kregosłup szyjny

1. Data: 2007-01-03 21:48:55

Temat: kregosłup szyjny
Od: "sis" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

od jakiegos czasu odczuwam zawroty głowy i dusznosci, ostatnio takze
mdlosci.
Od niedawna takze mam uczucie jakby cos napieralo od wewnatrz na przelyk.
Dzis zrobilem rtg odcinka szyjnego, ponizej opis:

Wynik badania radiologicznego kręgosłupa szyjnego

Nieznaczne przemieszczenie trzonu kręgu C4 ku przodowi w stosunku do
sąsiadujących C2 i C5. o charakterze kręgozmyku lub niestabilności kręgów
(wskazane zdj. czynnościowe). Zwężenie tylnych cz. krążków m-kręgowych C3/4
i C4/5. Spłycenie lordozy szyjnej.

Co to oznacza? czy da sie to jakos leczyc? czy powinienem sie udac do
lekarza? jesli tak to do jakiego?
Domyslam sie ze do ortopedy?
Jestem informatykiem spedzam 12 h dziennie przy komputerze, to
prawdopodobnie przyczyna moich dolegliwosci, odkad sie pojawily staram sie
zachowac prawidlowa postawe przy pracy.
Prosze o porade co z tym robic.

pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2007-01-04 08:22:59

Temat: Re: kregosłup szyjny
Od: "Sztywna" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

sis wrote:
> [...]
> prawdopodobnie przyczyna moich dolegliwosci, odkad sie pojawily
> staram sie zachowac prawidlowa postawe przy pracy.

Przyczyną twoich dolegliwości jest napewno praca, powinieneś poprosić
twojego lekarza rodzinnego o skierowanie do poradni rehabilitacyjnej, gdzie
lekarz skieruje cie na rehabilitacje ( np. masaż, pole magnetyczne, laser
czy jakieś prądy ). W tym przypadku lekarz ortopeda nic ci nie pomoże, może
zapisać ci jedynie jakieś leki, ale przyczyny twoich dolegliwości nie
wyleczy.
Sama jestem rehabilitantką więc wiem jak to się odbywa :)). Moim zdaniem
najlepszy dla ciebie był by masaż, jeśli kolejka do specjakisty była by
długa, to radziłabym wykupić sobie 5-10 prywatnych masaży.

Pozdrawiam:
Monika

3. Data: 2007-01-04 09:00:18

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lekarz skieruje cie na rehabilitacje ( np. masaż, pole magnetyczne, laser
> czy jakieś prądy ). W tym przypadku lekarz ortopeda nic ci nie pomoże,
może

I to właśnie jest wiedza "specjalistów" opłacanych z NFZ-u na temat bólów
kręgosłupa.....
Daruj sobie to, bo i tak to ci nic nie da....

Nie wiem czy cię dobrze skieruje ale jedynym wyjściem wydaje mi się to:

http://www.kregoslup.med.pl

Dałeś się złapać pułapce schorzeń kręgosłupowych. Czeka cię długa i
kosztowna rehabilitacja.
Ale nie przejmuj się kręgosłup się regeneruje :).

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

4. Data: 2007-01-04 11:28:11

Od: "Sztywna" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr.Endriu wrote:

> [...]
> kosztowna rehabilitacja.
> Ale nie przejmuj się kręgosłup się regeneruje :).

Pracuje w zawodzie już dosyć długo więc wiem jak to wygląda. Takie
schorzanie jest wyleczalne, tylko trzeba zmienić troche swój tryb życia,
pamietając o poprawnej postawie przy komputerze, musiałbyś też troche zacząć
chodzić na basen (jeżeli nie chodziłeś ), a jeżeli skorzystasz z paru masaży
to napewno poczujesz ulge.
Pozdrawiam:
Monika

5. Data: 2007-01-04 12:40:46

Od: "sis" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pamietając o poprawnej postawie przy komputerze, musiałbyś też troche
> zacząć chodzić na basen (jeżeli nie chodziłeś ), a jeżeli skorzystasz z

Apropo poprawnej postawy to jaka ona powinna byc? staram sie siedziec prosto
i patrze na monitor pod katem prostym czy to wystarczy?
Czy sa jakies zalecenia odnosnie pozycji w ktorej moglbym spac zeby
maksymalnie odciazyc kregoslup?
Od czasu gdy pojawily sie te dolegliwosci spie na twardym materacu na boku,
z jaskiem pod glowa.

pozdrawiam
Rafal

6. Data: 2007-01-04 12:55:57

Od: "sis" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosztowna rehabilitacja.
> Ale nie przejmuj się kręgosłup się regeneruje :).

Przeczytalem Pana artykul, z tego co widze przyjmuje Pan w katowicach a ja
jestem z lodzi, moze zna Pan kogos z okolic lodzi kto umie zastosowac ta
metode?
Wydaje mi sie ze moj uraz jest dosc nieznaczny , nic mnie nie boli i nie mam
zaniku czucia. Od kiedy stosuje poprawna postawe przy pracy ustapily tez
zawroty glowy.
Czy w takim przypadku nie wystarcza cwiczenia kregoslupa szyjnego?
Zastosowalem wczoraj cwiczenia 13 i 14 z tej strony
http://www.rokwisz.pl/nowa_strona_2.htm
i musze powiedziec ze czuje sie dzis duzo lepiej, podczas wykonywania tych
cwiczen czulem jak cos strzela i chrobocze w kregoslupie (nadal nie
odczuwalem zadnego bolu).

pozdrawiam
Rafal

7. Data: 2007-01-04 13:47:43

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i musze powiedziec ze czuje sie dzis duzo lepiej, podczas wykonywania tych
> cwiczen czulem jak cos strzela i chrobocze w kregoslupie (nadal nie

Niestety to nie ja jestem autorem tej strony. Nie jestem również
rehabilitantem. Trudno mi się wypowiadać
jeżeli nie widziałem wcześniej zdjęcia RTG.

Nie odpowiadam również za efekty leczenia mgr. Szklarza, mam nieodparte
wrażenie iż jedyną pozytywną i dającą rezultaty terapią jest podana na tej
stronie http://www.kregoslup.med.pl.

Lasery, prądy, krioterapia, masaże to tylko kosmetyczne zabiegi któe nie
likwidują przyczyny bólu,
jaką jest nacisk zdegenerowanego jądra miażdżystego na rdzeń kręgowy.

Takie jest moje zdanie

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

8. Data: 2007-01-04 14:35:44

Od: "Sztywna" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr.Endriu wrote:

> [...]
> nie likwidują przyczyny bólu,
> jaką jest nacisk zdegenerowanego jądra miażdżystego na rdzeń kręgowy.

I tutaj moge się zgodzić z Dr.Endriu te zabiegi moga złagodzić dolegliwości
bólowe, zlikiwdować stan zapalny, który mógł powstać. W istocie nacisk
zdegenerowanego jądra miażdżystego będzie powodował dolegliwości do czasu,
aż nie zostanie on nastawiony przez specjaliste zajmujący się terapią
manualną. Masaż również przyniesie panu ulgę, gdyż przy pana pracy mięśnie
w docinku szyjnym są bardzo napięte i wzmażaja ucisk na jondro miażdżyste.
Złe położenie dysku powoduje również ucisk na nerwy, co w efekcie daje takie
dolegkiwości takie jak mrowienie, drętwienie itp...

Pozdrawiam:
Monika
s...@i...pl

9. Data: 2007-01-04 15:08:48

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-01-04 15:27:02

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdegenerowanego jądra miażdżystego będzie powodował dolegliwości do czasu,
> aż nie zostanie on nastawiony przez specjaliste zajmujący się terapią

Pod warunkiem ze jądro miażdżyste jest w całości w pierścieniu włóknistym
otaczającym go...
Bo jeżeli rozgniecione jądro opusciło swą objętością pierścień
włóknisty...to sprawa jest bardziej skomplikowana...

www.dyskopatia.pl

> [...]

>(wskazane zdj. czynnościowe). Zwężenie tylnych cz. krążków m-kręgowych C3/4

Na podstawie Badania RTG nie mozna tego faktu stwierdzić (widać tylko kości,
nie widac struktur miękkich).
Trzeba by zrobić rezonans aby się o tym przekonać.....(około 500zł)

http://wysylkowa.com/ks495253.html - książka opisuje dokładnie mechanizm
powstawania bólów w szczególnosci w odcinku lędźwiowym.

Co innego stwierdznie, a co innego leczenie.....

Nie znam się na leczeniu odcinków szyjnych. Wydaje m się że to pytanie
należałoby zadać w/w mgr. Szklarzowi.... On sam przez to przechodził, i on
sam będzie wiedział najlepiej, jak to leczyć.... .

Pewnie za darmo tego nie zrobi.....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

kamienie nerkowe
Deprim-co o tym sadzicie
Dlugie tertminy na zabiegi
OTĘPIENIE organizmu (senność , zmęczenie), a wysiłek fizyczny
ktory pierwiastek obniza cisnienie ?