - smak jest lepszy.

. Calosc psuje jeszcze skorupa ktora tworzy sie gdy sie
> go smazy.

Mozna obtoczyć dodatkowo w bułce lub panierce i smażyć na mniejszym ogniu,
zeby nie było tej skorupy.

> W czym tu tkwi blad ?

A może zbyt tłuste mięso? Ja kupuję małe kawałki ładnej szynki (9,90 zł/kg)

Ola

1. Data: 2003-06-11 18:13:02

Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doxent napisał(a):

> [...]
> zjedzenia.
> Ale smakuje wstretnie. Calosc psuje jeszcze skorupa ktora tworzy sie gdy sie

witam.

zdecydowanie brakuje cebuli ( drobno posiekana) i soli zdaje sie.
i chyba wlasnie na malym ogniu.

Ja nie maczam bulki tartej a jako przyprawy daje tylko sol i pieprz.

sa proste ale smaczne

pozdrawiam. beazuku

B...@p...onet.pl
http://www.republika.pl/beazuku
GG 5470466

"Aby do czegoś dojść trzeba wyruszyć w drogę"

1. Data: 2003-06-11 18:46:50

Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zdecydowanie brakuje cebuli ( drobno posiekana) i soli zdaje sie.
> i chyba wlasnie na malym ogniu.

dodam ze z cebula jest jeszcze gorzej. Chociaz chyba swierza byla by lepsza
niz przesmazana jezeli tak to znaczy ze z przesmazana jest niedobrze.
Wogole nie wiem czemu ale smazona cebula budzi u mnie odruchy wymiotne
chociaz zapach jest fajny ale wyglada jak robale i jest obslizgla wstretna
tlusta za to smakuje mi o dziwo pieczona na szaszlyku na ogniu z wegla
drzewnego.

1. Data: 2003-06-11 19:03:31

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dodam ze z cebula jest jeszcze gorzej. Chociaz chyba swierza byla by
lepsza

dodaje się zawsze świeżą

.
> Wogole nie wiem czemu ale smazona cebula budzi u mnie odruchy wymiotne
> chociaz zapach jest fajny ale wyglada jak robale i jest obslizgla wstretna
> tlusta.

A może te Wasze kotlety są za tłuste? Może w ogóle nie lubisz smażonego
mięsa?
Nie ma co się zmuszać, naprawdę:)
O.

1. Data: 2003-06-11 19:41:57

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Marta
>

> ja do niedawna tez baaardzo nie lubilam mielonych teraz czasem do obiadu i

A czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie mięso najlepiej kupić do kotletów? Mam
podobne problemy wynikające z tego, że w mięsie tym, które kupuję, a kupuję
zwykłe mielone nie mrożone, ale firmy nie pomnę, kupuję jakie mają, i mięso
owo ma często chrząstki, które baaaaardzooooooo zniechęcają mnie do
kotletów.
Poradźcie proszę. Chodzi mi o realia polskie oczywiście.
Monika

1. Data: 2003-06-11 20:11:54

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja osobiscie kotlety mielone lubie, ale tylko takie, moze sprobuj? :

mmieso - wolowina z wieprzowina pol na pol Zawsze kupuje caly kawal i sama
obieram z tych wstretnych rzeczy.
- Miele (Mle) (ostatnio wrzucam do malaksera czy jak sie to ustrojstwo
nazywa, w kazdym razie swietnie sieka mieso),
- dodaje jajko, sol, troszke pieprzu,
- duzo majeranku, az ma duzo zielonych kropek,
- posiekana surowa cebule
- bulke tarta namoczona w wodzie. Bulka nadaje im miekkosci, wiec jesli to
Cie razi , to pomin bulke

Wszystko to mieszam, robie kotleciki i wrzucam na patelnie z niewielka
iloscia tluszczu. Teraz mozna tak:

a) smazyc na chrupko i brazowo
b) dolac wody i dusic mieso - wtedy trzeba mniej tluszczu, a kotlet jest
soczysty, ale nie chrupki.

Z takiego miesa robie tez pulpeciki do krupniku - tzn lepie kuleczki wrzucam
do gotujacej sie zupy (juz z kasza)

Ja w ogole sie zastanawiam, czy Tobie w ogole takie danie odpowiada? :)))
Moze zrob sobie kotleciki z platkow owsianych albo soczewicy np? :))

pozdrawiam wieczornie

Sasannnka

1. Data: 2003-06-11 20:15:21

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
mięso
> owo ma często chrząstki, które baaaaardzooooooo zniechęcają mnie do

My najczesciej kupujemy w calosci, karkowke, lopatke, szynke .. i mielimy
czaem zdarza sie ze w sklepie, gotowe
zazwyczaj jest to mielone z szynki
samemu najlepiej.. wie sie dokladnie, jakie tam w srodku skarby mozna
znalezc ;))) i nie natrafia sie na nic chrzeszczacego pod zebami :)

Marta

1. Data: 2003-06-11 20:24:30

Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może te Wasze kotlety są za tłuste? Może w ogóle nie lubisz smażonego
> mięsa?

lubie schabowy wieprzowy i to bardzo. I to byl kotlet ktory lubilem zjesc.
I tylko smazony bo jak byl odgrzewany w panierce jako duszony to juz
smakowal okropnie. blee

WYSZLO MI!!!!!!!
Jedzenie do pracy
Fasolka szparagowa zapiekana z pomidorami(P)
Do przyjaciol Bulgarow
Pamietajcie o ...