kredyt hipoteczny - prosze o opinie

1. Data: 2003-05-30 14:31:58

Temat: kredyt hipoteczny - prosze o opinie
Od: m-s <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
potrzebuje duzy kredyt na zakup domu, zdolnosc kredytowa itd. nie
stanowia problemu, natomiast nie chce sie w przykry sposob naciac

wybrane banki to
BPH PBK - kredyt walutowy
Kredyt Bank - kredyt walutowy lub PLN
Millennium - kredyt walutowy
Nordea - kredyt walutowy lub PLN
PKO BP - kredyt PLN lub walutowy

nie pytam o rodzaj kredytu (waluta czy PLN) ani o wskazanie, ktory
bank wybrac

prosze natomiast o uwagi, rady i info o Waszych doswiadceniach
- na co zwrocic uwage, gdzie slabe pkt. oferty (ukryte koszty, oplaty,
upierdliwa papierkologia itp.)
- jaka jakosc obslugi i kompetencji, jakie tempo i upierdliwosc
zalatwiania formalnosci
- jak sie uklada wspolpraca kiedy juz przyznaja, wyplaca i zaczyna sie
ta gorsza czesc czyli splacanie - na ile sa wyrozumiali przy
chwilowych trudnosciach i na ile elastyczni w stosunku do klienta,
jak szybko reaguja na zmiany na rynku

Licze na liczny odzew,
Pozdrawiam!

Pozdrowionka
mira-s

1. Data: 2003-06-01 21:22:16

Temat: Re: kredyt hipoteczny - prosze o opinie
Od: "Marudzik" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje porownac standardowe wzory umow z wybranych bankow, a potem
probowac wynegocjowac najistotniejsze dla Ciebie rzeczy (nie bedzie to
latwe, ale czasami jest mozliwe). Np. jesli chcialabys wczesniej splacac gdy
masz wiecej gotowki, to interesuje Cie prowizja za wczesniejsza splate.
Pierwszy na liscie pochwali sie zapewne, ze u nich tej prowizji nie ma, ale
to nie do konca prawda, bo gdy bedziesz chciala splacic, to zrobia aneks do
umowy, za ktory zaplacisz jakies 150zl (a taki aneks, to oprocz kosztu
zawracanie glowy i kredytobiorcom, i poreczycielom jesli tacy sa). Sprobuj
zapisac w umowie, ze wczesniejsza splata nie wymaga aneksu. Na brak
papierkologii, szybkie tempo i brak upierdliwosci nie liczylabym raczej
nigdzie. A jakosc obslugi i kompetencje pracownikow moga byc zroznicowane w
poszczegolnych placowkach tego samego banku. W chwilowych trudnosciach
lepiej uczciwie wspolpracowac z bankiem i renegocjowac harmonogram splat, a
nie czekac na komornika... (ja jednak pod tym katem nie wybieralabym banku,
no chyba ze masz zamiar nie splacac...) Jednym slowem radze skupic sie na
podpisywanej umowie oraz zawartych w niej cenach, ale oczywiscie najlepiej
zalatwiac wszystko z polecona przez kogos na grupie Pania z wybranego banku.
Marudzik

1. Data: 2003-06-01 21:39:58

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wybrane banki to
> [...]

A Multibank?
(MultiPlan Walutowy - minimalna kwota 80 tys. PLN, zero problemów w
przypadku pojawienia sie nadmiaru gotówki :) )

IMHO najlepsza oferta.
Ze wzgledu na dobra historie kredytowa, u mnie w gre wchodza jeszcze GE Bank
Mieszkaniowy i PKO BP, z tym, ze ten drugi zabil mnie wymaganymi dochodami
(7800 netto - 2 pracuje, 2 dzieci).

Asmira

Śmierdzi w kuchni
Powierzchnia użytkowa w budynku