krople do nosa-zagrozenia dla płodu?

1. Data: 2002-11-22 08:52:57

Temat: krople do nosa-zagrozenia dla płodu?
Od: "Joanna" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem obecnie w 8 tyg ciazy i jestem uzalezniona od kropli do nosa a
konkretnie xylometazolinu.
jak wiadomo kobieta powinna sie grubo zastanowic zanim weznie paracetamol na
np. bol glowy bo ciezarowka nic nie wolno brac, ja chce zapytac jakie moga
byc konsekwencje dla plodu przy stosowaniu 2x dziennie kropli do nosa.
Akurat leczylam sie u laryngologa, ktory podejrzewa alergie ale po zrobieniu
wymazu z nosa okazalo sie ze mam jakas bakterie ktora trzeba wyleczyc a
potem na testy.Przegrody nosowe proste. Ale w miedzy czasie zajszlam w ciaze
wiec z leczenia nici, a sluzowka w nosie puchnie mi bardzo do tego stopnia
ze jak popatrze do srodka nosa to nie widac w ogole dziurek bo wszystko jest
spochniete.Dopiero jak zarzyje krople to moge normalnie oddychac.Cierpie na
ta dolegliwosc juz 8 lat.Bylam u wielu lekarzy....
W ulotce jak prawie we wszystkich napisane nie stosowac u kobiet w ciazy
chyba ze takie sa wskazania lekarza i dolegliwosci matki przewyzszaja ryzyko
wad u płodu
tylko co to tak naprawde znaczy i jaki zwiazek ma sluzowka w nosie z
ciaza.Prosze o wszelkie info-bylabym wdzieczna
Pozdr.Joanna i siopaki!

2. Data: 2002-11-23 21:41:45

Temat: Re: krople do nosa-zagrozenia dla płodu?
Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ryzyko
> wad u płodu
> tylko co to tak naprawde znaczy i jaki zwiazek ma sluzowka w nosie z
Sustancja aktywna zawarta w kroplach wchlania sie do krwi i moze wywierac
dzialanie ogolne, np. niektore krople wyraznie powoduja sennosc. Naturalnie
w ten spsob beda tez wplywac na dziecko. Jestes na poczatku ciazy i jeszcze
wiele miesiecy potencjalnego brania kropli. Dodatkowo podczas ciazy dochodzi
do obrzmienia blon sluzowych w tym nosa a to moze pogorszyc sytuacje. Ja pod
koniec ciazy mialam kompletnie zatkany nos, pozostal mi po przebytym
przeziebieniu. Zostalo mi tak do porodu. Przez te tygodnie stosowalam krople
do nosa bo bez nich praktycznie nie moglam normalnie mowic. Nie mialo to
zadnego widocznego wplywu na dziecko ale jak mowie problem dotyczyl
ostatnich tygodni ciazy. Ginekolog przepisal mi Rhinocort (aerozol
sterydowy), ktory mial poprawic sytuacje po kilku dniach stosowania ale
chyba nie zdazyl bo wkrotce urodzilam. Tyle moich doswiadczen. Mysle, ze
powinnas probowac stosowac lagodniejsze metody (plukanie sola
fizjologiczna), starac sie ograniczyc stosowanie kropli, coz najlepiej
calkiem wyeliminowac.
--
Anna

3. Data: 2002-11-23 22:04:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Nov 2002, AniaT wrote:

> [...]
> chyba nie zdazyl bo wkrotce urodzilam. Tyle moich doswiadczen. Mysle, ze
> powinnas probowac stosowac lagodniejsze metody (plukanie sola

Rhinocort - czyli budezonid - porzadny, sprawdzony i dozwolony
w ciazy specyfik zarowno w formie donosowej jak i wziewznego
preparatu stosowanego w astmie. W astmie gorsze dla plodu
jest niedotlenienie niz stosowanie pod nadzorem lekarza
sterydow wziewnych.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2002-11-23 22:45:01

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinnas probowac stosowac lagodniejsze metody (plukanie sola
> fizjologiczna), starac sie ograniczyc stosowanie kropli, coz najlepiej

Bardzo rozsądny komentarz. Ponadto, krople których używasz, nie są dobrym
rozwiązaniem również dla Twojej śluzówki. Może spróbuj jakichś maści -
majerankowej, tranowej, lanolinowej a może inhalacji? Tak duża opuchlizna
rzeczywiście może sugerować alergię. Poniżej ciekawy artykuł na ten temat.
Szkoda tylko, że tych zatyczek jeszcze nie produkują ;-).

Pozdrawiam, andrzej

PAP, mat /2002-11-22 06:11:00

Zatyczka do nosa najlepsza na pyłki

Zamiast leków i sprayu do nosa, osobom cierpiącym na katar sienny badacze z
Australii proponują stosowanie zatyczek do nosa, które pełnią rolę filtrów
zatrzymujących pyłki - informuje "New Scientist".

Zatyczki do nosa z wystającymi filtrami, które się nie zatykają, dzięki czemu
nie przeszkadzają w oddychaniu, opracowali specjaliści z Woolcock Institute of
Medical Research w Sydney.

Zasadniczą częścią zatyczki do nosa jest specjalny filtr, który wyłapuje pyłki
zanim dostaną się do jamy nosowej. Zdaniem badaczy, zatyczki mogą szczególnie
przydać się osobom, które nie mogą stosować tradycyjnych środków używanych przy
katarze siennym, jak antyhistaminy czy steroidy do nosa.

Badacze sądzą, że filtry te doskonale sprawdzą się podczas wychodzenia na dwór
w dni, kiedy stężenie pyłków jest największe.

Wstępne próby wykazały, że zatyczki mogą być bardziej skuteczne niż
współcześnie wykorzystywane leki na katar sienny. "Byliśmy zaskoczeni skalą
efektu" - pisze Tim O'Meara, jeden z prowadzących badania. "Podobne badania z
antyhistaminą dawały najczęściej mniejszy efekt" - zaznacza.

Urządzenie może także przynieść ulgę w innych rodzajach alergii, w tym - w
przypadkach astmy. Badacze spodziewają się, że na półkach sklepowych pojawi się
ono w ciągu dwóch lat.

5. Data: 2002-11-25 19:04:32

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Istotne z punktu widzenia postawienia diagnozy jest to, czy katar pojawił się
przed ciążą, czy w jej trakcie. Najczęstszą przyczyną nieżyty u kobiet w ciąży
jest "gra hormonalna". Gdy tak jest w Twoim przypadku, katar może Ci
towarzyszyć do rozwiązania ;-(.

Sorry, andrzej

Wyniki badan - morfologia, kto zinterpretuje?
klopotliwy aft !!!
sprzedam sterylizator
embolizacja
silny bol lydek-co to