kregoslup

1. Data: 2007-08-31 13:00:41

Temat: kregoslup
Od: "alex" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od pewnego czasu miewam klopoty z kregoslupem.
do tej pory aktywnie uprawialem sport, trenowalem
intensywnie wspinanie (3 razy w tyg.) i bralem
udzial w trekingach z ciezkimi plecakami (pow. 30kg)
Po nawrotach bolu w okolicy ledzwiowej z promieniowaniem
do nogi i w miesniach czworobocznych (z tylu szyi w kierunku barkow)
Na jesieni zeszlego roku, zrobilem TK odcinka ledzwiowego kregoslupa.
Glowne wyniki to takie:
- na poziomie L4-L5 centralno-prawoboczna wypuklina a moze przepuklina
krazka miedzykregowego na 2,8mm z uciskiem na worek oponowy i prawe korzenie
nerwowe.
- na poziomie L5-S1 centralno-prawoboczna wypuklina a moze przepuklina
krazka miedzykregowego na 3,5mm z mozliwoscia ucisku na prawe korzenie
nerwowe.
Lewoboczna skolioza odcinka ledzwiowego kregoslupa (Sadze ze niewielka
i mogla byc wynikiem stanu zapalnego - moje zdanie)

Bylem z tym u kilku lekarzy i kilku mgr fizykoterapeutow (ktorzy maja swoje
firmy
swiadczace drogie uslugi (m.in. laser, kriokomora, magnetoterapia).
Ich opinie wypelnialy niemal cale spektrum. Od tego ze mam nie uprawiac
sportu (mgr rehabiltacji oferowal mi pobyt w swojej klinice piszac mi
zly scenariusz na przyszlosc) az do tego ze jestem sztywny i malo gibki
(stad takie bole) i moge swobodnie uprawiac sport.
Musze sie nie zgodzic, jest dosyc dobrze rozciagniety
ale joginem nie jestem :)

Prosze o kilka slow w sprawie diagnozy TK
i czy bole moge miec podloze psychogenne?
Jedna pani doktor (lek. med.) sugerowala mialgie.

Dziekuje

Alex

2. Data: 2007-08-31 16:00:31

Temat: Re: kregoslup
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o kilka slow w sprawie diagnozy TK
Opis TK nie jest diagnoz . Interpretacji wyników badania obrazowego
dokonuje si zwykle w kontek cie objawów. Tego typu badania maj na
celu niejako rozpoznanie przed planowan operacj b d odnalezienie
jakis rzadkich przyczyn tego typu dolegliwosci. Rzadkich przyczyn na
opisie brak a na koniecznosc operacji nie wskazuja nawet objawy. Mam
wrecz wrazenie, ze tego typu badanie bylo raczej wyrazem niemocy
leczacego niz wlasciwym leczeniem.

> i czy bole moge miec podloze psychogenne?
Tego typu bóle mog mie tego pod o e, co nie musi znaczy , e maj w
akurat w Twoim przypadku.

3. Data: 2007-08-31 16:02:42

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Tego typu bóle moga miec takie podloze, co nie musi znaczyc, ze maja\
> akurat w Twoim przypadku.
Przepraszam za brak polskich liter, moze ktos mnie przy okazji oswieci
co zrobic aby gugl badz FF ich nie chrzanil.

4. Data: 2007-08-31 16:42:04

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Sie, 18:02, k...@g...com wrote:
> [...]
> Przepraszam za brak polskich liter, moze ktos mnie przy okazji oswieci
> co zrobic aby gugl badz FF ich nie chrzanil.

Mnie te si to zdarza czasami - po prostu Google wariuj ;p
Wtedy drugi raz post wklejam ju bez polskich liter.
Wcze niej wycofywa am/kasowa am takie posty, ale spostrzeg am, e inne
serwery newsów szybko zasysaj i im si dubluj i tak i tak te moje
posty;/

--
Pozdrawiam :)
JM

5. Data: 2007-08-31 16:44:27

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Sie, 18:42, JaMyszka <f...@g...com> wrote:
On 31 Sie, 18:02, k...@g...com wrote:
> [...]
> Przepraszam za brak polskich liter, moze ktos mnie przy okazji oswieci
> co zrobic aby gugl badz FF ich nie chrzanil.

Mnie tez sie to zdarza czasami - po prostu Google wariuja ;p
Wtedy drugi raz post wklejam juz bez polskich liter.
Wczesniej wycofywalam/kasowalam takie posty, ale spostrzeglam, ze
inne serwery newsów szybko zasysaja i im sie dubluja i tak i tak te
moje posty;/

6. Data: 2007-08-31 20:16:23

Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alex" <i...@p...fm> napisał w wiadomości

> Po nawrotach bolu w okolicy ledzwiowej z promieniowaniem
> do nogi i w miesniach czworobocznych (z tylu szyi w kierunku barkow)

Zeby zdiagnozowac przyczyne bolu, trzeba cie dokladnie zbadac (wywiad +
badanie) i dopiero potem dobrac odpowiednia forme terapii. Zapomnij o
magnetronikach, krionawiewach i tym podobnych zabiegach. Nic nie wnasza do
twojego problemu, ktory jest problemem mechanicznym (dysk jest uszkodzony
mechanicznie -> wypuklina) i nalezy go leczyc mechanicznie, czyli
odpowiednio dobranym ruchem. Polecam terapeutow metody McKenziego
www.mckenzie.pl lub OM Cyriax. Mozesz takie osoby znalezc rowniez w
publicznej sluzbie zdrowia, trzeba tylko troche pokombinowac.
Pozdrawiam,
AsiaBe

Ostrogi w pięcie.
Drętwienie rąk i języka